Civic FK7 Yeni Civic HB(FK7) Sport Plus yağ eksiltiyor mu? Yoksa başka bir problem mi?

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Merhaba arkadaşlar,

2018'in Kasım ayında aracımı sıfır km olarak satın aldım. 10000 bin km bakımına girene kadar yağ ile ilgili bir sorun yaşamadım. Fakat 10000 km bakımında aracın yağı değiştikten sonra iki kez motor yağı uyarısı ile karşılaştım araçta. Anlatayım.

İlki İstanbul'dan Uzunköprü/Edirne'ye giderken başıma geldi. İstanbul'dan çıktıktan sonra aracı Eco moduna aldım ve sakin sakin gitmeye başladım. Fakat Edirne yolunu bilen bilir, çok güzel dümdüz bir yol ve dayanamadım biraz hızlı gittim. Yaklaşık 1 saat 170-180 ile gidince motor yağı uyarısı çıktı ekranda. Hemen aracı durdurup kılavuzdaki adımları izleyerek 3 dakika bekledikten sonra yağ seviyesini kontrol ettim. Yağ seviyesi normaldi. Biraz daha bekleyip aracı çalıştırdım ve uyarı kaybolmuştu. Yine de endişelendiğim için ilk benzinlikte durdum ve aynı işlemleri tekrarladım. Motor yağı seviyesi yine olması gerektiği gibiydi. Sonra Eco modu kapatarak yoluma devam ettim. Edirne'ye varana kadar sakin gittim fakat Edirne-Uzunköprü arası ve Edirne'den İstanbul'a dönüşte yine süratli kullandım. Fakat bir sorun olmadı. Bu tecrübeyi yaşayınca aklıma şu geldi. Doğru mu düşünüyorum yorumlarınızı bekliyorum. Araç Eco modda iken motoru soğutmak için daha az yağ kullanıyor olabilir mi? Bu sebeple Eco moda rağmen yüksek devir sonucu çok ısınan motor bu az kullanılan yağı yüksek ısı sonucu yüksek basınçla fazla sıkıştırıp aracın motor yağı uyarısı vermesine sebep oluyor olabilir mi? Çünkü bunu yaşadığımda aracımı 10000 bakımından çıkaralı henüz bir kaç gün olmuştu. Yani yağı yeni değişmişti.

İkinci kez ise dün akşam başıma geldi. Aracım 5 gündür Sabiha Gökçen yakınındaki Havapark'ta yatıyordu. Uçaktan indim ve bir an önce eve gitme isteği ile aracı aldığım gibi biraz yapıştırdım. Sabiha Gökçen'den Zekeriyaköy'e gidiyordum, bu sebeple Kuzey Marmara otoyolunu ve 3.köprüyü kullandım. Yol yine açık ve düz. Yaklaşık 35-40 km yüksek süratle gittikten sonra araç yine yağ uyarısı verdi. Bu kez aracı normal modda kullanıyordum. Hemen dinlenme tesisinde durup, 3 dk bekledikten sonra motor yağı seviyesini kontrol ettim ve seviye normaldi. Kendime güvenmeyip bir de Shell'deki servis kısmında yağ ile ilgilenen personele ölçtürdüm. Yine yağ seviyesi normal çıktı. Aracı çalıştırdığımda uyarı yine gitmişti. Daha bakımdan çıkalı 4 bin km olduğu için yine bir sorun olmaması gerektiğini düşündüğümden aklıma şu geldi. Araç 5 gündür çalışmıyordu ve motor yeteri kadar ısınmadan yüksek süratle kullandığım için böyle bir sorun yaşamış olabilir miyim?

Sizce servise götürmeli miyim aracı ne düşünüyorsunuz?
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bu aralar uzun yolda eco modu kapatarak sürmeyi deniyorum yakacak mı merak ediyorum olmadı hiç bastım baya da bakalım.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Yaga benzin karismasi gibi bir sorunla karsilasan oldu mu? Cin ve Amerikadaki 1.5turbo civic ve crv de bu problemle cok karsilasilmis?
Bu karışım mutlaka herkeste olmakta ancak yağ analizi yapılmadığı için bu oranın yüzde %2 den fazla mı az mı olup olmadığını bilmek zor. He yağ çubuğunu koklayıp benzin kokuyor diyenler vardı bi ara...
 
Katılım
26 Eki 2018
Mesajlar
61
Tepki puanı
43
Konum
TRABZON
Benzin kokusu aşırı alınıyorsa ve yağın yoğunluğu-akışkanlığı ve seviyesi değişkenlik gösteriyorsa genelde sebep sızdırmazdık görevi gören segmanlardadır. Benzin kokusu çok az da olsa yağ içerisinde olur önemli olan miktarıdır. Bunun içinde araçtan yağ alınıp analiz yapılması kişiyi neticeye ulaştırır. Kısaca kul yapısı meretler sıfır da olsa sorun çıkarabiliyor ve sinir bozabiliyorlar. Ben bu şekilde düşünüyorum ve konuyu da merakla takip ediyorum aynı zamanda aracımı da gözlemliyorum bakalım ne çıkacak sebebi.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 May 2019
Mesajlar
20
Tepki puanı
2
Konum
Istanbul
Aracınız
Civic HB 9. Jen.
Artik bir sport plus sahibi olarak sanirim ben de surekli yag seviyesini kontrol etmeyi aliskanlik haline getirecegim?Yaga benzin karismasi durumunda arabanin icinde cok yogun bir benzin kokusu oluyor deniyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
turbo benzinli honda yı vw in 1000km de 2-3 litre yağ yakan tsi motorlarıyla karıştırmamak gerek:) 2012-2013 polo gti lar gibi gerçi şimdilerde çözdüler bu sorunu artık yağ eksiltmiyor diyorlar ama yeni motorların güçleri de bu yağ yakanlardan az, yine de hangi marka olursa olsun turbo benzinli yada turbo dizel motoru sonuçta turbo varsa ne olursa olsun soğuk çalıştırmadan sonraki bir 30 saniye rölantide bekletmek gerek, soğuk ve kalın kıvamlı motor yağı ısınıp gerekli inceliğe ulaşacak ve turbo rotorunun milini uygun biçimde uygun hızda yağlamaya başlaması için bu şart 30 saniye yeterli belki kışın -10 derecede 1 dakika bekletmek iyi olur, hararet ibresi tam ortaya gelmeden motor iyice ısınmadan dipgaz ve ani hızlanma yapmamak ta turbo ömrü açısından önemli ısınana kadar zorlamamak en iyisi ısındıktan sonra abanın basın gaza:) problem çıkma ihtimali ve aşınma hızı minimumdur. Yine kılavuzda özellikle belirtilmiş uzun yol yaptıktan yada uzun süre yüksek devirli dipgaz kullanımlardan sonra stop etmeden önce bir 1-2 dakika rölantide bekletmek gerekli çünki turbo bu şartlarda çok ısınır ve ortasındaki milden geçen yağ ile soğuyor ve yağlanıyor eğer turbo çok sıcakken motoru aniden kapatırsanız motorun durmasıyla yağ pompası da durur ve yağlama kesilir ancak turbo motor stop edildikten sonra bir 15-20 saniye daha eksoz gazı gelmese bile türbinin kendi ataleti ile ve normalde çalışırken 100-200000rpm gibi çok yüksek devirde çalışması sebebiyle epeyce hızlı biçimde yavaşlayarak dönmeye devam eder ve ortasındaki yağ devirdaim olmadığı için yanar veya yağlama olmadan döner bu da turbo milinin kısa sürede aşınması ve boşluk yapması sonucu ekseni kayan rotorun turbo pallerinin salyangoza sürterek ıslık ve cayırtı sesi yapmasına hatta ortadaki milin kırılarak turboyu dağıtmaya kadar gider.

Sadece turbo değiştirerek kurtulmak kolay değil kırılan turbo türbin parçaları ara soğutucu yani intercooler içine kaçıyor ve oraya doluyor intercooler içindeki metal turbo kırıntıları temizlenmezse yeni takılan turboyu da kısa sürede bozar yada bunlar motora kaçarsa ciddi hasarlar verir. Ayrıca turbo bu şekilde dağıldığı zaman türbin ortasındaki yataklama kısmında bulunan yağlama delikleri milin kırılması sonucu boşa çıkarsa buradan fışkıran bütün motor yağını emme manifoltuna ve intercooler a basabilir intercooler ve birçok parçayı mundar eder

1.5 vtec turbo nun bir kötü huyu var çok uzun süre dakikalarca rölantide beklerse veya sürekli kısa mesafeli olarak kullanılırsa motor yağına benzin karıştırıyor diyorlar 1.5 vtec turbo klasik enjeksiyonlu motor gibi değil, vw FSI ve hyundai GDI motorlar gibi enjektörleri emme manifoltunda değil yanma odasına bakıyor dizel gibi, yani silindir içine direk yüksek basınç benzin püskürtülen enjektörleri var, emme supapından sadece hava çekiyor benzin sonradan silindire bakan enjektörden ayrıca geliyor yüksek performans için bu çok güzel icat turboyla beraber kullanması harika vtec te var mis gibi motor ama bu silindire püsküren benzin rölantide yavaş çalışan motorda silindire yapışıp segman arasından aşağı kartere süzülüveriyor damla damla azar azar, ancak bu olay ayda bir kez uzun yol yaparsanız iyice ısınan motor yağındaki benzinin buharlaşarak yanmasıyla ve yüksek devirde zaten yeniden yağ karışmayacağı için halloluyor, neticede motor yağına karışan benzin yada mazot eğer aşırı fazla olursa yağın yağlama özelliğini bozup hem motoru hem turboyu hızlıca aşındırıp bozabilir. Az miktarda benzin karışırsa bence sıkıntı olmaz. Çünki motor yağına zaten yanmış benzin artıkları kurumlar karbonlar bir sürü pislik bulaşıp kapkara ediyor yağı. Bunlara katlanan motor yağı 100-200ml benzinle bozulmaz heralde? ama 1-2 litre karışırsa bilinmez.

aman diyeyim turbo lu motor şakaya gelmez:) honda olduğu için güvenimiz sonsuz orası başka ama yinede dikkat ediniz, bakımlarını asla ihmal etmeyiniz.

ben 2 litre 310hp lik type-r ları merak ediyorum asıl onlarda rölantide uzun süre çalışırsa yağ çoğalması yada pist kullanımı gibi şartlar sonrasında yağ eksilmesi oluyor mu?

atmosferikte böyle şeyler yok bas marşa gazla işin bitince çat stop et:) ama 2 litre den aşağı atmosferik motorun gücü hiçte turbolu motor kadar keyifli değil.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Yunanistan’dan donuyorum. 04:00’ten beri yoldayim. 08:00’de ipsala sinir kapisindan gectim. Oraya kadar 110 km sabit eco modda kullandim. Siniri gectikten sonra benzin aldim, eco modu kapatip 10 dk falan 150-160 civari kullandiktan sonra yine yag basinci dusuk uyarisi verdi. Gunden gune sogutuyor araba beni kendinden..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

ermant

0
Katılım
12 Eki 2018
Mesajlar
108
Tepki puanı
146
Yaş
41
Konum
İstanbul
Yunanistan’dan donuyorum. 04:00’ten beri yoldayim. 08:00’de ipsala sinir kapisindan gectim. Oraya kadar 110 km sabit eco modda kullandim. Siniri gectikten sonra benzin aldim, eco modu kapatip 10 dk falan 150-160 civari kullandiktan sonra yine yag basinci dusuk uyarisi verdi. Gunden gune sogutuyor araba beni kendinden..


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Km, bakım yağ tipi nedir


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst