Fabrika kapanmadan önce yanılmıyorsam 2007-2010 arasında bir arkadaşım Honda fabrikasında boyanan araçların kalite kontrol bölümünde çalışıyordu.
Bize Honda'ların boya öncesi sıvı tanklarından geçtikten sonra insan emeği ile ve boya tabancası ile boyandığını anlatırdı.
Biz de " vay arkadaş elle boyanıyor" diye çok iyi bir şey sanırdık.
Halbuki boya aşamasında robotlar her noktaya eşit ve pürüzsüz bir boya vurduğu için aslında daha kaliteli yapıyor.
Ayrıca mikron değeri de ince vurulan yerlerde ince olacağı için boya kalkmaları yaşıyoruz.
FD6 kullanıp muhtemelen bir çoğu arkadaşın kalite kontrolünden geçmiş olan araçlarınızda boya kalkması olan varsa "iyi niyetlerinizi" kendisine iletebilirim.
Şaka bir yana en ufak ve anllaşılmayacak pürüzü bile geri gönderdiklerini anlatırdı ama zaten problem boyanın hatalı yapılması değil ince boya ve ince vernik kullanılması.
Yani fabrika ucuza kaçmış. Yaşadıklarımız da ucuz etin yahnisi.