Eğerki akü zayıflamış olsa bile yazın bunu hissettirmez. Havaların soğumaya başladığı bu aylarda ve daha da soğudukça kendini belli eder. Akü performansı soğdukça düşer, daha doğrusu zayıf akü daha fazla dayanamaz. Sonuç olarak bir anda bitti olur
)
Süpriz yaşamamak için ;
-Akü ne zaman takılmıştı (2 seneden sonra aşağıdaki maddelere daha da dikkatli bakmak lazım)
-Ne kadar km. yol yapıldı (bu aslında çok büyük etken değil, daha çok ne kadar sıklıkla marşa bastığınız önemli)
-Akü üzerinde şarj durumunu kabaca gösteren gözdeki rengin takibi
-Araç far parlaklığının rölantide biraz zayıf, devir yükselinde biraz daha parlak yanması
-Heleki elektrik destekli direksiyonlarda direksiyonu bir yöne sonuna kadar dayayıp farların parlaklığıciddi azalıyor hatta teyp kapanıyorsa doğru akü bakımına.
gibi belirtilere dikkat etmek tebiriçin yerinde olacaktır.
Her ne kadar akünün bittiğine emin olunsa da, ilk iş şarj dinamosunun görevini tam olarak yapıp yapmadığı kontrol edilmelidir. Tam şarj edemediği için de akü bitmiş olabilir.