Merhaba Değerli Dostlar, 2018 Model FC5 Dizel Aracımı, ilk bakım olan 10.000 Km bakımı için yetkili servise götürdüğümde karşılaştıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Sabah saat 09:00 gibi aracı teslim ettim. Öğleden sonra saat 16:00 dan sonra teslim edebileceklerini söylediler. Normalde 18:00 de kapatıyorlar. Saat 19:15 de aracım teslim edildi.
Buraya kadar her şey, normal bir gecikme gibi görünüyor. Ancak aracıma binip kontağı çevirdiğimde araç içinde takılı olan kameramdan SD kart takılı değil sesli uyarısını aldım..
Normalde hiç bakmam, zaten aynanın arkasında ön cama yapışık vaziyette duruyor. Ancak kameraya baktığımda tabiri caizse kameramla adeta savaşıldığını görüyorum.
Servis yetkilisine durumu sorduğumda, kayıtları sildiklerini söylüyorlar.
Dediğim gibi normalde Allah göstermesin herhangi bir kaza vb. durum olmadıkça bakmam ama bu deformasyonu görünce kayıtlara bir bakayım dedim.
Kayıtları silmeye çalışmışlar, sanıyorum SD karttan da silmişler ancak, telefonumla wi-fi ile kameraya bağlandığımda kayıtlar silinmemiş ve izlenebiliyordu.
Kayıtlardan gördüğüm kadarıyla aracımı saat 16:00 da bakıma yeni alıyorlar. 18:00 de de bakım bitiyor. Kalan 1 saatte de kamera ile boğuşarak kayıtları silmekle uğraşıyorlar herhalde.
Beni üzen en önemli konu, teknisyenin biri arabayı çalıştırıyor ve hareket etmeye başlayınca, bir diğer teknisyen arabayı çalıştıranı "Arabada yağ yok, yağ." diye bağırarak uyarıyor.
Bunun üzerine az bir duraksama sonrası "Yağsız da gider bu araba" diyerek hareketine devam ediyor.
Daha sonra yanındaki teknisyen kamerayı fark ederek telaşlı bir şekilde, "Şu şeyi ver abi, hadi çıkart çıkart çıkart çıkart" diyor, hareket eden teknisyen de "Kontak açık kalsın mı" diyor öteki de "Kapat" diyor.
1. Aracın bakıma geç alındığı görülmüştür.
2. Kamera kayıtlarını silmeye hiç uğraşmayabilirlerdi. Çakmak soketini çıkarıp kameranın beslemesini kesselerdi zaten kamera kayıt yapmayacaktı.
3. Kamera kayıtlarını silmek için SD kartı aldıklarında, aynı zamanda benim özel kayıtlarım olan 10 günlük bir kayda da erişmiş bulunmaktalar.
4. Kamerayı bayağı deforme etmişler. Eskisi gibi sıkı sabitlenmiyor, gevşetmişler.
5. En önemlisi, bildiğiniz gibi yetkili servise aracın anahtarı teslim edildiğinde, o dakikadan sonra aracınıza siz bile dokunamazsınız. Konusunda uzman ve tek yetkili olan bu kurumlarda, hem kullanım manuelinde hem de bakım manuelinde, oldukça büyük ve kalın puntolarla "YAĞSIZ ÇALIŞTIRMA" uyarısı olmasına rağmen, motorun yağsız çalıştırılması imajı zedeleyen büyük bir skandaldır.
Konuyu Honda Türkiye'ye bildirdiğimde, müşteri temsilcileri, aracınızda oluşan bir hasar var mı kısmına yoğunlaşmış, yapılan uygunsuz müdahale için bir görüş bildirilmemiştir.
Ben de bölge müdürünün benimle irtibata geçmesi talebimi ilettim. Ancak müşteri temsilcisi bu şekilde bir süreç ilerleyişinin olmadığını sıkıntıyı bayiye ileteceklerini söylediler.
Ben de bayinin/servisin uygunsuz tutumunu, bölge müdürüyle görüşmek istediğimi tekrar belirttim.
Bunun mümkün olmadığını söyleyince, o zaman görüntü kayıtları ile birlikte sosyal medyadan konuyu hep beraber takip edelim dedim. Tamam dediler.
Hepinize Kazasız günler dileyerek, skandalı yorumlarınıza sunuyorum...