Civic FB7 Yeni yıla Kaza yaparak girmek ?

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Mukavim ancak arkadaşın da dediği gibi hız ve aracın ağırlığı, sağlam yerleştirilen kaldırıma çarpınca kırılıyor. Kırılmasa takla atar zaten. Sönümleyici bir etki oluyor aslında.

Aracın tutamağından:
Ekli dosyayı görüntüle 263639Ekli dosyayı görüntüle 263640Ekli dosyayı görüntüle 263641

Ekspertiz geldi sabah, parça listesi şimdilik böyle.
Hocam sağ ön jant disk-balata ve kaliper, sağ ön yay ve amortisör rulmanı, teker porya bilyalar eklenmemiş gibi, ayrıca kesinlikle direksiyon kutusunu ve motor kulaklarında kontrol edilmesini tavsiye ederim, özellikle sağdan yanal darbede sağ motor kulağının ve alt motor takozunun zarar görme ihtimali de mevcut.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Sağ ön ve arka amortisör yazılmış ama solları göremedim, amortisör değişeceğinde her zaman ikiside değişmeli diyorlar ?
Aracın dengesi gözönüne alınarak doğrusu çift olarak değiştirmektir ama sigorta şirketleri maalesef bu durumları gözönüne almıyorlar, sadece hasarlı parçaların değişimine onay veriyorlar.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bugün aracın yanına gittim arkadaşlar. Video çektim. Aracı inceledim.

Ustayla görüştüğümde isteklerimi orjinal parça ve yetkili servis üzerinden alınmasını talep ettim. Bunların yetkili servis fiyatları konusunda üstünkörü bir muhabbet geçti aramızda. Yetkili servis fiyatlarıyla yapamayacağımızı düşünüyor usta parça fiyatlarının çok pahalı oluşundan ötürü ve kasko şirketi buna yanaşmaz diyor. Ben de bunu kabul etmedim ancak tabi orada hallederiz bakalım diyip çıktım ve yetkili servise gittim direkt.

Yetkili servisteki hasar danışmanıyla görüştüm sonra da yedek parça bölümüyle ve bana verilen listeye bakıp bir hesap yaptık. Bir de olası direksiyon kutusu ve motor kulakları masraflarını koyduk. 100bin en az işçilik hariç direksiyon kutusu hariç bir parça masrafı çıkıyor. Direksiyon kutusuna rot'lar dahil 20bin fiyat veriyor. Daha da yazılmayanlar hesaba katılınca 140bin kafadan çıkıyor. Ekspertiz ile benim kasko danışmanını bilgilendirdim ve taleplerimi ilettim. Ustaya da bu üstün körü çıkardıkları parçalar için falan salı-çarşamba gibi bir meblağ söylenecek sanırım sigorta tarafından ekspertizin iletimiyle. Ben orayla da bir iletişim halinde olacağım. Bakalım ne kadarı orjinal ne kadarı sanayi ya da ne kadarı çıkma yaptırabilirim uğraşacağım. Bir de rayiç bedel fiyatını da duymak istedim. Bakalım pazartesi iyice irdeleyeceğim.

@bLind Mantıklı ve benim de aynı şekilde düşündüğüm bir noktaya değinmişsiniz hocam. Ben de Yetkili servisteyken sizin bu sorunuzu ilettim ve aldığım cevap "Neredeyse her gün amortisör değişimi oluyor servisimizde, orjinal amortisörler arasında bir denge farkı olmaz ancak yan sanayi olanları bilemem" dedi.
 

bLind

Özel Üye
Katılım
19 Ara 2018
Mesajlar
950
Tepki puanı
1,054
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2013
@İsmail Beşiroğlu Ustanın mantığı ile bakarsak amortisörler patlayana kadar aynı performansla çalışıyor?

Kendi aracım olmasada sizin bu toplanacak aracı kullanmanız içime sinmedi.
Bence tamir konusunda diretmeyin fikrinizi değiştirip yetkili servise götürün kasko aracı perte çıkarsın.
Bu toplanacak araçtan memnun kalacağınızı düşünmüyorum. Tamir olursa zararlı çıkacak olan siz olursunuz gibi geliyor.
Bu araç tamir ettirilip memnun kalmazsanız size verecekleri rayiç bedele bile satamazsınız.
Değer kaybıda açamıyorsunuz kazaya sebebiyet veren başka kişi olmadığı için...
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bugün aracın yanına gittim arkadaşlar. Video çektim. Aracı inceledim.

Ustayla görüştüğümde isteklerimi orjinal parça ve yetkili servis üzerinden alınmasını talep ettim. Bunların yetkili servis fiyatları konusunda üstünkörü bir muhabbet geçti aramızda. Yetkili servis fiyatlarıyla yapamayacağımızı düşünüyor usta parça fiyatlarının çok pahalı oluşundan ötürü ve kasko şirketi buna yanaşmaz diyor. Ben de bunu kabul etmedim ancak tabi orada hallederiz bakalım diyip çıktım ve yetkili servise gittim direkt.

Yetkili servisteki hasar danışmanıyla görüştüm sonra da yedek parça bölümüyle ve bana verilen listeye bakıp bir hesap yaptık. Bir de olası direksiyon kutusu ve motor kulakları masraflarını koyduk. 100bin en az işçilik hariç direksiyon kutusu hariç bir parça masrafı çıkıyor. Direksiyon kutusuna rot'lar dahil 20bin fiyat veriyor. Daha da yazılmayanlar hesaba katılınca 140bin kafadan çıkıyor. Ekspertiz ile benim kasko danışmanını bilgilendirdim ve taleplerimi ilettim. Ustaya da bu üstün körü çıkardıkları parçalar için falan salı-çarşamba gibi bir meblağ söylenecek sanırım sigorta tarafından ekspertizin iletimiyle. Ben orayla da bir iletişim halinde olacağım. Bakalım ne kadarı orjinal ne kadarı sanayi ya da ne kadarı çıkma yaptırabilirim uğraşacağım. Bir de rayiç bedel fiyatını da duymak istedim. Bakalım pazartesi iyice irdeleyeceğim.

@bLind Mantıklı ve benim de aynı şekilde düşündüğüm bir noktaya değinmişsiniz hocam. Ben de Yetkili servisteyken sizin bu sorunuzu ilettim ve aldığım cevap "Neredeyse her gün amortisör değişimi oluyor servisimizde, orjinal amortisörler arasında bir denge farkı olmaz ancak yan sanayi olanları bilemem" dedi.
Honda'nın ülkemizdeki bu yedek parça politikası hep sorunlu, sıfır FC5 aracı vergi harici 130-135bine satarken, kaporta hasarı düşük seviyede olan bir aracın alt takımın komple yeniden yapmanın maliyetinin 100bin tutması yedek parçaların ne kadar fahiş fiyattta olduğunun bir göstergesi.
Amortisör içinde bence 120bin km.deki bir amortisörle sıfır koşuldaki bir amortisörün aynı absorbsiyon ve tepkiye sahip olmalarını fiziken pek imkanı yok.

Hocam benim görüşüm aracınıza 190bin ve üstü fiyat verilirse aracınızı perte ayırttırın (araç benim olsa 180bine'de tamam diyebilirim :) ), çünkü anladığım kadarı ile tamirat ancak genel olarak yan sanayi parçaların fazla kullanımı ile mümkün gibi duruyor, bu seferde araç esas Honda dayanaklılığını sağlayan parçalarından mahrum kalacak ve zamanla dayanıklılık sorunları ortaya çıkacaktır, işin kötüsü ise herhalikarda araçta maalesef yüksek bir hasar bedeli çıkacak gibi duruyor.

Eğer sigorta istediğiniz fiyatı öderse üstünü tamamlayarak Civic, değilse de Corolla gibi uzun ömürlü düşük km.de bir 2019-2020 model Japon bir araca geçebilirsiniz :) Bence en mantıklı seçenek bu görünüyor.

Diğer bir ihtimalde aracınızı sigorta perte çıkardıktan sonra isterseniz pert ihalesine girip ve aracın mevcut hali ile satın alırsınız ve kendiniz alıp tamiratını yaptırabilirsiniz, bunu da yapan ve bu şekilde aracını uzun yıllar kullanan tanıdıklarımda oldu, ama biraz sabır,uğraş ve yedek parça konusunda bilinçli biri olmayı gerektiriyor. Ama şahsen rutinde otomotiv harici bir sektörde çalışan birinin bunu yapabileceğini de pek sanmıyorum.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,956
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Hocam valla yetkili servisteki adamın dediğini ilettim amortisör konusunda ki ben de sizin gibi düşünüyorum. Bunun yanında hamid hocamın dediği gibi sigortalar neresi hasarlıysa onu değiştiriyor.

Sigortanın yapacağı şey aracı 100bin'e vs. satmak olur hasarlı halde atıyorum. Alan kişi de tamir ettirip sağlamlığa vs. bakmadan piyasaya sürer. Ülkenin yarısı böyle şu an zaten.

Benim temel derdim asla aracın yok değer kaybıymış vs. değil. Aracın motor şanzımanı iyi, bakımlı, yürür aksamın sağındaki kaza sebepli parçaları orjinallariyle tamir ettirip kullanmak. Bunu da kasko ve yetkili servise ilettim işte. Pazartesi görüşmeler devam edecek.

Not: @m2hamid hocam 180bin falan hayal hocam. Bence.
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
837
Yaş
36
Konum
izmir
Aracınız
İsmail hocam yazılanları okuyunca açıkçası tamirat benim de içime sinmedi perte ayrılsa daha iyi sanki ama kendiniz için en iyisini yine siz bilir siniz. İnşallah istediğiniz şekilde çözüme kavuşur hasar onarımı.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam valla yetkili servisteki adamın dediğini ilettim amortisör konusunda ki ben de sizin gibi düşünüyorum. Bunun yanında hamid hocamın dediği gibi sigortalar neresi hasarlıysa onu değiştiriyor.

Sigortanın yapacağı şey aracı 100bin'e vs. satmak olur hasarlı halde atıyorum. Alan kişi de tamir ettirip sağlamlığa vs. bakmadan piyasaya sürer. Ülkenin yarısı böyle şu an zaten.

Benim temel derdim asla aracın yok değer kaybıymış vs. değil. Aracın motor şanzımanı iyi, bakımlı, yürür aksamın sağındaki kaza sebepli parçaları orjinallariyle tamir ettirip kullanmak. Bunu da kasko ve yetkili servise ilettim işte. Pazartesi görüşmeler devam edecek.

Not: @m2hamid hocam 180bin falan hayal hocam. Bence.
Neden hayal hocam tam anlamadım, sigorta firmasını acente aracılığı ile zorlayabildiğiniz kadar zorlayın, çünkü fiyatlar sahibinden gibi piyasa ortamlarındaki muadil araçlara göre belirleniyor ve sahibinden ilanlarına göre 120-130bin km. aralığındaki 2016 model Elegance FB7ler için istenen ortalama fiyat 190 civarı görünüyor, sizinde hasar kaydı ve yıpranma payı vs. ile 180bin isteyebilirsiniz, en kötü ihtimal 175bin'i bence alırsınız diye düşünüyorum.
Bu konuyu acenteniz ile görüştünüz mü? Ayrıca hangi firmadan kasko yaptırmıştınız?
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Hocam valla yetkili servisteki adamın dediğini ilettim amortisör konusunda ki ben de sizin gibi düşünüyorum. Bunun yanında hamid hocamın dediği gibi sigortalar neresi hasarlıysa onu değiştiriyor.

Sigortanın yapacağı şey aracı 100bin'e vs. satmak olur hasarlı halde atıyorum. Alan kişi de tamir ettirip sağlamlığa vs. bakmadan piyasaya sürer. Ülkenin yarısı böyle şu an zaten.

Benim temel derdim asla aracın yok değer kaybıymış vs. değil. Aracın motor şanzımanı iyi, bakımlı, yürür aksamın sağındaki kaza sebepli parçaları orjinallariyle tamir ettirip kullanmak. Bunu da kasko ve yetkili servise ilettim işte. Pazartesi görüşmeler devam edecek.

Not: @m2hamid hocam 180bin falan hayal hocam. Bence.

Sigorta sirketi sizi ikna etmek icin elinden geleni yapacaktir. Pert istemiyorum diye diretin Hocam. Airbag kismi cikma parcalarla yapilmali tamirini istemeyin tavsiyemdir ozellikle emniyet kemeri. Patlamissa degistirilmeli.

Salincak yan sanayi olabilir ama direksiyon kutusu hasar almissa bunuda cikma parca ile temin edin.
Yeni bir araba almak kolay degi ozellikle vites kutulari en saglam son nesil FB7. Salincak yan sanayi kullanilabilir ama icine gecen burclar cikma olmali biraz el atmalisiniz olaya. Hic basima gelmedi cok sukur ama experle beraber satin alma imkani varsa begenip bu en iyisidir. 1 gunde halledir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Sigorta sirketi sizi ikna etmek icin elinden geleni yapacaktir. Pert istemiyorum diye diretin Hocam. Airbag kismi cikma parcalarla yapilmali tamirini istemeyin tavsiyemdir ozellikle emniyet kemeri. Patlamissa degistirilmeli.

Salincak yan sanayi olabilir ama direksiyon kutusu hasar almissa bunuda cikma parca ile temin edin.
Yeni bir araba almak kolay degi ozellikle vites kutulari en saglam son nesil FB7. Salincak yan sanayi kullanilabilir ama icine gecen burclar cikma olmali biraz el atmalisiniz olaya. Hic basima gelmedi cok sukur ama experle beraber satin alma imkani varsa begenip bu en iyisidir. 1 gunde halledir.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Hocam çıkma parçanın dayanıklılığına da pek güvenilmez bence, sonuçta çıkma parça ne kadar dayanır muamma.
Eski FD6mda önceki sahipleri muhtemelen tamircinin kandırması ile burçları değiştirmek yerine gidip yan sanayi salıncak ve alt takım parçaları takmışlardı, kalınlık ve ağırlık olarak bile orjinalle arasında hissedilir fark vardı. Dayanıklılık olarakta FB7de en son aracı lifte kaldırdığımda 7. yılda gördüğüm çatlaklar o yan sanayi alt takımı parçalarının 2. yılında vardı. Kısacası yan sanayi parça kullanımınında doğru olmayacağını düşünüyorum.
 
Geri
Üst