Arka cam-tavan arası boya kalkma sorunu

fyb06

0
Katılım
29 Ocak 2017
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Yaş
30
Konum
ankara
Arkadaşlar benim aracımın arka cam ve tavan arasında aracımda boya kavlaması oldu boyası çıkmış arabamın bi fikriniz var mı?

SM-A510F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracın yaşlanmasına bağlı görülebilir bir durum maalesef, ben idareten camı sökmeden boyacıda boyattım, cam sökmeden yapılan boya istediğim gibi olmadı çünkü boyadaki pürüzleri ve fazlalıkları zımpara, pasta ve makina ile mesafe olmdığı için düzeltmek pek mümkün olmadı.
Amacımda zaten boya kalkmasını durdurmaktı, zamanla boyada kalkma olup olmadığını gözlemleyeceğim, umarım bir sıkıntı olmaz.
 
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
737
Tepki puanı
748
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Aracın yaşlanmasına bağlı görülebilir bir durum maalesef, ben idareten camı sökmeden boyacıda boyattım, cam sökmeden yapılan boya istediğim gibi olmadı çünkü boyadaki pürüzleri ve fazlalıkları zımpara, pasta ve makina ile mesafe olmdığı için düzeltmek pek mümkün olmadı.
Amacımda zaten boya kalkmasını durdurmaktı, zamanla boyada kalkma olup olmadığını gözlemleyeceğim, umarım bir sıkıntı olmaz.
İnşallah çoğalmaz hocam. Ben de korkulardayım. Her yıkamada gözüm arka camda.
 

Necat

0
Katılım
11 Kas 2016
Mesajlar
70
Tepki puanı
30
Aracın yaşlanmasına bağlı görülebilir bir durum maalesef, ben idareten camı sökmeden boyacıda boyattım, cam sökmeden yapılan boya istediğim gibi olmadı çünkü boyadaki pürüzleri ve fazlalıkları zımpara, pasta ve makina ile mesafe olmdığı için düzeltmek pek mümkün olmadı.
Amacımda zaten boya kalkmasını durdurmaktı, zamanla boyada kalkma olup olmadığını gözlemleyeceğim, umarım bir sıkıntı olmaz.
Isabetli bir karar hocam. Çünkü diğer kenarlardan da boya atması olmayacağı ne malum diyerek aynı yolu takip ettim ve bir yıl kadar sonra diğer direkte ve tavan cam arasında da atmalar oldu oraları da rötuş yaptırdım. Camı söktürerek işlem yaptıracak arkadaşlar boya atmamış direği ve tavan kısmını da boyasını kazıyıp tekrar boyatsınlar tekrar uğraşmamak için.

SM-G950F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
7 Nis 2016
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Aracınız
Değerli arkadaşlar bende de bu sorun belirdi, 2012 civic. Autoking komple boya diyor, RS lokal boya seramik kaplama vs vs diyor ortalama maliyetler 5 bin 6 bin arası....ben de kararsızım ne yaptıracağım konusunda, bir şeyler deneyen arkadaşlarım nasıl sonuç aldılar? Paylaşabilir mi?20220627_130218.jpg20220627_130222.jpg
 
Katılım
20 Ağu 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
176
Konum
Üsküdar
Aracınız
Civic FB7 2013
Aracın yaşlanmasına bağlı görülebilir bir durum maalesef,

Bunu kabul etmiyorum maalesef. Bende de aynı sorun var.
2013 model bir arabanın boyasına tazyikli suyu tutunca hiçbir şekilde boya kalkmaz.
Bu tamamen boyama işleminde artık boyanın kendisi mi desem yapılan işlem mi desem kalitesizliğini göstsermektedir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bunu kabul etmiyorum maalesef. Bende de aynı sorun var.
2013 model bir arabanın boyasına tazyikli suyu tutunca hiçbir şekilde boya kalkmaz.
Bu tamamen boyama işleminde artık boyanın kendisi mi desem yapılan işlem mi desem kalitesizliğini göstsermektedir.
Bendeki araçta sorun 9.yılda ortaya çıktı, muhtemelen yaşadığım bölge nemli sahil kenarı olduğu için süreç daha da hızlandı. 1-2 yılda böyle bir sorunla karşılaşsam canım sıkılırdı ama 9 yaşında bir araçta bunları beklerim.
Temel sorun boyanın su bazlı ve ince olmasından kaynaklı, daha kaliteli boya veya astarla sorunsuz olabilirdi tabiki.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Değerli arkadaşlar bende de bu sorun belirdi, 2012 civic. Autoking komple boya diyor, RS lokal boya seramik kaplama vs vs diyor ortalama maliyetler 5 bin 6 bin arası....ben de kararsızım ne yaptıracağım konusunda, bir şeyler deneyen arkadaşlarım nasıl sonuç aldılar? Paylaşabilir mi?Ekli dosyayı görüntüle 269281Ekli dosyayı görüntüle 269282
Komple tavanı mı boyayacaklar, bu saçma olur.
Burada iş ustanın becerisine bağlı, bence cam çok iyi izole edildikten sonra güzel bir zımpara sonrası iyi bir lokal ile de halledilir, ama en sağlıklısı camı sökerek lokal yapmak.
 
Katılım
20 Ağu 2019
Mesajlar
148
Tepki puanı
176
Konum
Üsküdar
Aracınız
Civic FB7 2013
Bendeki araçta sorun 9.yılda ortaya çıktı, muhtemelen yaşadığım bölge nemli sahil kenarı olduğu için süreç daha da hızlandı. 1-2 yılda böyle bir sorunla karşılaşsam canım sıkılırdı ama 9 yaşında bir araçta bunları beklerim.
Temel sorun boyanın su bazlı ve ince olmasından kaynaklı, daha kaliteli boya veya astarla sorunsuz olabilirdi tabiki.

Fabrika kapanmadan önce yanılmıyorsam 2007-2010 arasında bir arkadaşım Honda fabrikasında boyanan araçların kalite kontrol bölümünde çalışıyordu.
Bize Honda'ların boya öncesi sıvı tanklarından geçtikten sonra insan emeği ile ve boya tabancası ile boyandığını anlatırdı.
Biz de " vay arkadaş elle boyanıyor" diye çok iyi bir şey sanırdık.

Halbuki boya aşamasında robotlar her noktaya eşit ve pürüzsüz bir boya vurduğu için aslında daha kaliteli yapıyor.
Ayrıca mikron değeri de ince vurulan yerlerde ince olacağı için boya kalkmaları yaşıyoruz.

FD6 kullanıp muhtemelen bir çoğu arkadaşın kalite kontrolünden geçmiş olan araçlarınızda boya kalkması olan varsa "iyi niyetlerinizi" kendisine iletebilirim. ;)

Şaka bir yana en ufak ve anllaşılmayacak pürüzü bile geri gönderdiklerini anlatırdı ama zaten problem boyanın hatalı yapılması değil ince boya ve ince vernik kullanılması.
Yani fabrika ucuza kaçmış. Yaşadıklarımız da ucuz etin yahnisi.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,155
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Fabrika kapanmadan önce yanılmıyorsam 2007-2010 arasında bir arkadaşım Honda fabrikasında boyanan araçların kalite kontrol bölümünde çalışıyordu.
Bize Honda'ların boya öncesi sıvı tanklarından geçtikten sonra insan emeği ile ve boya tabancası ile boyandığını anlatırdı.
Biz de " vay arkadaş elle boyanıyor" diye çok iyi bir şey sanırdık.

Halbuki boya aşamasında robotlar her noktaya eşit ve pürüzsüz bir boya vurduğu için aslında daha kaliteli yapıyor.
Ayrıca mikron değeri de ince vurulan yerlerde ince olacağı için boya kalkmaları yaşıyoruz.

FD6 kullanıp muhtemelen bir çoğu arkadaşın kalite kontrolünden geçmiş olan araçlarınızda boya kalkması olan varsa "iyi niyetlerinizi" kendisine iletebilirim. ;)

Şaka bir yana en ufak ve anllaşılmayacak pürüzü bile geri gönderdiklerini anlatırdı ama zaten problem boyanın hatalı yapılması değil ince boya ve ince vernik kullanılması.
Yani fabrika ucuza kaçmış. Yaşadıklarımız da ucuz etin yahnisi.
Evet ucuz etin yahnisi maalesef, zaten Honda Türkiye fabrikası yıllardır Toyota ve Hyundai'ye göre daha az teknolojik yatırım almasi ile eleştiriliyordu, özellikle şasi ve kaporta bölümleri diğer markalara göre çok daha manuel yani usta işçiliğine dayanıyordu, halbuki ingiltere ve Japonya'daki fabrikalari çok daha robotize ağırlıklıydi.
Her halükarda Honda maalesef yalıtım ve boya konusunda uzun yıllardır maliyeti uyguna düşürmeye çalışıyor ve bunun negatif sonuçlarını biz tüketiciler görüyoruz.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Bu boya kalitesinin sanırım renkle de ilişkisi var. Yüksek oranda beyaz aracı olanlar şikayetçi gibi. 2016 trafiğe çıkışlı fb7 Gümüş gri aracımda boya konusunda bir şikayetim yoktu benim.
 
Geri
Üst