Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
20
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Bana servisler bir seyi bir yerlerde yanlis yapiyor sanki gibi geliyor?Bazilari sorunu hic yasamiyor bazilari surekli yasiyor cok ilginc...Yetkili servislere zamaninda yasadigim olaylar nedeniyle zerre guvenmem...
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
OnurHas Üstad’ım;
FC5 RS için Balıkesir Şen Plaza’da 10.000 km bakımına Ramazan Bayramı’ndan bir kaç gün önce gittim. Motor yağını kendim götürdüm.(Motul 300V 5w-30 / 4 litre).

Bakıma 800 TL ödedim. Yağı yetkili servis temin etseydi 1100 TL ödeyecektim.

Motor yağından başka; Hava filtresi, polen filtresi ve yağ filtresi değişti.
Camsuyu ve diğer sarf malzemelerini kullanmayın diye belirtmeyi unuttum. Faturada yağ boşaltıldıktan sonra motordaki yağın tamamını temizleyen bir sıvı koyulduğu yazıyor ama ben inanmadım. Fiyatı da pek düşük değildi ama şimdi tutarı hatırlayamadım. Yani faturalar esnek görünüyor...?!

Yetkili serviste iletişim kurduğum insanlarla bir sorun yaşamadım. 0w-20 motor yağı kullanmadığım için garantiyle ilgili sorun yaşayabileceğimi belirttiler.

Bir yıl ve 10.000 km hemen hemen çakıştı.
0 km’den 10.000 km bakımına kadar olan süreçte Balıkesir’den İzmir, Bursa, Antalya, Adana seyahatlerim oldu. Sıcak zamanlarda genelde Antalya ve Adana’da kullandım aracı. Motor yağı basıncı düşük ikazının yandığını gözlemlemedim.

Araçtan çıkarılan hava ve polen filtrelerinin durumlarını görünce 5.000 km’de veya 6 ayda bir değiştirsem hem motorun hem de araca binenlerin sağlıkları için doğru bir şey yapmış olurum diye düşündüm... Aracın nefes aldığı coğrafyadaki hava kirliliği, havadaki katı madde miktarı, bitki örtüsü durumu ile sokak hayvanları, böcek ve kuş yoğunluklarına bağlı olarak bu km ve süreler değişkenlik gösterebilir muhtemelen.

Siz de motor yağı basıncı düşük ikazıyla ilgili yada ilgisiz herhangi bir sorun yaşamazsınız inşaALLAH OnurHas Hocam.

Esenlik ve afiyet dilerim.

Bu detaylı cevabınız ve güzel temennileriniz için çok teşekkür ediyorum @RS23 hocam.
Ben bu hafta içi birkaç servisi arayacağım ve bakımla alakalı taleplerimi iletip fiyat teklifi isteyeceğim. Gelişmeleri sizinle burada veya ayrı bir başlık altında mutlaka paylaşacağım.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Bu hafta bir suru toplantim var sehir disinda, kaplumbaga gibi gidip gelecegim mecburen. Ama haftaya ilk isim bu isin pesine dusmek olacak.

Az once ofisten eve gecerken maslak - Sariyer tuneli aradi birazcik sikistirdim araci hemen yine yakti yag uyarisini. Bu kadar da olmaz ya kac km yol. 8-10 km devirli kullansan ne olur. Trafik yok bir sey yok.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ltf

Katılım
22 Ara 2018
Mesajlar
374
Tepki puanı
318
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2016
Tamamen tahmin yürütüyorum acaba sorun yağ filtresinde olabilir mi? Mann kataloğundan baktığımda 1.6 atmosferik ile 1.5 rs için aynı yağ filtresi çıkıyor. Atmosferikte kullanılan yağ filtresi ile turbolu araçta kullanılan yağ filtresinin aynı olması normal bir şey mi? Gerçekten bilmediğimden soruyorum.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Tamamen tahmin yürütüyorum acaba sorun yağ filtresinde olabilir mi? Mann kataloğundan baktığımda 1.6 atmosferik ile 1.5 rs için aynı yağ filtresi çıkıyor. Atmosferikte kullanılan yağ filtresi ile turbolu araçta kullanılan yağ filtresinin aynı olması normal bir şey mi? Gerçekten bilmediğimden soruyorum.
1.6 atmosferik ve 1.5 turbo iki araçta aynı filtreyi kullanabilir bu olağan bir durum olabilir ancak yağ filtresi yağ basıncını etkileyen en önemli parçalardan birisidir, mesela hyundai lerde yan sanayi ve geçirgenliği kötü olan yağ filtreleri supap iticilerini bozuyordu çünki alt devirlerde yağ pompası yağ debi akışını kötüleştiren filtre yüzünden yeterli yağlama basıncı üretemiyordu motorun yukarı kısımlarına yeterince basınçta ulaşamayan yağ sebebiyle fincanlar yağsız kalıp kilitliyordu.

haliyle yağ debisini bozan yağ akışını kısıtlayan bir yağ filtresi üst devirlerde yetersiz yağ basıncına sebep olabilir yağ pompasını zorlar pompayı bozmaz ama motoru kısmen lokal olarak yağsız bırakır

L15B7 1.5 vtec turbo da kaç tane yağ basınç sensörü kaç tane seviye sensörü var bilemiyoruz servis hiç bilmiyordur zaten, ama eğer motorun üst kısımlarında mesela turbo yağlama çıkışında ekstradan bir yağ müşürü daha var ise yüksek devirde sadece bu uyarı veriyor ve ışığı yaktırıyor olabilir yağ pompasının bastığı yağ ile uzak noktadaki yağ müşürüne gelen basınç birbirinden çok farklı ise.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben yağ filtresinin sorun olacağını düşünmüyorum, çünkü bu filtreler uzun süredir K20 2.0 Type R motorda dahil uzun bi motor yelpazesinde sorunsuz şekilde kullanılıyor.
Aslında bu motor ışığı ikazı yanan bir gönüllü, aracındaki yağı Motul V300 0w20 ile değiştirirse sorun yağdan mı değil mi konusu en azından netleşir diye düşünüyorum :unsure:
Çünkü Motul'un yüksek sıcaklıklara çok daha fazla dayanabileceğini düşünüyorum (y)
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Ben yağ filtresinin sorun olacağını düşünmüyorum, çünkü bu filtreler uzun süredir K20 2.0 Type R motorda dahil uzun bi motor yelpazesinde sorunsuz şekilde kullanılıyor.
Aslında bu motor ışığı ikazı yanan bir gönüllü, aracındaki yağı Motul V300 0w20 ile değiştirirse sorun yağdan mı değil mi konusu en azından netleşir diye düşünüyorum :unsure:
Çünkü Motul'un yüksek sıcaklıklara çok daha fazla dayanabileceğini düşünüyorum (y)
Motul 300V (optimize edilmiş poly ester yağ) piyasadaki en iyi yağ olmasına rağmen uzun süreli kullanım için tasarlanmamıştır. İçerisinde bu sebeple normalde yağlarda bulunan detarjanlar yoktur. Asit birikimine dayanıksızdır bu sebeple. LPG ve Benzinde bu durum kısmen az olsa da bu yağın ömrü katkısız olduğu için daha az.

Performanslı kullanım için oldukça iyi ve dayanıklıdır tabi alttaki resimde görebileceğiniz üzere.
 

Ekli dosyalar

  • depositscopy.jpg
    depositscopy.jpg
    60.9 KB · Görüntüleme: 41
S

Silinen üye 20336

Guest
10.000 km bakımında 0w-20 Castrol konulduğu ortaya çıkmıştı VaİN’in aracında. Aynı mantıkla 1.6 atmosferik motora uygun olan yağ filitresi de takılmış olabilir. Type 2.0 ile yeniden değişim yapıldığında da yağ filtresi değiştirilmemiş olabilir. Ve eğer 1.6 atmosferikle aynı yağ filtresi kullanılmıyorsa 1.5 T motorlarda filtre de sebep olabilir bu araçta diğerlerinden daha sık motor yağ basıncı düşük ikazının yanmasına...?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Motul 300V (optimize edilmiş poly ester yağ) piyasadaki en iyi yağ olmasına rağmen uzun süreli kullanım için tasarlanmamıştır. İçerisinde bu sebeple normalde yağlarda bulunan detarjanlar yoktur. Asit birikimine dayanıksızdır bu sebeple. LPG ve Benzinde bu durum kısmen az olsa da bu yağın ömrü katkısız olduğu için daha az.

Performanslı kullanım için oldukça iyi ve dayanıklıdır tabi alttaki resimde görebileceğiniz üzere.
Peki 10bin km. dayanamaz mı sizce?
 
Geri
Üst