Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
10.000 km bakımında 0w-20 Castrol konulduğu ortaya çıkmıştı VaİN’in aracında. Aynı mantıkla 1.6 atmosferik motora uygun olan yağ filitresi de takılmış olabilir. Type 2.0 ile yeniden değişim yapıldığında da yağ filtresi değiştirilmemiş olabilir. Ve eğer 1.6 atmosferikle aynı yağ filtresi kullanılmıyorsa 1.5 T motorlarda filtre de sebep olabilir bu araçta diğerlerinden daha sık motor yağ basıncı düşük ikazının yanmasına...?
Hocam uzun süreden beri tüm Civiclerde meşhur Mavi filtre olarak 15400-PLM-A02 kodlu yağ filtresi kullanılmaktadır.
Ben filtreye bağlı olduğunu pek düşünmüyorum açıkçası :unsure: Ama incelemekte gerekli tabiki.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Hocam uzun süreden beri tüm Civiclerde meşhur Mavi filtre olarak 15400-PLM-A02 kodlu yağ filtresi kullanılmaktadır.
Ben filtreye bağlı olduğunu pek düşünmüyorum açıkçası :unsure: Ama incelemekte gerekli tabiki.
Yani 1.6 atmosferik ve 1.5 T motorlu olan bütün Civic’lere aynı yağ filtresi mi kullanılıyor Hocam?
Eğer öyleyse ve problemin kaynağı filtreyse ikaz veren araçlardaki yağ filtrelerinin fabrikasyon hatalı olma ihtimali kalıyor geriye ki bu her ne kadar olasılık dahilinde olsa da bu kadar da olmaz denecek türden bir rastlantı olur☺️
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Hocam uzun süreden beri tüm Civiclerde meşhur Mavi filtre olarak 15400-PLM-A02 kodlu yağ filtresi kullanılmaktadır.
Ben filtreye bağlı olduğunu pek düşünmüyorum açıkçası :unsure: Ama incelemekte gerekli tabiki.
Bu arada benim filtreye bağlı olup olmamasıyla ilgili yorum yapacak kadar bir bilgim yok bu hususla ilgili Hocam. Sadece erenuzel41’in yazısındaki tecrübelerini okuduktan sonra -“eğer filtrede sorun varsa” diye yola çıkarak olasılık üzerinden sonuca gitmeye çalıştım.??
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yani 1.6 atmosferik ve 1.5 T motorlu olan bütün Civic’lere aynı yağ filtresi mi kullanılıyor Hocam?
Eğer öyleyse ve problemin kaynağı filtreyse ikaz veren araçlardaki yağ filtrelerinin fabrikasyon hatalı olma ihtimali kalıyor geriye ki bu her ne kadar olasılık dahilinde olsa da bu kadar da olmaz denecek türden bir rastlantı olur☺
Aynı filtre kullanılıyor diye biliyorum ancak aslında parça kodlarına göre üretim yerleri ve kalitelerinde farklılıklarda yok değil (y)
Aslında biraz ingilizcesi olanların yağ filtresi ile ilgili linkteki konuyu incelemelerinin faydalı olacağını düşünüyorum.
Amerika CivicX forumlarında 15400-PLM-A01 ve 15400-PLM-A02 olarak satılan iki filtre karşılaştırılmış :unsure:
İki filtre de Honda'nın OEM filtresi olmasına rağmen A01 kod ile biten filtrenin A02 kod ile bitenden daha kaliteli olduğunu farketmişler (y)
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Civic 1.5 Turbo kullananlardan ve bakımı yaptıranlardan bir ricam var, araçlarının bakım kağıdında hangi yağ filtresi kodunun yazdığını bulup paylaşabilirler mi?
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Civic 1.5 Turbo kullananlardan ve bakımı yaptıranlardan bir ricam var, araçlarının bakım kağıdında hangi yağ filtresi kodunun yazdığını bulup paylaşabilirler mi?

Yarin bakip yazarim hocam. Mantikli bir noktaya degindiniz.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Forumda 10bin bakımı yapan ve faturasını paylaşılan bir mesaj buldum :) Faturaya göre bildiğimi teyit eder şekilde 15400-RBA-F01 filtre kodu olarak girilmiş, yani atmosferikle turbonunda filtresi aynı (dizelinki farklı).
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
@m2hamid


Verisayfasına bakınca "kullanım tipi olarak" : Sıralama turları - kısa mesafeli yarışlar olarak belirtilmiş.

Günlük olarak kullananlar mevcut, bir rus sitesinde de 10-20bin kullanılabilir olduğu iddia ediliyor ancak aksini söyleyen de çok ve üretici de önermediği için temkinli davranmak gerekiyor. Ben bir kaç günlük 5w40 ve 5w30 kullanıcısının 7500 millik yağ analizine baktım gayet iyiydi. 300v den başka yağa geçip analizi kötü çıkan ve tekrar 300v'ye döneceğini söyleyen de görmüştüm ama onlar yüksek performans araçlarıydı ve kullanım tarzları farklıydı.

Ben şahse 8 tbn değerine sahip bir yağın nasıl günlük kullanıma uygun olmayacağını anlayamıyorum bu bahsedilen detarjanların etki ve görevlerini net olarak bilmediğimden. Bu sebeple bu konuda yetersiz bilgi sahibi olduğumdan yorum yapmasam daha iyi sanırım.?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid


Verisayfasına bakınca "kullanım tipi olarak" : Sıralama turları - kısa mesafeli yarışlar olarak belirtilmiş.

Günlük olarak kullananlar mevcut, bir rus sitesinde de 10-20bin kullanılabilir olduğu iddia ediliyor ancak aksini söyleyen de çok ve üretici de önermediği için temkinli davranmak gerekiyor. Ben bir kaç günlük 5w40 ve 5w30 kullanıcısının 7500 millik yağ analizine baktım gayet iyiydi. 300v den başka yağa geçip analizi kötü çıkan ve tekrar 300v'ye döneceğini söyleyen de görmüştüm ama onlar yüksek performans araçlarıydı ve kullanım tarzları farklıydı.

Ben şahse 8 tbn değerine sahip bir yağın nasıl günlük kullanıma uygun olmayacağını anlayamıyorum bu bahsedilen detarjanların etki ve görevlerini net olarak bilmediğimden. Bu sebeple bu konuda yetersiz bilgi sahibi olduğumdan yorum yapmasam daha iyi sanırım.?
@RS23 aracına 300V koymuştu, ondan uzun kullanım geri dönüşlerini alırız olmazsa :unsure: Motul’un bilgilendirme sitesine de maille soru da sorabiliriz:)
 
Geri
Üst