Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Civic 1.5 Turbo kullananlardan ve bakımı yaptıranlardan bir ricam var, araçlarının bakım kağıdında hangi yağ filtresi kodunun yazdığını bulup paylaşabilirler mi?
İki farklı servisin yapmış olduğu bakımlarda 15400 RBA F01 numaralı filtre kullanılmış.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@RS23 aracına 300V koymuştu, ondan uzun kullanım geri dönüşlerini alırız olmazsa :unsure: Motul’un bilgilendirme sitesine de maille soru da sorabiliriz:)
Evet bu bilgiye ben de O yağı aldıktan bir kaç hafta sonra ulaştım ve hemen yazdım @RS23 'e, bakalım onunki 5w30 tbn az daha yüksek katkı falan baksak mı dedim ama gerek yok gibi... Yağ analizi yapmadan da anlaşılmaz alkali düzeyi ya da asitlik oranı.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
@RS23 aracına 300V koymuştu, ondan uzun kullanım geri dönüşlerini alırız olmazsa :unsure: Motul’un bilgilendirme sitesine de maille soru da sorabiliriz:)
Evet Hocam 5w-30 300V kullandık benim aracımda.
Yağın 10.000 km sonundaki durumunu öğrenmek için İsmail Bey’in de belirttiği gibi analize göndermek gerek.
Tanıdık, bilgili ve 1.5T motor yağını çok kez değiştirmiş ve bu sebepten 1.5T’de kullanılmış yağın durumuyla ilgili gözlemi olan bir usta olsa belki bir fikir yürütebilirdi...?

Motul’un bilgilendirme sitesine maille sorma fikri bence de çok iyi??
Bir soran olsa da hayır duamızı alsa??☺️
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Evet bu bilgiye ben de O yağı aldıktan bir kaç hafta sonra ulaştım ve hemen yazdım @RS23 'e, bakalım onunki 5w30 tbn az daha yüksek katkı falan baksak mı dedim ama gerek yok gibi... Yağ analizi yapmadan da anlaşılmaz alkali düzeyi ya da asitlik oranı.
-Yarışlarda kullanılan 300V bir motor yağı yarış sonunda değiştiriliyor mu?
-Yada kaç km’lik bir yarış parkuru sonunda değiştiriliyor?
-Bir de sizin bu bilgiyi edindiğiniz forumdaki ilgililerin yaşadıkları ülkedeki bakım aralığı kaç km acaba?
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
-Yarışlarda kullanılan 300V bir motor yağı yarış sonunda değiştiriliyor mu?
-Yada kaç km’lik bir yarış parkuru sonunda değiştiriliyor?
-Bir de sizin bu bilgiyi edindiğiniz forumdaki ilgililerin yaşadıkları ülkedeki bakım aralığı kaç km acaba?
Alttaki incelemede 3bin km sonunda Vw CC TSI ile hala iyi bir şekilde devam ettiğini yazmış ancak tabi günlük kullanıma uygun olmadığını belirtmiş bir noktada.

Evet yarışların uzunluğuna göre her yarış sonunda değişitiriliyor olabilir. Sonra da analiz ediliyor olabilir. Drag - Sprint gibi yarışlarda 0w15 seçilirken, sıralama turu için 0w20, Power Racing tabir ettiklerinde 5w30, LeMans gibi 24 saatlik yarışlarda 20w60 gibi yağları kullanıyorlar. Sonuçta yağ onlar için ciddi bir masraf olmasa gerek.

Takip ettiğim tek bir forum yok ancak geneli Amerikan ve genelde onlar da üreticinin söylediği koşullarda yağ değişim aralıklarını uyguluyorlar. Şu forum iyi : https://www.bobistheoilguy.com/foru...assenger-car-motor-oil-pcmo-gasoline-vehicles
Açıkcası urada da günlük kullanım için genelde önerilmeme sebebi 300V nin fiyatı. Neden daha fazla para veresiniz ki deniyor.

Nissan forumu:
Burada da 10w40 300V için günlük kullanım hakında yazılmış. Altlarda bir adam yaptırdığı yağ analizinde "sıfır" olarak Tbn 11.1 çıkmış ve adam "11.1tbn ye sahip bir yağ günlük kullanıma nasıl uygun olmaz ? Senede 2 kere yağ değiştiriyorum 65$'a ve 180SX (Nissan) aracında kullandığını belirtmiş.

Hemen altındaki mesajda bir kullanıcı bir derleme yapmış,
1.Subaru imprezada 5w40'ı 300V "3500 mil yağ değişim aralığında sorunsuz kullandığını belirtmiş", bir başkası da "4 yıldır pistlerde ve günlük kullandığını ve çok memnun kaldığını belirtmiş.
2.Başkası da 4 yıldır 5w30'u pistlerde ve virajlı yollarda kulandığını tek olumsuz yanının kısa değişim periyodu olduğunu yazmış. 2500km'de bir değiştiriyormuş...
3. Bla bla
4. Bu yorum da ise : "300V yarış yağıdır ve deterjan katkılarının olmamasından dolayı (doğru değil) sürekli kullanılmamalıdır diyor. Bu yorumcu da yağı oldukça övüyor ve sürekli kullanıma uygun olmama sebebinin deterjan katkılarından muaf olması düşüncesinden kaynaklandığını bunun yanlış olduğunu düşünüyor. Denemiş ve oldukça memnun kalmış yağdan. Mobil 1 ile karşılaştırmış falan geceyle gündüz gibi farklı diyor.
5. En son yorum " 300V araçlarımız için oldukça iyi bir yağ , 5w40 olanı kullanıyorum ancak günlük kullanım için kısa değişim aralıkları gerekli 6 ay, 5000 km gibi. demiş.

Sonuç olarak farklı şartlarda farklı araçlarla farklı kullanım tarzlarında deneyim yapanlar var ancak günlük kullanımı genel olarak kısa olduğu söyleniyor. Motul'e mail atıp bilgi edinmek en kısa yol gibi duruyor. Muhtemelen onlar da günlük kullanım için uygun değil derler gibime geliyor. Ben boş kaldıkça bakıyorum ekleme yaparım. Daha önce okuyup da şu an bulamadığım konular çok.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Bu yağ için asıl sorulması gereken kaç km ya da kaç ay süresi değil. Kaç kere soğuk motorun çalıştırılması, marş durumu. Sonuçta yarışlarda motor sürekli sıcak ve yüksek devir çevriliyor. Belkide memnun kullanıcılar sürekli uzun yol yapıyorlar. Bir çok otomobil üreticisi ülkemizin coğrafi şartları gereği hava kalitesi, kısa mesafe kullanım istatistikleri ve trafik sıkışıklık durumundan dolayı "ağır bakım şartları" uyguluyor. Bahsi geçen yağı kullanmakta sorun yok ama km'den bağımsız olarak 2-3 ayda bir değişim yaparak. Bu çok fazla maliyet demek.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Geri
Üst