- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 10,337
- Çözümler
- 9
- Tepki puanı
- 13,208
- Konum
- Türkiye
- Ad Soyad
- M2Hamid
- Yaş
- 40
- Aracınız
- Civic FD6 2010
Rotçunun bilgisi eksik, arka tekerde bilya zarar görmesin diye üst salıncak kolundan açıyorlar, bilyayla alakası yok. Isıtıp şekil verme de aslında zamanla oluşan bükülmenin tekrar düzeltilmesini gibi düşünebilirsiniz. Direk parça değişimi en iyisi ancak üst salıncak kolunu ucuza bulabileceğinizi sanmıyorum. Mukavemet olarak kaza olmadığı sürece sorun olacağını pek sanmıyorum.Bu sorunla ilgili gittigim rot ayarı ustası! Tekerlerin şasicide çekileceğini ve bu açının düzeleceğini ama bunu yaparken rulmanlardaki bilyelere zarar verebileceğini söyledi.
Bu Şaşmaz'da adam gibi bi ustaya düşemedim. Rot ayarına 80₺ aldı bu arada. Direksiyonda da hafif yamukluk vardı. Onu düzeltti.
Bu ısıtıp şekil verme olayı, metalin mukavemetini değiştirebilir. Esnekliğini bozup kırılganlığı arttırabilir. Riskli bir çözüm diye düşünüyorum.
Benim rotçunun dediği tam bodoslama çözüm.
Bu arada hala sorunum devam ediyor. Direkt parça değişimi daha mantıklı geliyor bana.
ONEPLUS A5010 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Ayrıca 2018 sonunda rot ayarı en son 40-50 liraydı, ne ara 80 olmuş

Bence fikir almak için Yılmaz Honda’dan Doğan Usta’ya aracı gösterin, belki başka bir alt takım sorunu da olabilir, sorun varsa onun yönlendireceği rotçusu var (serkan lastik diye hatırlıyorum) o rotçusu rutinde Civic yaptığı için FD6ları biliyor, önce ölçümü yapıyor, gerekli ise çektirme işlemleri için bir şasiciye eline kaç mm.lik çekme yapılacağını yazıp gönderiyor, işlem sonrası rot ayarını yapıyor.
2018de 150 tl ödemiştim şasiciye rot’a da iki kere aracı çıkar ölç yaptığı için toplamda 60 tl almıştı.