3000-4000 aralığında anlık gaz kesme neden olur?

Katılım
7 Mar 2019
Mesajlar
458
Tepki puanı
426
Konum
Ardahan
Aracınız
Civic FB7 2015
İyi akşamlar arkadaşlar. Bende iki hafta önce 2015 model fb7 civic eco elagance alarak aranıza katıldım. 65 binde ve otomatik. Benim sorum şu olacak. D konumunda iken dururken dip gaz yapıp kalkış yaptığım zaman 1.viteste devir 4000 civarında yada o aralıklarda anlık gaz kesmesi mi desem hafif bir aralık veriyor sonra ise hiç kesinti yapmadan devir çevirmeye devam ediyor. Sanki Manuel vitesli araçlarda debriyaja anlık basıp çekiyormusuz gibi. Sanki orda ikinci vitese geçiyor sanıyorum ama değil. Şanzımanda vuruntu titreme hiçbir şey yok. Normal kalkışta ise bu anlattığım olay olmuyor. Diğer viteslerde de yok. Acaba kavramayı mı ayarlıyor. Araç 3 ay önce servise bakım için gitti ve şanzıman yağı değişti. Özelliği mi bu bilemedim. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,670
Çözümler
2
Tepki puanı
2,964
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
Vtec açmak için özel bir çabaya gerek yok otomatik devri geldimi aktifleşiyor, sizin kasa araçlarda 5000-5500 devir bandında devreye giriyor diye biliyorum.
Daha doğrusunu VTEC kullanıcısı @h.k_ahmet @seckins33 hocalarıma sormak lazım :)
Bu sorunun cevabını yetkili servis dahil net olarak bilmiyor ? Ancak farklı forumlardan ve diğer kullanıcılardan edindiğim bilgilere göre, bende 5000~5500 devirde açıyor diye biliyorum. Fakat i-vtec motorlu olanlar sıkıştırma durumuna göre her devirde açabiliyor.
 
Katılım
6 Mar 2019
Mesajlar
31
Tepki puanı
21
Konum
istanbul
Aracınız
Civic ES7 2004
Bu sorunun cevabını yetkili servis dahil net olarak bilmiyor ? Ancak farklı forumlardan ve diğer kullanıcılardan edindiğim bilgilere göre, bende 5000~5500 devirde açıyor diye biliyorum. Fakat i-vtec motorlu olanlar sıkıştırma durumuna göre her devirde açabiliyor.
yani otomatikte 5000 e gelince vtec açıcak
 
Katılım
5 Eyl 2018
Mesajlar
59
Tepki puanı
12
Yaş
26
Konum
istanbuk
İyi akşamlar arkadaşlar. Bende iki hafta önce 2015 model fb7 civic eco elagance alarak aranıza katıldım. 65 binde ve otomatik. Benim sorum şu olacak. D konumunda iken dururken dip gaz yapıp kalkış yaptığım zaman 1.viteste devir 4000 civarında yada o aralıklarda anlık gaz kesmesi mi desem hafif bir aralık veriyor sonra ise hiç kesinti yapmadan devir çevirmeye devam ediyor. Sanki Manuel vitesli araçlarda debriyaja anlık basıp çekiyormusuz gibi. Sanki orda ikinci vitese geçiyor sanıyorum ama değil. Şanzımanda vuruntu titreme hiçbir şey yok. Normal kalkışta ise bu anlattığım olay olmuyor. Diğer viteslerde de yok. Acaba kavramayı mı ayarlıyor. Araç 3 ay önce servise bakım için gitti ve şanzıman yağı değişti. Özelliği mi bu bilemedim. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim
abi lpg li ise aracın gaz ayarını bi kontrol ettir hatta mümkünse yolda test ettir çünkü enjektörlerden bile kaynaklı olabilir

SM-C7100 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,151
Çözümler
10
Tepki puanı
12,932
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu sorunun cevabını yetkili servis dahil net olarak bilmiyor ? Ancak farklı forumlardan ve diğer kullanıcılardan edindiğim bilgilere göre, bende 5000~5500 devirde açıyor diye biliyorum. Fakat i-vtec motorlu olanlar sıkıştırma durumuna göre her devirde açabiliyor.
i-vtec'te zaten 4 kademe olarak çalışıyor, her devir bandında farklı özellikte vtec sistemini kullanıyor :)
Bu nedenle i-vtec rutin düşük devirli kullanımda klasik vtec'ten daha atak hissettirir ama tüketimi biraz daha fazladır.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,660
Çözümler
6
Tepki puanı
8,722
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
arkadaşlar 2004 honda civic benzin otomatiklerde Vtec nasıl açılır?

4000 devirde d3 te bi süre gidip sonra d ayıp gazı köklemek mi lazım?
Doch vtecler 5500 dd (rahat hissedilir)
Vtec E 3200 dd (soch vtec)
İ-vtec (soch vtec) ilk 1-2-3 ekonomik dip gaz basınca 4. Zamana geçer tam performans elde dersiniz.
Vtec-E motorları ekonomik olarak tasarladığı için geçiş pek hissedilmiyor.
Aracınızı güçlü kullanmak istiyorsanız düşük vites yüksek devir kullanmanız lazım. 4.000 ile 6.000 devir arası. Otomatik kullanmadım. Nasıl olur bilmiyorum bende manuel var. Normal giderken vites küçült gazı kökle nitro yapmış gibi olur.
Birde açık ve kapalı sistem olayı var. Normal gazlamada ekonomik gidilir. Gaz pedalına tam basıldığında açık sisteme geçer. Oksijen sensörleri iptal olur. Yakıt miktarını arttırır. Gelsin performans.
Rampa çıkarken uygun vites ile 4.500 devirde çıkılır.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Şub 2019
Mesajlar
249
Tepki puanı
225
Konum
ankara
Ad Soyad
Erkan Can KÖSE
Yaş
29
Aracınız
Civic FE1 2022
İyi akşamlar arkadaşlar. Bende iki hafta önce 2015 model fb7 civic eco elagance alarak aranıza katıldım. 65 binde ve otomatik. Benim sorum şu olacak. D konumunda iken dururken dip gaz yapıp kalkış yaptığım zaman 1.viteste devir 4000 civarında yada o aralıklarda anlık gaz kesmesi mi desem hafif bir aralık veriyor sonra ise hiç kesinti yapmadan devir çevirmeye devam ediyor. Sanki Manuel vitesli araçlarda debriyaja anlık basıp çekiyormusuz gibi. Sanki orda ikinci vitese geçiyor sanıyorum ama değil. Şanzımanda vuruntu titreme hiçbir şey yok. Normal kalkışta ise bu anlattığım olay olmuyor. Diğer viteslerde de yok. Acaba kavramayı mı ayarlıyor. Araç 3 ay önce servise bakım için gitti ve şanzıman yağı değişti. Özelliği mi bu bilemedim. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim
Arkadaşım sorun hala devam ediyor mu. Benim sorunum hala devam ediyor. Buji bobin değişti, subap ayarı yapıldı, rutin bakım yapıldı, gaz ayarı yapıldı (gerçi benzinde de aynı durum var ne olur ne olmaz diye yaptırdım). Bayramdan sonra yetkili servise gitmeyi düşünüyorum. Bu işlemlerden sonra dip gazda sorun kalmadı fakat dip gaz dışı kullanımlarda hala mevcut. Sorunu çözdüysen cevabını bekliyorum.
 
Geri
Üst