Civic FE1 Yeni Honda Civic FE Kasa

Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Türkiye’nin en büyük otomobil üreticilerinden Honda Civic modelinde hibrit üretime hazırlanıyor. Yeni CR-V modelinin lansmanında konuşan Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura, markanın global gelecek vizyonu çerçevesinde dizeli sonlandıracağını ve 2021’de hibrit üretime yöneleceğini açıkladı

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Elektriklinin yanında 1.6 benzin lpg devanm eder ve daha sonra kademeli kaldırılır.
Araç üreticileri ülkelere göre hep alternatif seçmeli motor yaparlar. Bize 1.2- 1.6, avrupaya 2.0-2.5 gibi...
Toyota sırf lpg takılsın diye 1.6 üretmeye hala devam ediyor mesela.

SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Honda'nın ülkemizdeki Fabrika'sını kaybetmesi beni daha farklı düşündürüyor.
Bence Honda yeni Civic'te 1.6 veya daha küçük hacimli bir motora hibrit sistem entegre edeceği için ve ülkemize değilde genele hitap edebilen motorlar kullanacağı için Türkiye fabrikasını kapatmaya onay verdi.
Bu düşüncemi güçlendiren unsur Eski FD kasa Civiclerin hibritlerinde 1.4 motor, CR-Zlerde ise 1.5 motora entegre edilmiş hibrit sistemlerin bulunması, yani Honda'nın hibrit sistemlerdeki tercihleri hep düşük hacimli motorlarda olmuş. Toyota ise uzun süredir 1.8 motorlu sistem üzerine çalışıyor.
Ek olarak şunu aktarmak istiyorum,
Ülkemizde üretilen Corolla Sedan modellerinde Ni-Mh tipi bataryalar mevcut, ancak yurtdışı üretimi olan yeni Corolla HB (Auris)'lerde Li-on yani lityum bazlı daha küçük boyutta, daha verimli ve Sedan modelindeki batarya ile aynı gücü verebilen bataryalar kullanılıyor. Dünya'daki Lityum üretim batarya ağının Çin-G.Kore-Japonya'da yaygınlığını düşünürsek (Tesla hariç) hibrit sistemlerdeki en maliyetli unsur olan bataryalardan dolayı Honda'nın üretimi Japonyaya kaydırması lojistik açıdan oldukça mantıklı hale geliyor.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
1,449
Çözümler
1
Tepki puanı
1,276
Aracınız
Honda'nın ülkemizdeki Fabrika'sını kaybetmesi beni daha farklı düşündürüyor.
Bence Honda yeni Civic'te 1.6 veya daha küçük hacimli bir motora hibrit sistem entegre edeceği için ve ülkemize değilde genele hitap edebilen motorlar kullanacağı için Türkiye fabrikasını kapatmaya onay verdi.
Bu düşüncemi güçlendiren unsur Eski FD kasa Civiclerin hibritlerinde 1.4 motor, CR-Zlerde ise 1.5 motora entegre edilmiş hibrit sistemlerin bulunması, yani Honda'nın hibrit sistemlerdeki tercihleri hep düşük hacimli motorlarda olmuş. Toyota ise uzun süredir 1.8 motorlu sistem üzerine çalışıyor.
Ek olarak şunu aktarmak istiyorum,
Ülkemizde üretilen Corolla Sedan modellerinde Ni-Mh tipi bataryalar mevcut, ancak yurtdışı üretimi olan yeni Corolla HB (Auris)'lerde Li-on yani lityum bazlı daha küçük boyutta, daha verimli ve Sedan modelindeki batarya ile aynı gücü verebilen bataryalar kullanılıyor. Dünya'daki Lityum üretim batarya ağının Çin-G.Kore-Japonya'da yaygınlığını düşünürsek (Tesla hariç) hibrit sistemlerdeki en maliyetli unsur olan bataryalardan dolayı Honda'nın üretimi Japonyaya kaydırması lojistik açıdan oldukça mantıklı hale geliyor.
Bir 5 yıl daha elektrikli yanında benzin-lpg üretir diye düşünüyorum Hamid Hocam ama dediğiniz gibi lpg dönüşümü yapılan fabrika zaten kapatılıyor.
Aslında baştan beri Japonyanın lpg dönüşümüne karşı olduğu daha doğrusu fabrikasyon lpg ye sıcak bakmadığı ama ülkemizdeki talep doğrultusunda uygulanmak zorunda kalındığını tahmin ediyorum.
Eğer elektrikli 1.6 üretilirse dediğiniz gibi lpg işi bitebilir. Çünkü toyota 1.8 sebebiyle 1.6 üretmek zorunda kalmış da olabilir.
Zaten yıl sonuna doğru prototip seçenekler belli olur, boy boy görürüz nette


SM-G930F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ali Er

0
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
186
Tepki puanı
70
Konum
Burdur
Arkadaşlar bu hibrit motor atkinson çevrimli oluyor genelde.Benim kafami şu kurcaliyor.Atmosferik güçleri 100 bg civari işte tork da misal insight da 134 Nm deniyor.Bu motorlar sehir ici avantajli tamam ancak sehir disi gene benzin yakacak.Peki ani sollamalarda rampalarda bu guc ve tork nasil yeterli gelecek?Misal arac yuklu 130 la gidiyorsun hizlanma geregi duydun gaza bastin nasil hizlanacak?Ya da rampada yavaslaman gerekti.3. vitese dustun kamyonu sollamaya ciktin gaza yuklendin nasil olacak?Bu zamanlarda ek guc ve tork icin kisa sureli elektrik motoru da mi devreye mi giriyor acaba?Bu sorular isiginda bu yil icinde fiyatlar normale donunce 2.el ya da sorunsuz surekli kullanirim adina 0 lpg li otm. Civic alinir mi?Yeni kasa cikinca cok zarar ettirir mi?
Yeni kasa cikacak.2021 ya da 2022. Bir 2 sene bakilacak arac yeni cikti sorunu olur mu diye.Motorlar belli degil dizel son hibrit kesin lpg uyumlu motoru olacak mi fabrikasyon mu olacak?Ben pimpirikliyim fabrikasyon lpg li olmasini istiyorum.Su an fiyat 186 hibrit yeni kasa 250 civari olur muhtemelen.Biri sehirici az sehirler arasi benzin (hibrit),su anki Civic de sehirici agirlikli kisa mesafede benzin sehirlerarasi lpg yakacak.Sonucta ayni hesaba gelecek.Ama yukarida sordugum gibi performansi zayifsa ben direk simdiki Civic i tercih ederim.Yalniz millet hurra hibrit furyasina yonelip te lpg liler ayvayi yer mi?Sorum bunlar.Simdiden tesekkurler.


SM-T350 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 May 2018
Mesajlar
124
Tepki puanı
160
Konum
Sakarya
Ad Soyad
Efe EFE
Yaş
41
Aracınız
Civic FC5 2020
Honda geçmişte de fd kasalarda hibritleri denedi ancak yeteri verimi alamadı diye düşünüyorum az da olsa zaman zaman malum SARI sitede bu hibrit araçlara rastlıyorum. İkinci elde piyasası oldukça düşük seyrediyor. Bu hibrit teknoloji sanayiye inmeden, sanayiye girmeden değer kazanacağını düşünmüyorum. Herkes temkinli yanaşıyor. Birde yeni kasanın insanlara kendini kabul ettirene kadar (fc5 lerde başlangıçta olan göçük problemininde etkisi sebebiyle) geçeceği süre göz önünde bulundurulursa ülkemizde bu makyajlı kasanında içinde bulunduğu fc5 reşat altını olacak diye düşünmekteyim. Yeni kasa üretimi Türkiye de gerçekleşmeyebilir diyede düşünmekteyim. Çünkü; 2021 de kapanacak fabrikaya yarı sezon için fabrika bandında değişiklik olmaz diye düşünüyorum. Ha fabrika kapanmaz ayrı mesele :)

FC5 Türkiye de son üretim olursa son kasa kodu ne olursa artık ACCORD gibi yolunu gözleriz :(
 

Ali Er

0
Katılım
4 Nis 2018
Mesajlar
186
Tepki puanı
70
Konum
Burdur
Honda geçmişte de fd kasalarda hibritleri denedi ancak yeteri verimi alamadı diye düşünüyorum az da olsa zaman zaman malum SARI sitede bu hibrit araçlara rastlıyorum. İkinci elde piyasası oldukça düşük seyrediyor. Bu hibrit teknoloji sanayiye inmeden, sanayiye girmeden değer kazanacağını düşünmüyorum. Herkes temkinli yanaşıyor. Birde yeni kasanın insanlara kendini kabul ettirene kadar (fc5 lerde başlangıçta olan göçük problemininde etkisi sebebiyle) geçeceği süre göz önünde bulundurulursa ülkemizde bu makyajlı kasanında içinde bulunduğu fc5 reşat altını olacak diye düşünmekteyim. Yeni kasa üretimi Türkiye de gerçekleşmeyebilir diyede düşünmekteyim. Çünkü; 2021 de kapanacak fabrikaya yarı sezon için fabrika bandında değişiklik olmaz diye düşünüyorum. Ha fabrika kapanmaz ayrı mesele :)

FC5 Türkiye de son üretim olursa son kasa kodu ne olursa artık ACCORD gibi yolunu gözleriz :(
Peki hocam lpgli tamam degerini korur.Ben kucuk sehirde sici gunluk 24 km toplam 7000 km, s arasi da 3000 km en fazla yillik 10000 km icin lpg li degil 1.5 turbosunu alsam yaklasik da olsa ayni sekilde degerini korur mu?Cunku muhtemelen yeni kasada da turbolusu olacak.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Sanırım 2021de bayilerde göreceğimiz araçlar 1.0 vtec turbo,1.5 turbo ve hibrit motorlu olacak. 1.6 atmosferik motora elveda diyeceğiz gibi.
1 0 vtec turbo gelırse 1,6 motor gıder mı bılmıyorum ama 1,6 motoru hondanın bu ulkeden kaldırması zor olucak 1,6 motor hıbrıt ve 1,6 motor lpg lı versıyon devam edıcektır diye tahmın edıyorum 1,5 rs motor ıse kesınlıkle olucaktır
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar bu hibrit motor atkinson çevrimli oluyor genelde.Benim kafami şu kurcaliyor.Atmosferik güçleri 100 bg civari işte tork da misal insight da 134 Nm deniyor.Bu motorlar sehir ici avantajli tamam ancak sehir disi gene benzin yakacak.Peki ani sollamalarda rampalarda bu guc ve tork nasil yeterli gelecek?Misal arac yuklu 130 la gidiyorsun hizlanma geregi duydun gaza bastin nasil hizlanacak?Ya da rampada yavaslaman gerekti.3. vitese dustun kamyonu sollamaya ciktin gaza yuklendin nasil olacak?Bu zamanlarda ek guc ve tork icin kisa sureli elektrik motoru da mi devreye mi giriyor acaba?Bu sorular isiginda bu yil icinde fiyatlar normale donunce 2.el ya da sorunsuz surekli kullanirim adina 0 lpg li otm. Civic alinir mi?Yeni kasa cikinca cok zarar ettirir mi?
Yeni kasa cikacak.2021 ya da 2022. Bir 2 sene bakilacak arac yeni cikti sorunu olur mu diye.Motorlar belli degil dizel son hibrit kesin lpg uyumlu motoru olacak mi fabrikasyon mu olacak?Ben pimpirikliyim fabrikasyon lpg li olmasini istiyorum.Su an fiyat 186 hibrit yeni kasa 250 civari olur muhtemelen.Biri sehirici az sehirler arasi benzin (hibrit),su anki Civic de sehirici agirlikli kisa mesafede benzin sehirlerarasi lpg yakacak.Sonucta ayni hesaba gelecek.Ama yukarida sordugum gibi performansi zayifsa ben direk simdiki Civic i tercih ederim.Yalniz millet hurra hibrit furyasina yonelip te lpg liler ayvayi yer mi?Sorum bunlar.Simdiden tesekkurler.


SM-T350 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hibritlerle ilgili önemli bir bilgi hakkında bilgi sahibi değilsiniz sanırım, hibrit sistemlerde elektrik motoru sadece elektrikli şehiriçi kullanım için değil, aynı zamanda yüksek tork ile düşük devir bantlarında tüketimi azaltmak ve aracın çekişini arttırmak için kullanılıyor.
Hyundai'nin hibritinde güç 140 iken tork'un 260 civarı olmasına dikkat edin.

En güzel anlatımı için linkteki videoyu 6.33den sonra izlemenizi tavsiye ederim.
 
Geri
Üst