Uzun uzun yazmışsınız teşekkürler. Hiç Mazda kullanmamış olmama rağmen, şu an alacak olsam tereddüt etmeden alırım. Kuzenim ve bir arkadaşı önce 2. el Mazda 3 ve 6 aldılar. 1 yıl bindikten sonra gidip sıfırlarını aldılar.@m2hamid MAzda ve Honda yı baya kullandım Yani şöyle, hep 2 aracımız oldu biri MAzda biri Hondaydı son 10 yıldır. Son 10 12 yıldır MAzda ve Hondayı aktıf kullanıyoruz.
MAzda ile tanısmamız 93 yılında oldu MAzda 323 10 sene kullandık,
Mazda 3 2009 model 3 sene kullandım .
MAzda 3 2011 BL kasa hb son 3 yıldır bende
Honda ile tanısmam ıse 2011 Jazz 5 sene 100 bın km kullandım,
Honda CRV 2016 3 sene 80 bın km
Sımdı gene CRV alcam yola devam etcem
Şöyle dıyım Mazda almak cesaret işidir. Bayıye gıdersınız bakarsanız ama cesaret edıp alamazsınız Ama ben MAzda kullanıcısı oldugum ıcın bayıye gıtmen alırım. 93 yılından berı hiçbi sıkıntı yasamdım. Parça servıs konusunda. Zaten hersey n11 de var. MAzda 3 lerın parçları Cıvıc lerden ucuz parcası,
Ben çok gördum bızım forumlarda adam daha sahıbındene koymadan forum ıcınde el degısen MAzdaları. MAzdayı unutmayın MAzda kullanan alır. Forumlarda MAzdalar el degısıyo, adam yenı kasa alıyo dıger arkadas onun aracını alıyor Zaten bulusmalar oldugu ıcın herkez herkesı tanıyor Cok samımı bı ortam var. Yanı ben evden cıkıyım Turkıye il sınırları ıcınde her ilde kalcak Mazdacı arkadasım var. Herkes herkesıtanıyor. Zaten MAzdacılar tanığı kişilerın MAzdalarını almaya calısıyor. MAzdan temızse bakımlıysa forumlarda aktıfsenız aracınız 1 gün ıcınde satılır sahıbındene koymadan sıkıntı yasamazsanız
MAzda ıle Hondanın en büyük farkı: MOTOR Honda abılerım her zaman MAzdan 10 15 beygır güçlüdür ezelden berı bu böyledır. Accord MAzda6 dan güçlüdür. Crv CX5den Cıvıc MAzda3 den. Ama 10 15 cok bısey sonuct kımse sokakta yarışmıyor. Bu MAzda hantal demek degıl MAzda da JApon cıgerlı makıne Vtec acar gıbı 4000 devirde coşuyor Honda karakterı var. Diğer bır yandan
MAzda ama HEr zaman Hondadan donanımlı, daha malzeme kalıtesı yüksek, daha yalıtımlı, daha iyi yoltutus, daha ıyı sürüş karaketerı, daha zevklı, daha iyi bi arac her anlamda boya kalıtesınden tut ıcındekı koltuga kadar herseyı daha ıyıdır.
Bugün benım 2011 Mazda 3 BL kasa aracımdakı donanım ne Cıvıc Fd6 Fb7 FC5 hıcbırınde yok, hıc bı aracta yok pıyasadakı. Hiç bi aracta yok
Far yagmur sensörü
Far yıkama
Merceklı Far
Koltuk ısıtma
Lastık basınc
Otomatık katlanan ısıtmalı ayna
KEndılıgınden kararan dıkız
Cruıse control
Sunroof
RVM Kör Nokta UYarı sıstemı
6 hoparlor 8 hava yastgı
Ön cam rezıztansı
Tam bagımsız arka süspansıyon
Park sensörlerı
....
MAzda 6 konusunda alacak arkadaşlara tavsıyem 2011 sport alın motor 147 den 155 e çıktı ve Kasa makyajlı. Mazda konusunda korkmaya gerek yok bizim taa babamdan berı 29 yıldır kapıdakı ıkıncı aracımız biz yedek parça sıkıntı çekmedıysek kimse çekmez ??
Mazda Türkiye'de pek tutmadı. Ben bunu yanlış pazarlama stratejisine bağlıyorum.
> Tanıdığım bir arkadaşta Mazda 3 var, ikinci el aldı. Bir özelliklerini saydı hayret ettim. Aldığı fiyata göre süperdi aynı özellikleri wosvagene koy çok daha pahalıya gider eminim. Bir tur attım. Otomatikti, ses izalasyonu zayıf, motoru gürültülü değildi, yere yakın tipik japon arabası. Spor keskin hatları var baya göze hoş geliyor. Şuan hala kullanıyor.
> Bir başka yerde en az arıza veren otomobillerin içinde olması.
> Mazda 6 daha oturaklı ve güzel. Aracı mazdacı arkadaşa sordum bunlar nasıl diye param olsa hemen alırım dedi.
> 2.0 motor olduğu için pek sevilmez. Yok vergi yok yakıt vs. LPG ile bu telafi edilebilir.
> Başka bir dezavantaj mazdadan anlayan usta bulmak.
> Mazda'ya alışanda başka arabaya pek binmiyor benden söylemesi.
Faaliyet ayn-ı lezzettir.
Sizin bahsettiğiniz şu ilandaki gibi Mazda6'lar yanlış anlamadıysam
Mazda 6 Fiyatları & Modelleri sahibinden.com'da
Satılık Mazda 6 fiyatları ve araba modellerinin en güncel ilanları Türkiye'nin en büyük otomobil pazarı sahibinden.com'da!www.sahibinden.com
Bu araçların temizi bulunursa çok güzel ancak 100bin km. altı benim kafama uyanı ben bulamamıştım, zaten ülkemize ithal edilen Mazda6 sayısı oldukça az.
Ama beni asıl düşündüren parça hususuydu. Çünkü mevcut satıştaki en yeni araç 100bin km.ler civarındaydı (2013 sonrası skyactiv modellerden bahsetmiyorum).
100bin km. üstünde biraz km. yapıldıktan sonra mecburen bazı parçaların değişim zamanları geliyor.
Biz Civic'ler için parça konusunda pahalı diye isyan ediyoruz ama parça bulunmuyor gibi bir durumla hiç karşılaşmadım, yan sanayi de olsa parça mutlaka mevcut.
Ama Mazda için parça hususu biraz sıkıntılı, distribütör ve servis ağı bence ciddi sıkıntıda.
Gözlemlerime göre C sınıf olduğu ve araç sayısı fazla olduğu için Mazda3'te pek problem yok ancak Mazda6 ve üst modeller biraz sorunlu.
Ben farklı forumlara da arada bir göz atarım, linkteki konuyu okursanız daha fazla fikir sahibi olabilirsiniz,
Mazda Türkiye Satış ve Servis Problemlerini Çözebilmek için Bir İmza Kampanyası
Merhaba Mazdaclub kullanıcıları Hepimizi ilgilendiren bir konuda destek ve birlikte bir çalışma yapmak istiyorum. 22 yıldır Mazda yı kullanıyorum. Şimdi de 2011 Mazda 6 ve 2010 Mazda CX9 a biniyoruz. Son 2-3 yıldır Satış ve Özellikle Yetkili Servis noktalarının kapanmasından dolayı araçlarımızın ...www.mazdaclubtr.com
Aslında Mazda konusunda @ozgur-35 hocamı Mazdaclub'ta aktif görüyorum, ona da Mazda6 hususunu sormak faydalı olabilir.
Belki son zamanlarda düzelme vardır
Ben 2015 sonrası makyajlı skyactiv Mazda6'ların estetiğine hayranım ama onlarında fiyatları sıfır Civic civarlarında
Hayırlısı olsun şimdiden Yalnız şunu söylıyım bi kere bulaştın mı bi daha bırakmaz peşini virüs gibi. Değişik bi ruhu var satmaya kıyamıyor Mazda sahıplerı uzun süre biniyor zaten Satarsa da yenı kasa alıyor. Evin bir ferdı gıbı oluyor araçlar. Satan cok üzülüyor hemen yenı kasa alıyor Çok sık arac degısmeyı seven arkadaslar bulasmasın Satarken cok üzülürler, satmaya da kıyamazlar Parcaları fıltrelerı n11 den alıyoruz. Balata dısklerı otosupermarket.com dan Usta olarak İzmir ıstanbul ankarada gani cok ıyı ustaları varEvet @m2hamid hocam bahsettiğim kasa Mazda 6’lar bu eklediğiniz ilandakilerden. ??
Yedek parça sorunlarıyla ilgili eklediğiniz linki açıp okudum. Aslında bizim de geçmişte Mazda 626’ımız vardı. Yedek parçayla ilgili tecrübem de olmuştu. Şöyle ki Adana Mazda yetkili servisine genel bakım için Mazda 626’yı götürmüştüm. Fren diskleri balataları v.s. değişmesi gerektiğini ve disklerin hatırladığım kadarıyla 15 günde geleceğini söylediler. Parça Belçika’dan geldi. Mazda’nın Belçika’da büyük bir üretim tesisi var bildiğim kadarıyla. Bu arada Mazda 1998 modeldi ve servis hizmeti aldığım yıl yanlışım yoksa 2009’du diğer ihtimal de 2010 olabilir. Yani 11-12 yaşındaki bir Mazda’nın parçalarını 15 gün sonra da olsa getirdi yetkili servis.
Ülkemizde Mazda’dan çok daha fazla tutulan bazı araçların parçaları bile yurtdışından getirilebiliyor yetkili servisler tarafından. Parçayla ilgili çözümsüz durumlarla karşılaşılacağını düşünmüyorum @m2hamid hocam. Piyasadan tedarik nasıl onu net bilmiyorum ama internette parçaları oluyor...
Skyactive Mazda 6’ların iç ve dış tasarımlarını ben de çok beğeniyorum. 2.el fiyatları da dediğiniz gibi sıfır km Civic fiyatlarında.
Bahsettiğim Mazda 6’ların tasarımları da oldukça güzel. Aslına bakarsanız Mazda 6’ların bütün kasalarının estetiği güzel bence. Mazda tasarımcılarının estetik anlayışını bir çok markaya göre daha başarılı buluyorum.
@h.k_ahmet hocam Mazda ve onun gibi bazı markaların Türkiye piyasası için oluşturdukları ürünler ülkemizde pek tutulmadı. Bizim gördüğümüzü marka sahipleri görmüyor olamaz. Peki neden sonuç böyle diye düşününce bizim ülkemizdeki pazardan beklentileri düşük galiba diyorum.
Mazda 6’lar 2.0 motorun altındaki seçeneklerle gelmedi ülkemize çünkü öyle bir üretimi olmadı... Dahası son aldığım otomobil dergisinde en yeni kasa Mazda 6’ların arkadan itişli ve 6 silindirli olacağından bahsedilmişti. ? Yani Mazda diyor ki ben aracı üretirim beğenirsen alırsın. Adama göre araba üretemem diyor. VW ile kafa kafaya ters bir bakış açısı.
Her ne kadar şu Mazda 6’nın 1.6 dizel otomatiği veya 1.6 turbo benzinlisi neden yok bizim ülkemizde desem de markanın ciddiyetine saygı duyuyorum...
Belirttiğiniz gibi en az arıza yapan otomobil markaları sıralamalarında ya birinci ya da Mercedes’ten sonra ikinci olmuştu Mazda. ??
FB7’yle fiyat bandlarına bağlı olarak kıyaslanınca sizin de belirttiğiniz gibi 2.0 olması nedeniyle vergisi ve yakıtı çok olur düşünceleriyle tercih edilmiyor olabilir...
C ve D sınıfı farkı, performans ve donanım farkı, iç hacim farkı, malzeme kalitesi farkı, yol tutuş üstünlüğü ve ikisi de Japon olsa da izolasyon olarak Mazda 6 biraz da iyi FB7’den. Bunlara karşı yakıt, vergi ve araç alım satım piyasası kalıyor geriye... Sık araç değiştirmeyen birisi yıllık bir kaç yüz TL lpg bir kaç yüz TL de vergi farkını göğüsleyip tercih de edebilir aslında. Süratli uzun yolculuklarda FB7 ile Mazda 6 arasında yakıt tüketimi farkı olursa Mazda 6 avantajlı olur gibime geliyor. Şehir içinde de FB7 daha az tüketir muhtemelen. Sürüş şekline ve araçların kullanıldığı memleket ve güzergahların yol eğimlerine bağlı olarak işler değişebilir de...
Elbette tercih meselesi ama ben olsam uzun süre binmeyi düşünüyorsam FB7 yerine Mazda 6 alırım mevcut yaşam şartlarımla...
Bazen RS’yi yeni kasa Mazda 6 ile takaslamayı düşünüyorum ancak modeller yeni olunca vergi yükü biranda çok artıyor ve FC5 1.5T biraz daha güçlü 2.0 Mazda 6’dan. İki otomobilin malzeme kaliteleri arasındaki fark ise oldukça fazla ama maalesef...
@h.k_ahmet hocam belirttiğiniz gibi usta bulma konusu da önemli . Satışı az olan araçlar için maalesef bu bir sorun haline gelebiliyor. Akdeniz bölgesinde(Adana, Antalya, Mersin...) diğer bölgelere oranla sevilir Mazda’lar. Bu sebeple o bölge için usta sıkıntısı olacağını pek sanmıyorum. İstanbul, İzmir ve Ankara için de usta bulunur benim düşüncem ancak diğer şehirlerde durum nasıl bilemiyorum...
Velhasıl Mazda 6 yakışıklı bir araç olsa da birer tane binsek efendi efendi... ☺??
İlerleyen günlerde Mondeo’yu Mazda 6’yla takaslayabilirim hiç belli olmaz ☺
Takaslarsanız bizde sizin tecrübelerden yararlanmış oluruzEvet @m2hamid hocam bahsettiğim kasa Mazda 6’lar bu eklediğiniz ilandakilerden. ??
Yedek parça sorunlarıyla ilgili eklediğiniz linki açıp okudum. Aslında bizim de geçmişte Mazda 626’ımız vardı. Yedek parçayla ilgili tecrübem de olmuştu. Şöyle ki Adana Mazda yetkili servisine genel bakım için Mazda 626’yı götürmüştüm. Fren diskleri balataları v.s. değişmesi gerektiğini ve disklerin hatırladığım kadarıyla 15 günde geleceğini söylediler. Parça Belçika’dan geldi. Mazda’nın Belçika’da büyük bir üretim tesisi var bildiğim kadarıyla. Bu arada Mazda 1998 modeldi ve servis hizmeti aldığım yıl yanlışım yoksa 2009’du diğer ihtimal de 2010 olabilir. Yani 11-12 yaşındaki bir Mazda’nın parçalarını 15 gün sonra da olsa getirdi yetkili servis.
Ülkemizde Mazda’dan çok daha fazla tutulan bazı araçların parçaları bile yurtdışından getirilebiliyor yetkili servisler tarafından. Parçayla ilgili çözümsüz durumlarla karşılaşılacağını düşünmüyorum @m2hamid hocam. Piyasadan tedarik nasıl onu net bilmiyorum ama internette parçaları oluyor...
Skyactive Mazda 6’ların iç ve dış tasarımlarını ben de çok beğeniyorum. 2.el fiyatları da dediğiniz gibi sıfır km Civic fiyatlarında.
Bahsettiğim Mazda 6’ların tasarımları da oldukça güzel. Aslına bakarsanız Mazda 6’ların bütün kasalarının estetiği güzel bence. Mazda tasarımcılarının estetik anlayışını bir çok markaya göre daha başarılı buluyorum.
@h.k_ahmet hocam Mazda ve onun gibi bazı markaların Türkiye piyasası için oluşturdukları ürünler ülkemizde pek tutulmadı. Bizim gördüğümüzü marka sahipleri görmüyor olamaz. Peki neden sonuç böyle diye düşününce bizim ülkemizdeki pazardan beklentileri düşük galiba diyorum.
Mazda 6’lar 2.0 motorun altındaki seçeneklerle gelmedi ülkemize çünkü öyle bir üretimi olmadı... Dahası son aldığım otomobil dergisinde en yeni kasa Mazda 6’ların arkadan itişli ve 6 silindirli olacağından bahsedilmişti. ? Yani Mazda diyor ki ben aracı üretirim beğenirsen alırsın. Adama göre araba üretemem diyor. VW ile kafa kafaya ters bir bakış açısı.
Her ne kadar şu Mazda 6’nın 1.6 dizel otomatiği veya 1.6 turbo benzinlisi neden yok bizim ülkemizde desem de markanın ciddiyetine saygı duyuyorum...
Belirttiğiniz gibi en az arıza yapan otomobil markaları sıralamalarında ya birinci ya da Mercedes’ten sonra ikinci olmuştu Mazda. ??
FB7’yle fiyat bandlarına bağlı olarak kıyaslanınca sizin de belirttiğiniz gibi 2.0 olması nedeniyle vergisi ve yakıtı çok olur düşünceleriyle tercih edilmiyor olabilir...
C ve D sınıfı farkı, performans ve donanım farkı, iç hacim farkı, malzeme kalitesi farkı, yol tutuş üstünlüğü ve ikisi de Japon olsa da izolasyon olarak Mazda 6 biraz da iyi FB7’den. Bunlara karşı yakıt, vergi ve araç alım satım piyasası kalıyor geriye... Sık araç değiştirmeyen birisi yıllık bir kaç yüz TL lpg bir kaç yüz TL de vergi farkını göğüsleyip tercih de edebilir aslında. Süratli uzun yolculuklarda FB7 ile Mazda 6 arasında yakıt tüketimi farkı olursa Mazda 6 avantajlı olur gibime geliyor. Şehir içinde de FB7 daha az tüketir muhtemelen. Sürüş şekline ve araçların kullanıldığı memleket ve güzergahların yol eğimlerine bağlı olarak işler değişebilir de...
Elbette tercih meselesi ama ben olsam uzun süre binmeyi düşünüyorsam FB7 yerine Mazda 6 alırım mevcut yaşam şartlarımla...
Bazen RS’yi yeni kasa Mazda 6 ile takaslamayı düşünüyorum ancak modeller yeni olunca vergi yükü biranda çok artıyor ve FC5 1.5T biraz daha güçlü 2.0 Mazda 6’dan. İki otomobilin malzeme kaliteleri arasındaki fark ise oldukça fazla ama maalesef...
@h.k_ahmet hocam belirttiğiniz gibi usta bulma konusu da önemli . Satışı az olan araçlar için maalesef bu bir sorun haline gelebiliyor. Akdeniz bölgesinde(Adana, Antalya, Mersin...) diğer bölgelere oranla sevilir Mazda’lar. Bu sebeple o bölge için usta sıkıntısı olacağını pek sanmıyorum. İstanbul, İzmir ve Ankara için de usta bulunur benim düşüncem ancak diğer şehirlerde durum nasıl bilemiyorum...
Velhasıl Mazda 6 yakışıklı bir araç olsa da birer tane binsek efendi efendi... ☺??
İlerleyen günlerde Mondeo’yu Mazda 6’yla takaslayabilirim hiç belli olmaz ☺
Al al tavsıye ederım lpg de sıfır problem Mazda 3 ler de ayarlar fakırde kalırsa subab yakar. Lpglı kullanım 50 ile 100 bın arasında 2500 tl ye çelık subab yapılır Hondalardakı gıbı subab ayarı yoktur. MAzda 3 sahıplerı ayarları bıraz zengıne alır sıkıntı yasamamak adına Zaten yaşasa da max subab degısımı 2500 tl. Kimı 50 bınde kımı 100 bın yakar kullanıma baglı çelik subab takılır sorun ortadan kalkar. AMa Mazda 6 da subab yakan yok duymadım SAdece alırken torpıdoya dıkkat et Bazı üretımlerde taşerondan kaynaklı torpıdo çatlıyor. Kime denk gelırse o da ;Bazı araclarda hıc bısey yok torpıdoda, o yıl uretılen malzeden kaynaklı Yetkılı servıs bakımlı olanlar bedava degıstı olmıyanlar yarısını ödedı. Mazdalarda kesınlıkle lpg de Brc önerırım. Brcnın ayarı cok ıyı fakıre düşmüyor araç Benım Mazda 3 lpg lı kullanım ıle 55 bın oldu tık yok çekıs gıdıs ılk gün ki gibi. Cok memnunum aractan ve Brc denTakaslarsanız bizde sizin tecrübelerden yararlanmış oluruz
Ben biraz Mazda6'lara kısa vadeli cesaret edemiyorum
Al al tavsıye ederım lpg de sıfır problem Mazda 3 ler de ayarlar fakırde kalırsa subab yakar. Lpglı kullanım 50 ile 100 bın arasında 2500 tl ye çelık subab yapılır Hondalardakı gıbı subab ayarı yoktur. MAzda 3 sahıplerı ayarları bıraz zengıne alır sıkıntı yasamamak adına Zaten yaşasa da max subab degısımı 2500 tl. Kimı 50 bınde kımı 100 bın yakar kullanıma baglı çelik subab takılır sorun ortadan kalkar. AMa Mazda 6 da subab yakan yok duymadım SAdece alırken torpıdoya dıkkat et Bazı üretımlerde taşerondan kaynaklı torpıdo çatlıyor. Kime denk gelırse o da ;Bazı araclarda hıc bısey yok torpıdoda, o yıl uretılen malzeden kaynaklı Yetkılı servıs bakımlı olanlar bedava degıstı olmıyanlar yarısını ödedı. Mazdalarda kesınlıkle lpg de Brc önerırım. Brcnın ayarı cok ıyı fakıre düşmüyor araç Benım Mazda 3 lpg lı kullanım ıle 55 bın oldu tık yok çekıs gıdıs ılk gün ki gibi. Cok memnunum aractan ve Brc den