Civic FD6 Yanal Kayma

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Amortisörler normalinde nasıl olduğunu bilmediğim için birşey diyemiyorum hocam.

Salıncaklara da baktırmam gerekecek sanırım. Yolda hiç sorun yok ama kasis ya da çukur içinden geçince sağa doğru bir miktar gidip geliyor arka taraf.
İyi bir rotçuda arka tekerlerin kamber-kaster-toe değerlerine baktırdığınızda zaten size durumu söylecektir, ayar kurtarılmayacak durumda ise üst salıncaklarda biraz soğuk pres yapıyorlar.
Aracın arka kısımdan hiç teması-kazası-boyası varmı?
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
İyi bir rotçuda arka tekerlerin kamber-kaster-toe değerlerine baktırdığınızda zaten size durumu söylecektir, ayar kurtarılmayacak durumda ise üst salıncaklarda biraz soğuk pres yapıyorlar.
Aracın arka kısımdan hiç teması-kazası-boyası varmı?
Sol arkada var hocam. Sol tekere kadar çaprazlama bir kazası olmuş. Serviste yapılmış işlemleri.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Sol arkada var hocam. Sol tekere kadar çaprazlama bir kazası olmuş. Serviste yapılmış işlemleri.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
Bu civiclerin kaderi galiba soldan çarpılmak :ROFLMAO:

Hocam benimde sol teker açısı ilk aldığımda bozuktu hatta arka amorsitör patlak olabilir demişlerdi, ben yayda değiştirdim ama istediğim gibi olmamıştı, kendi yaptığım işlemleri anlatayım.
Bu şekilde arka kısımdaki salınım sorununu çözmüştüm ben.
  • Önce rotçuya gittim, rotçuda tekerdeki değerlere göre kaç mm işlem yapılması gerektiğine dair bir kağıt aldım ve rotçunun güvendiği ve referens olduğu bir şasiciye gittim.
  • Şasici değerlere baktı ve genelde Civiclerde üst salıncak kolunda ufak kazalara yada kötü yollarda sürekli kullanıma bağlı bükülme olabileceğini belirtti ve soğuk pres ile bu bükülmeyi açtıklarını anlattı.
  • Bence en doğrusu yeni bir üst salıncak parçası almak. Ama şasici Civiclerin alt takım parçalarının sağlam olduğunu, özellikle fransız gruplarında görülen çatlak-kırıkların olmadığını anlattı (Çok kafama yatmadı ama o dönem yeni parçayada gerek yok diye düşünüyordum).
  • Sol üst salıncak söküldü ve orta kısmından hafif ısıtılıp parçanın şekli pres altında istenilen mmye göre düzeltildi. Bu işlemleri yaparken şasici sürekli ölçüm yapıyordu.
  • Sonrasında üst salıncak ufaktan tekrar boyandı ve monte edildi, burada söküm öncesi ve sonrasına göre ölçüm yaptılar sürekli.
  • Sonrasında rotçuya gittim ve yeni şekle göre rot ayarım yapıldı.
O zaman için rotla birlikte 140 tl vermiştim, şimdi de muhtemelen 200-250 civarıdır en fazla .
Şasici denilince aklınıza aracın şasisinin eğrildiği falan gelmesin, araçlarla ilgili kaportaya ve alt takıma bağlı düzeltmeleri de şasiciler yapıyor.
Ben kenarda otururken yaklaşık 4-5 hepsi birbirinden farklı araçlarda alt takımlarında farklı yerlerini çukur-tümsek gibi yerlerde bükmüş gelmişlerdi :)
Orada şunu anlamıştım, filo tarzı araçlara kesinlikle yaklaşılmaz, ayrıca aracın kullanıcısı direk aracın parçalarının ömrünü belirliyor. Tümsek-çukurlara dikkat etmeden tam gaz geçenlerin araç yeni bile olsa alt takımları hemen hasar görüyor (Ben geldiğimde ön sağ salıncağını bükmüş bir corollaya işlem yapıldığını hatırlıyorum).
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu civiclerin kaderi galiba soldan çarpılmak

Hocam benimde sol teker açısı ilk aldığımda bozuktu hatta arka amorsitör patlak olabilir demişlerdi, ben yayda değiştirdim ama istediğim gibi olmamıştı, kendi yaptığım işlemleri anlatayım.
Bu şekilde arka kısımdaki salınım sorununu çözmüştüm ben.
  • Önce rotçuya gittim, rotçuda tekerdeki değerlere göre kaç mm işlem yapılması gerektiğine dair bir kağıt aldım ve rotçunun güvendiği ve referens olduğu bir şasiciye gittim.
  • Şasici değerlere baktı ve genelde Civiclerde üst salıncak kolunda ufak kazalara yada kötü yollarda sürekli kullanıma bağlı bükülme olabileceğini belirtti ve soğuk pres ile bu bükülmeyi açtıklarını anlattı.
  • Bence en doğrusu yeni bir üst salıncak parçası almak. Ama şasici Civiclerin alt takım parçalarının sağlam olduğunu, özellikle fransız gruplarında görülen çatlak-kırıkların olmadığını anlattı (Çok kafama yatmadı ama o dönem yeni parçayada gerek yok diye düşünüyordum).
  • Sol üst salıncak söküldü ve orta kısmından hafif ısıtılıp parçanın şekli pres altında istenilen mmye göre düzeltildi. Bu işlemleri yaparken şasici sürekli ölçüm yapıyordu.
  • Sonrasında üst salıncak ufaktan tekrar boyandı ve monte edildi, burada söküm öncesi ve sonrasına göre ölçüm yaptılar sürekli.
  • Sonrasında rotçuya gittim ve yeni şekle göre rot ayarım yapıldı.
O zaman için rotla birlikte 140 tl vermiştim, şimdi de muhtemelen 200-250 civarıdır en fazla .
Şasici denilince aklınıza aracın şasisinin eğrildiği falan gelmesin, araçlarla ilgili kaportaya ve alt takıma bağlı düzeltmeleri de şasiciler yapıyor.
Ben kenarda otururken yaklaşık 4-5 hepsi birbirinden farklı araçlarda alt takımlarında farklı yerlerini çukur-tümsek gibi yerlerde bükmüş gelmişlerdi :)
Orada şunu anlamıştım, filo tarzı araçlara kesinlikle yaklaşılmaz, ayrıca aracın kullanıcısı direk aracın parçalarının ömrünü belirliyor. Tümsek-çukurlara dikkat etmeden tam gaz geçenlerin araç yeni bile olsa alt takımları hemen hasar görüyor (Ben geldiğimde ön sağ salıncağını bükmüş bir corollaya işlem yapıldığını hatırlıyorum).
Bilgiler ışığında sanayide yatacağım sanırım hocam :) arabayı aldi alalı baya bı işlem çıktı. Yapılacak 3 işlem var daha. Ama bu salınımın bir kusur olduğunu anlamam iyi oldu. Farkettim birşey olmasına rağmen arabanın süspansiyonundan kaynaklı birşey zannediyordum. Aydınlandım resmen. Sizin de başınızdan baya hal geçmiş :)
İzlediğiniz yolu izleyeceğim. Teşekkür ederim yardımlarınız için.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bilgiler ışığında sanayide yatacağım sanırım hocam :) arabayı aldi alalı baya bı işlem çıktı. Yapılacak 3 işlem var daha. Ama bu salınımın bir kusur olduğunu anlamam iyi oldu. Farkettim birşey olmasına rağmen arabanın süspansiyonundan kaynaklı birşey zannediyordum. Aydınlandım resmen. Sizin de başınızdan baya hal geçmiş :)
İzlediğiniz yolu izleyeceğim. Teşekkür ederim yardımlarınız için.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
Estağfirullah bu platformun amacı bu zaten :) FD6 ve FB7 konusunda elimden geldiğince yardımcı olurum :)
Genelde evveliyatında %100 ne olduğunu bilmeden, kaporta-boya-kilometre üçlüsüne göre araç alıyoruz ama bunlarından önce aracın bakımı daha önemli aslında :)
Piyasada satılan mevcut FD6'larında ekserisi de uzun süredir temel yağ-filtre unsurları haricinde bakım görmeyen arabalar maalesef.
Bu piyasada sizin benim gibi FD6 alıcıları da aracı biraz kullandıktan sonra bakıma sokayım dediğinde heryerden düzeltilmesi gereken birşeyler çıkıyor :) Aslında ben aldığım araçta sorunların farkında idim ve bu sayede biraz uyguna almıştım :D
Tavsiyem bir anda aracın herşeyini yapmaya çalışmayın, boşluk-enerji ve para müsait oldukça eksiklerini yavaşça tamamlayın, bir anda yüklenince araçtan soğuyor insan :)
Kolay gelsin (y)
 
Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
Amörtisörleri değiştirmiştim ben. Yanal kayma aynı. Araç biraz yükseldi sadece. Ama yine aynı. Yayı bile değiştirmiştim. Bu ya üst salıncaktan ya alt salıncaktan. Veya burçlarından. Ben amörtisörlerden olabileceğini zannetmiyorum zaten. Bilmiyorum hareket halinde arka amortisör aracın sağ ve soluna veya ön arka hareket etsin. Bagajdan monteli. Sabit gibime geliyor

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
Yurt dışında biraz daha sert yaylar varmiş.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Amörtisörleri değiştirmiştim ben. Yanal kayma aynı. Araç biraz yükseldi sadece. Ama yine aynı. Yayı bile değiştirmiştim. Bu ya üst salıncaktan ya alt salıncaktan. Veya burçlarından. Ben amörtisörlerden olabileceğini zannetmiyorum zaten. Bilmiyorum hareket halinde arka amortisör aracın sağ ve soluna veya ön arka hareket etsin. Bagajdan monteli. Sabit gibime geliyor

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
Yurt dışında biraz daha sert yaylar varmiş.
Yanal kayma amortisörden olur ama virajda olur diye biliyorum forum. Daha önce yaşamıştım bunu. Amortisör patlamıştı corolla aracımda. Patlak amortisörün dışta olduğu virajlarda yanal bir kayma yaşatıyordu. Ama bu bambaşka ondan. Kasiste yapması ilginç. Amortisörde bişi olsa muhakkak belli olur yağ kaçağı falan yapar diye düşünüyorum.

Rotçuya götürmem gerekecek bi. O zaman netlestir herşey

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Amörtisörleri değiştirmiştim ben. Yanal kayma aynı. Araç biraz yükseldi sadece. Ama yine aynı. Yayı bile değiştirmiştim. Bu ya üst salıncaktan ya alt salıncaktan. Veya burçlarından. Ben amörtisörlerden olabileceğini zannetmiyorum zaten. Bilmiyorum hareket halinde arka amortisör aracın sağ ve soluna veya ön arka hareket etsin. Bagajdan monteli. Sabit gibime geliyor

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
Yurt dışında biraz daha sert yaylar varmiş.
Kamber, kaster, toe değerleri nasıl peki?
Ayrıca lastiğinizin kondisyonu nasıl?
 
Katılım
4 Kas 2016
Mesajlar
645
Tepki puanı
83
Yaş
54
Valla hocaam buralar da öyle şeyleri bi yere yazıp veren yok. Öyle anam babam usülü.iyi mi iyi Lastik iyi.

????? ???? ??????? ????? ???? ??????
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Kamber, kaster, toe değerleri nasıl peki?
Ayrıca lastiğinizin kondisyonu nasıl?
Biraz okudum şimdi dediğiniz konuları hocam. Kamber değerindeki sapma bir tekerin yere basması kesildiğinde araçta kayma olabileceğini söylüyor. Bu bir nebze açıklıyor bazı şeyleri. Ama ondan olup olmadığını anlamak için öncelikle dediğiniz gibi rot ayarı gerekecek.

Dip Not: hiç bir rotçudan ya da lastikçiden bunu duymadım bu güne kadar.

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
 
Geri
Üst