2021 fc5 hararet

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Merhaba arkadaşlar başıma gelen üzücü olayı aktarmak istiyorum. 20 gün önce 40bin bakımı yaptırdım Adana serviste. Konyada yaşadığım için Antifriz kontrolü istedigim ve değişmesi gerekir dediler faturada mevcut değiştirdiler. Dün gece 23.00 civarı herzamanki kullanımda Adana'dan Konya'ya dönerken Ereğli'de hararet uyarısı yaptı. Hemen sağa çekip yol yardımı aradım. Geri dönüş yapmalarını beklerken kaputu açtım ve antifiriz kabinin kapağının takılı olmadığını farkettim. Videoya da aldım. O sırada teknik servisten döndüler ve çekiciyle en yakın(konya) servise çektirdik. Çoluk çocuk rezil olduk resmen. Şimdi serviste kontrol sağlandı azda olsa contaya zarar vermiş gibi duruyor dediler. Bende Adana servsiten talep ettim bakalım ne diyecekler. Bana söyledikleri şu 2bin km yapmışsınız bakımdan sonra diyorlar. Tamam da ben servisten sonra kapağı açıp mi gezdim

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
640
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Cevabınız için teşekkür ederim hocam. 23 Aralıkta yaptırdım bakımı Adana'da, Ereğli'de ve Niğde'de hava sıcaklığı genel anlamda soğuktu. Bu hafta sonu da Adanadaydım ve 13 derece civarıydı yani kısmen sıcaktı. Araçta eşim ve çocuğum varken hız sınırını asla aşmam sakin kullanırım. Diğer kullanımlarda da şehir içi sakin kullanmak istemesek bile heryer kamera ve radar dolu.

Konya serviste yapılan tespitte sıvı renginin sarıya hafif çaldığı az da olsa conta kaçağı olabileceği denildi. Konya serviste hep ücretli yapıp bana Adana'dan rucü edersiniz yaklaşımı vardı. Adana servis müdürünün yönlendirmesiyle garanti başvurusu yapıldı. Adana servis müdürü 1.45 sn'lik video göndermiş Konya servise. (uzaktan çekim- sıkıntı olmasın diye paylaşmıyorum) Teknik personel son anda bişeyler yapıyor gibi ama net değil ve hangi aşamadaki işlem belli değil. Bugün honda türkiye'den tüm görüntülerin incelenmesini istedim ki berbat ötesi bir sistem. (ne geri dönüş var ne de bir iş akışıyla ilgili bilgi. sadece geri dönüş yapılacak deniliyor ama yok)

Aşağıda benim araç hararet yaptığında yol yardımı arayıp geri dönmelerini beklerken çektiğim video var. Video ekleyemediğim için servise de yolladığım fotoyu koydum. Bugün Konya servis müdürü, garanti kapsamına alınmadığını söyledi. Nedeni ise benim attığım video kapağın orda olmasıymış. Toplantım olması nedeniyle nasıl bir teknik inceleme yapılıpta bu sonuca varıldığını soramadım. Servis kapatmış ben veya başkası açıp kapağı oraya koymuş olabilirmiş.

İnsanı çileden çıkartan yaklaşıma karşı şunları soruyorum;
1- Kapağı ben açıp koysam neden bu videoyu yollayayım.
2- Neden kapağı tarlaya fırlatmak veya saklamak suretiyle kapak yoktu demeyipte gördüğüm gibi ve gerçekte olduğu gibi aktardım.

Servis müdürü biz nelerle karşılaştık diyor. Beni alakadar etmez kardeşim. Ben kaputu açmadım, ellemedim.

Benim aracımla servise girip çıkana kadar olan görüntülerin incelenmesi için çalışma yapacağım. Konya servis müdürü bile bende olsam bakımdan sonra kaputu açmam diye itirafta bulundu. Şu soruları soruyorum kendisine tarafsız kalma ayağına yan çiziyor.
1- Ben kendimi, eşim ve çocuğumla bindiğim ve sıfır aldığım aracımı bu duruma bilerek düşürür müyüm? (Bilerek kısmı kapağın benim tarafımdan açılmış olabileceği üzerine) ( Bırakın kapağı kaputu bile açmama gerek yok çünkü antifriz dahil tüm kış bakımlarını serviste yaptırdım)
2- Bu kadar insana laf anlatıp kendimi ispat etmeye çalışır mıydım?
3- Gram hatam olsa verirdim parasını servis seçip yaptırır binerdim. Birileri beni anlasında garantiye alsında diye uğraşmazdım.

Arkadaşlar ben 7 yıl inşaat mühendisliği alanında özel sektör tecrübesinden sonra ( statik proje, iş güvenliği uzmanlığı, spk lisanslı gayrimenkul değerleme uzmanlığı, şantiye şefliği gibi) kamu üniversitesine geçiş yapmış doktora yapan öğretim görevlisi kardeşinizim. Şuan hala mahkemelerde bilirkişi olarakta görev almaktayım. İletişimimin iyi olduğunu, kendimi ifade edebildiğimi düşünüyorum. Hayat enerjimde yüksektir ama şu 3 gündür başıma gelen şey harbiden çok zorladı beni. Bu ülkede en zor şey hakkını aramak. İnsanlar çok uzun sürdüğü veya güçlünün haklı olduğu kanaatinde olduğu için dava bile açmaktan imtina ediyorlar. Bize de Rabbim nasip etti sıfır bir araç aldık. Garantisi bozulmasın diye 3 kat paralara servise götürdük. Belki daha iyisini veya daha düşüğünü de alabiliriz farketmez. Ama herhangi bir hatamın olmadığı (yukardaki yazılarda bir arkadaşımın dediği gibi serviste çıkarken kaputu açıp kontrol etmemek dışında) bu olayda bu yaklaşım benim enerjimi baya bir sömürdü. Sonuç ne olursa olsun yapılan haksızlıklar Allah katında karşılıksız kalmaz.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın biraz da içimi döküp rahatlamak istedim. Tavsiyeniz varsa dinlemek isterim. İyi akşamlar
Hakkınızı arayın hocam üzücü bi durum gerçekten..Sıfır olarak aldığımız araca bunu sahibi bilerek neden yapsın, neden uğraşsın değerli zamanımızı neden serviste geçirelim ..
Haklısınız sonuna kadar....Servis umarım hatasını anlar ve gerekli işlemi yapar..İyi günler..

Son karar tabiki sizin. Saygılar
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Hakkınızı arayın hocam üzücü bi durum gerçekten..Sıfır olarak aldığımız araca bunu sahibi bilerek neden yapsın, neden uğraşsın değerli zamanımızı neden serviste geçirelim ..
Haklısınız sonuna kadar....Servis umarım hatasını anlar ve gerekli işlemi yapar..İyi günler..

Son karar tabiki sizin. Saygılar
Burdaki zorlama ve bıktırma politikası aslında yetkili servisin yapmaması gereken bir hatayı yapmış olması.

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Maalesef artık ülkeden kaçıp kurtulmak tek kurtuluş haline geldi.
28 yaşındayım insan hayatının - etik ilkelerin bu kadar değersizleştiği bir dönem ben yaşamadım.
21. yy'da enflasyon kavramı bir ülkeyi parçalamakta en büyük silahmış.Biden boşuna söylemiyor artık sıcak çatışmalara Amerika olarak girmeyeceğiz diye..

Ayrıca gözlemlediğim kadarı ile Hyundai ve PSA Peugeot-Citroen servisleri şu zaman da en kaliteli hizmet anlayışını barındırıyor gibi.
Honda'dan ben genel olarak memnun kaldım mı ?
Bazı pürüzler benim de hoşuma gitmemişti.
Bir örnek vereyim bakım zamanı Orijinal Honda motor yağı kullanıyoruz iddiaları ile servise davet etmişlerdi. Kıl müşteri imajı çizerek kullanılacak yağa bakacağım dediğim de Eneos ile karşılaşmıştım mesela.
Çok önemli değil , veznede ki personelin yaşı ufaktı tecrübesizliğine verdim. Kendisini de uyarmıştım Honda'ya yakışmayacağını.
Beklentim olmamasına rağmen ücretsiz klima dezenfektasyonu yapmışlardı aracıma.
Genel olarak STANDART bir servis kalitesi var Honda'nın.
Periyodik bakımları hemen hemen tüm marka servisler büyük ölçü de staj'a gelen tecrübesiz çocuklara yaptırıyorlar. Malatya'da hatırımız geçiyor diye aracın başında usta ile laflayarak arabamızı sağlama alıyoruz ama herkese bu tavizi de vereceklerini sanmıyorum...
 

Turbey

0
Katılım
17 Eki 2018
Mesajlar
464
Tepki puanı
291
Yaş
44
Aracınız
Honda servis sikinti agustos ayinda basima gelen olay
Fb7 aracimin cami kirildi hdi sigorta kaskodan orjinal cam servis te takildi buraya sikinti yok.
Ogledensonra cam degisimi yapildi sabah 11 gibi gelin aracimizi alin dediler.
Ertesi gun araci aldim hic incelemedim .eve gecmeden markete gectim park edince araca baktim silecekler egri duruyor .
Biraz zorladim duzelme yok servis 5_6 dk uzaklıkta hemen gittim bu silecekler neden egri duruyor dedim. Cevap yok alalim iceriye duzeltelim dediler camli bolumden baktim silecekleri sokup yeniden taktilar duzeldi egrilik neden boyle eksik is yapiyorsunuz dedim cevap yok
Bir silecegi bile duzgun takamiylrlar adiyla yetkili servis
Bu yetkili serviste K.maras
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Sayın Honda Yetkilileri;

Başıma gelen hadiseyi aktarıyorum sizlere. 2021 civic eco aracımı sıfır aldığımdan beri yetkili servislerinizde garanti dışında kalmaması ve rahat, huzurlu bir sürüş yaşamak için piyasa fiyatlarından çok daha yüksek bedellere yaptırdım. En son 40bin km bakımı 23.12.2022 tarihinde Adana Tekbaş servisinde yapıldı. Ben Konya’nın Ereğli ilçesinde görev yapan bir akademisyenim. Her 10binde bir yaptırmak zorunda olduğum bakımların 2sini Konya Toros servisinde, diğer 2sini ise memleketim olan Adana servisinde yaptırdım. Yaşadığım şehir kış şartlarında soğuk olduğu için en son bakımda antifriz kontrolünün de yapılmasını istedim. (Servis tutanaklarında mevcut) Servisten geri dönüş yapıp -15 derece çıktığını ve -40 olması gerektiği için 600 TL bedelle antifriz değişiminin yapılması gerektiğini söylediler. Bende 4 yaşındaki kızımın doktor kontrolü ile ilgilendiğim için ve servisin hep garanti dışı kalır korkutmalarıyla uğraşmamak için tamam değiştirin dedim. (Başıma birazdan anlatacağım sorun gelince aklıma şu soru geldi: Servis yetkililerinin beyanına göre antifriz 100bin km veya 5 yılda değişmesi gerekiyormuş)

Böyle bir özet girişten sonra konuya geleyim. 23.12.2022 tarihinde servisten aldım aracımı. Ve 16.01.2023 tarihine kadar Ereğli’de şehir içinde kullandım 2 kerede Niğde’ye gidip geldim. Yaklaşık kullanımım 2bin km civarında. Kullanım sırasında hava sıcaklığı eksi ile 4 derece arasında değişti genellikle. Sonrasında 12.01.2023 akşamı Adana’ya tekrar gittim kızımın kontrolü için. 15.01.2023 tarihinde Ereğli’ye geri dönüşte saat 23:00 civarında hararet göstergesi yandı ve hemen sağa çektim. Arka camda yazan yol yardım numarasını aradım ve geri döneceğiz dediler. Geri dönüş için aramalarını beklerken kaputu açtım ve motor soğutma suyu kabının kapağının takılmadığını gördüm. Bunu video ile kayıt altına aldım. Çektiğim videoda da gözükeceği üzere kapak sol podye üzerinde duruyordu. Yol yardımdan geri dönüş yapıldı hem en son bakımın yapıldığı Adana Tekbaş servisten teknik personel hem de en yakın servis olan Konya Toros servisten teknik personelle görüşüldü. Aracın servise getirilmesi ve incelenmesi gerektiği söylendi. Kaskoyu aradım çekici istedim ekstra ücret isteyerek geldiler. (Ekstra ücret ödemeyi havanın soğuk olması ve araçta eşimin ve kızımın olması nedeniyle kabul ettim). Çekici ile aracı Konya Toros bayisine götürdüm. Teknik personel Fatih Bey ve Servis müdürü Ufuk Bey motor soğutma suyu kabına su ekleyerek bir inceleme yaptılar ve ufakta olsa contadan kaçak olabileceği söylendi. Servis müdürü Ufuk Bey bana bu işlemlerin ücretli olacağını ve siz isterseniz Adana servisinden rücu edersiniz dedi. Bende kendisine ben aracı servisten aldıktan sonra kaputu açmadığımı ve benim bir hatamın olmadığını söyledim. Bunun üzerine Adana Tekbaş servis müdürü Ahmet Bey ile görüştüm bana garanti başvurusu yapılması gerektiğini söyledi. Bende müsaadesiyle telefonu hoparlöre vererek Ufuk Beyin de duymasını sağladım. Ufuk Beyin yüzü düştü bunu duyunca hatta kendisine şunu sordum hoşunuza gitmeyen şey nedir Ufuk Bey dedim. Honda sevişlerinin iletişimini veya ne yapması gerektiğiyle alakalı irtibatı ben mi sağlamalıydım? Veya Konya Toros müdürü Ufuk Bey neden ücretli yapıp göndermek istedi.

Sonrasında garanti başvurusu yapıldı sizin beklemenize gerek yok denildi ve tabiki de ikame araç verilemeyerek (Honda da yokmuş) otobüsle Ereğli’ye döndüm. (Allah var yemek söylediler ve otogara bıraktılar, Teşekkür ederim). Ben bu arada çok uzun da sürse Adana servis müdür Ahmet Bey ile görüşemeye çalışıyorum. Kendisi bana aracın kapağı açık olarak bırakın Tekir rampasını servisten çarşıya kadar gidemeyeceğimi söyledi. Aracınıza güveniyorsanız deneyelim dedi. Ertesi gün Konya servisten yine bir dönüş olmayınca ben aradım. Ufuk bey fabrikadan üst kapağın sökülmesi gerektiğinin söylendiğini iletti. Ben bu arada Adana servisteki video kayıtlarının izlenmesini istemiştim. Servisin video kaydında kapağın kapatıldığı gözüküyor dedi. Benden benim çektiğim videoyu istedi bende yolladım.

Ertesi gün yine benim Ufuk beyi aramamla öğrenebildiğim servis bakımından sonra 2bin km yol yaptığım ve benim yolladığım videoda kapağın podye üzerinde olduğundan dolayı aracın garantiye sokulmadığını öğrendim. Bana proforma yolladı silindir contası, kulbutor contası, mekanik işçiliği, rotbalans işçiliği ve antifrizi içeren. Bu proformanın motorun üst kapağını açıldıktan sonra güncellenebileceğini!!! de söyledi

Kendisine de sorduğum soruları buraya da yazmak istiyorum.

1- Kapağı ben açıp podye üzerine koysam neden bu videoyu yollayayım?

2- Veya neden kapağı tarlaya fırlatmak veya saklamak suretiyle kaybedip kapak yoktu demeyipte gördüğüm gibi ve gerçekte olduğu gibi aktardım?

Ufuk Bey Adana Tekbaş servisinden gelen videoyu paylaştı benimle. Ben görüntü uzmanı değilim. Fakat görüntü uzaktan ve net değil. Ve antifriz değişiminin hangi aşamasının videosu. Kontrol mü, test sürüş mü? Ben kendisine hangi kullanıcının servisten çıkarken kaputu açıp kontrol edeceğini sordum. Kendisi de ben olsam bende açmam kaputu diye itiraf etti. Kendi servislerinin ve Adana servisin kameralarına bakalım kaç tane kullanıcı aracını alırken kaputu açıp kontrol ediyor. Dahası sıfır aldığım ve kullanımımdan dolayı her 6 ayda bir bakıma girdiğim aracımın kaputunu açtığımda yapabileceğim tek şey sadece cam suyu koymak olur.

Sizlere şu soruyu soruyorum;

1- Ben kendimi, eşim ve çocuğumla bindiğim ve sıfır aldığım aracımı bu duruma bilerek düşürür müyüm? (Bilerek kısmı kapağın benim tarafımdan açılmış olabileceği üzerine) (Bırakın kapağı kaputu bile açmama gerek yok çünkü antifriz dahil tüm kış bakımlarını serviste yaptırdım)

2- Bu kadar insana laf anlatıp kendimi ispat etmeye çalışır mıydım?

3- Gram hatam olsa verirdim parasını servis seçip yaptırır binerdim. Birileri beni anlasın da garantiye alsın da diye uğraşmazdım.



Bu arada defalarca Honda merkezi arayıp kayıt oluşturdum ama geri dönüş tabiki de yok. Şunları talep ettim;

1- Sıfır aldığım aracın antifrizinin neden 2 yılda değişmesi gerektiği?

2- Aracın bakıma girdiği andan itibaren çıkışına kadar video kayıtlarının incelenmesi?

3- Aracın hararet yapmasıyla alakalı hangi teknik incelemenin yapıldığı?



Honda kalitesi bu kadar mı? Garanti diye söyledikleri bu mu? İnsanları mağdur etmek bu kadar kolay mı?​
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Hello,

This is Furkan Emir, writing to you from Konya / Turkey. I work as an academician at Konya Necmettin Erbakan University. I would like to tell you about the problem I have with my Honda Civic brand vehicle. I have bought my Honda Civic Eco vehicle brand new in 2021 and i love using my car. I trusted the Honda brand because I wanted to make sure that if there was a problem while using my car, it would be fixed by the brand. That's why I chose the Honda brand. Since I bought my vehicle, I have had it serviced at an authorized service every 10 thousand km.

I had the last 40.000 km maintenance done on 23.12.2022 at Adana Tekbaş Plaza authorized service and the antifreeze was changed in addition to the periodic maintenance at the service. On 16.01.2023, around 23:00, while traveling with my wife and daughter, the vehicle's temperature indicator warned. I immediately pulled the vehicle to the right to a safe place and called the assistant. When I opened the hood of the engine while waiting, I saw that the cover of the engine coolant expansion tank was not attached. I recorded the situation by shooting a video immediately. and I am attaching the video as an attachment to the e-mail. As you can see in the video I took, the cover was not installed in the service and was forgotten on the podium. I did not use the vehicle anymore and waited for the tow truck to arrive. My vehicle was towed to Konya Toros service, which is the closest service, with a tow truck.

In the inspection made at the service, they said that this was my fault and it was not accepted to be repaired under warranty. What could be wrong with me in this case? I took delivery of my vehicle from the service after maintenance and never opened the hood. After the car overheated, I opened the hood for the first time and saw that the water tank cap was not attached. It is very likely that closing the water tank cover was forgotten in the service after the antifreeze was changed. But the service does not accept this and says it is my fault that the water tank cover is not closed and they say that they can repair the vehicle for a fee. But this is not my fault and i have never opened the hood before. I also talked to Honda Turkey customer service, but I couldn't find a solution. They talked to the service technicians and they say the same thing the service told me. However, I do not accept this. I bought my car from Honda brand new. And I did not take it anywhere other than the authorized service. I have never opened the hood in any way except to put the wiper fluid, which is what a normal user does anyway. I was stranded on the road with my wife and daughter. Now I have suffered a lot because of this situation. Currently, my vehicle is waiting at Honda Konya Toros authorized service and I cannot drive my vehicle. I must drop most of me off at school every day and my child suffers because I can't do that. In addition, the authorized Honda authorized service does not accept its own fault and asks me to pay for the repair.

I want you to help me solve this problem. I am writing to you because I could not solve this problem with Honda Turkey officials. I have no fault in this. I'm having a problem with my car that I love very much. I trust the Honda brand and I believe in the Japanese understanding of quality. I also want to continue to trust the Honda brand. Please contact Honda Turkey officials to solve this problem and help me. I am adding the model and chassis information of the vehicle below and I am sending the invoice and other required documents as an attachment. I hope you solve this problem.



Model:

Year:

License plate of the vehicle:

Chassis number:





Best regards from Turkey,

Furkan EMİR​
 
Katılım
26 Kas 2021
Mesajlar
139
Tepki puanı
151
Konum
Malatya
Honda malına o kadar güveniyor ki genleşme kabına basit bir seviye müşürü koymayı önemsememiş. :)
O müşür olsaydı su seviyesi düşük uyarısı verseydi bu kadar problem yaşanmayacaktı.
Kelebek etkisi...
 

Furkan Emir

Özel Üye
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
110
Tepki puanı
137
Yaş
35
Konum
Konya
Aracınız
Civic FC5 2021
Honda malına o kadar güveniyor ki genleşme kabına basit bir seviye müşürü koymayı önemsememiş. :)
O müşür olsaydı su seviyesi düşük uyarısı verseydi bu kadar problem yaşanmayacaktı.
Kelebek etkisi...
Aracım Garanti dışı bırakıldı ve şimdilik 9bin TL ücretle conta değişimi yapılacak

Redmi Note 8 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst