Civic FE1 Civic FE1 Üretim Hataları

Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
32
Tepki puanı
35
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut Mesut
Yaş
38
Aracınız
Civic FE1 2021
Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle 10 Aylık bir Honda kullanıcısı olduğumu belirtmek isterim. Daha öncesinde hiç Honda sahibi olmadım. Geçen sene performans nedeni ile "Civic 1.5L VTEC Turbo Benzin Otomatik Executive+" aracımı ikinci el olarak aldım. Aldığımda araç 8 ay önce trafiğe çıkmış ve sadece 4.000km kullanılmıştı. Poşetlerini falan ben söktüm sıfır sayılır anlayacağınız. Daha önce Alman ve Fransız araçlarını kullandığım için Honda'yı kullandıkça aracın özelliklerini, malzeme kalitesini, kaportasını kıyaslamaya başladım. Araçta gördüğüm bariz hatalar var. bunlara üretim hatası demek yanlış olmaz. Aracı almak isteyen arkadaşlara yol göstermesi açısından bu noktaları sizlerle paylaşmak istedim.

1 - Kaporta : Aracın kaporta sacını ölçme imkanımız yok ancak şunu net bir şekilde söyleyebilirim aracın sacı ya çok ince yada sac iskeleti çok zayıf konumlandırılmış. Tavan, ön kaput ve ön kapılar başta olmak üzere aracın bir çok noktasına serçe parmağınızla bile dokunduğunuzda yarım santim esneme yapıyor. Özellikle ön kaput ciddi almada zayıf. Kaputun sağ ve sol taraflarında alttan geçen direkler bunların dışında kalan orta kısım çarşaf gibi sallanıyor resmen. Oto yıkama tabancasının su taziği ile kaputumun orta kısmında hafif bir göçük oluştu. Fransiz arabalarının en düşük segmentinde bile bu zayıflıkta bir kaporta görmedim açıkçası. Alman araçları ile kıyaslamıyorum zaten. Beni ciddi anlamda hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim.

2 - Boya : Aracın boyası içinde kaportadan çok farklı bir şey söyleyemeyeceğim arkadaşlar. Boya o kadar hassas ki en ufak bir temasta çizik oluşuyor. daha önce kullandığım 4 yaşındaki Honda aracımda 10 ayda kapı kollarının altında ciddi tırnak çizikleri oluşmaya başladı, daha önce kullandığım 4 yaşındaki Alman aracımın kapı kol altında bunun yarısı kadar bile çizik oluşmamıştı. yoldan geçerken bir ot, ağaç dalı falan aman değmeyin yumuşak olduğuna aldanmayın hemen çizik oluşuyor. Aracımın ön kaput, tampon ve çamurluklarında kaput koruma filmi var. Filmin üzerine sıçrayan taş parçaları filme zarar vermiyor ancak alttaki kaputun boyasının atmasına neden oluyor. Özetle önerim aracı çok iyi korumanız lazım.

3 - Camlar : Aracın ön camları problemli. Ön camı açıkken dış kısımdan camın bitiş noktasına parmağınızla bastırdığınızda kapı sacının yarın santim ileri geri hareket ettiğini göreceksiniz. Clio da bile böyle bir şey göremezsiniz. Bundan sebep camları açıp kapattığınızda kapı sacı esniyor ve kapılardan takır tukur sesler çıkıyor. Servise gittiğimde 2 defa bu problemi anlattım ve kendilerine de gösterdim. Servisteki yetkili evet böyle bir sorun var bu araçlarda ama yapabileceğimiz bir şey yok dedi. :) Camlar demişken aracın tüm camlarının kalınlıklarının Avrupa araçlara göre daha ince olduğunu düşünüyorum ölçmedim ama gözle kıyasladığım da fark olduğunu görüyorum. Bundan sebep özellikle yüksek hızlarda araç içeriye çok rüzgar sesi alıyor.

4 - Plastik aksamlar : Aracın içinde kullanılan plastik aksamların C segment bir araca uygun olmadığını düşünüyorum. Özellikle kapı içleri çok zayıf bir malzemeden yapılmış. Yine yukarıda bahsettiğim cam kapatıp açınca olan esnemeler kapı içindede oluyor. Ön konsol kaplaması yumuşak malzemeden yapılmaya çalışılmış ama bu kısımda aslında muadillerinden çok zayıf kalmış yarı-yumuşak diyebiliriz belki.

5 - Hız ve Performans : Aracı aldığımdan beri 25.000km yol yaptım. Aracın mekanik aksamı ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Şanzıman, motor ve diğer tüm aksamlar saat gibi çalışıyor. Aracın şanzımanı eski CVT lere göre çok daha tutarlı bir hale gelmiş. Özellikle eko modda motor 2.000 devri görmeden yolculuk yapıyorsunuz. Sakin kullanımda araç şehir içi 5-6lt yi geçmiyor. Hızlanma ve durma performansı gayet tatmin edici. %10-12 eğimli yokuşları tırmanırken düz yolda hızlanıyormuş gibi 12sn de 0-100 yapabiliyorsunuz. Bu kısım gerçekten beni tatmin etti diyebilirim. Ancak burada da gördüğüm bazı hatalar var. 120 yi geçince ciddi bir rüzgar sesi alıyor araç ve 150km sonrasında yan aynalarda titreme başlıyor. 200km ye geldiğinizde bu titremeler ayna görüşünüzü etkileyecek seviyeye çıkıyor. Titremenin nedeni yine aynaların bağlı olduğu ön kapı saclarının esnemesinden kaynaklı. Rüzgar aynaya çarpınca bir baskı uyguluyor ve ayna kökünün bağlı olduğu sac esneyince başlıyor titreme..

6 - Ses Sistemi : Aracın ses sistemi ciddi anlamda kötü. Muadili araçlarla kıyasladığınızda aralarında bariz bir fark var. Özellikle baslar boğuk geliyor EQ ayarından tizi arttırdığınızda da yine boğuk ve kötü bir ses alıyorsunuz. Bu araca yakışmamış açıkcası. Müzik meraklılarının bu tarafa biraz para harcayıp bir revizyon yapması şart yoksa keyif almak mümkün değil.

Buraya kadar yazdıklarım araçla ilgili gördüğüm genel kusurlar ve yorumlarımdı. Bundan sonrası ise araca göre değişkenlik gösterebilecek problemler. Benim aracımda yaşadığım ancak genelleyemeyeceğimiz sorunlar diyebiliriz.

7 - Bagaj Kapagı : Kullanma kılavuzuna göre bagaj kapağı kumandadan açılıyor. (kilit açma değil tamamen kapağın açılmasından bahsediyorum.) aldığımdan beri benim aracımda bu özellik düzgün çalışmıyor. 2 defa servise belirttim ancak çözüm bulunamadı.

8 - Android Auto : Araçta kablolu ve kablosuz bir şekilde android auto bağlantısı kurduğunuzda sürekli kopmalar yaşanıyor. Bağlandığında da sık sık "GPS Sinyali kayboldu" uyarısı veriyor ve sağlıklı bir şekilde navigasyonu kullanamıyorsunuz. Aldığımdan beri bu özelliği verimli bir şekilde kullanmadım. Servise son bıraktığımda belirtmiştim ama herhangi bir çözüm sağlanmamış.

Arkadaşlar, samimiyetle araçta gördüğüm kusurları ve problemleri yazdım. Her aracın eleştirilecek yada eksik olmuş denecek bir çok yönü olabilir. Torpito çok küçük, saklama gözü yok, bagaj askısı yok, arkada USB soket yok vs.. vs.. Yüzlerce yazarız buraya ama bunlar kimileri için sorun bile değildir kişiye göre değişen opsiyonel özelliklerdir. Bunları kusur olarak göremeyiz. Bu nedenle ben bu detaylara girmedim ve aracın sürüşü ve konforunu ciddi anlamda etkileyen problemlere değindim. Almayı düşünen arkadaşlara katkısı olur umarım. Herkese mutlu günler dilerim.

Not: Talep gelirse bu tespitlerimi videoya çekip yayınlamaya çalışacağım.
 
Katılım
11 Ağu 2022
Mesajlar
303
Tepki puanı
310
Konum
1 numara (Adana)
Ad Soyad
Timur.S
Yaş
40
Aracınız
Civic FE1 2023
Haklısın hocam yazdıklarım münferit problem,

- Aracın ses yalıtımı münferit!.. (forumda okuduğuma göre 2023 sonrasında revizyon yapılmış ve alt kısma izolasyon eklenmiş)
- Ön kaput sacının çarşaf gibi dalgalanması münferit!.. (2022 3. çeyrekten sonra üretilen araçlarda revizyon yapıldı düzeltildi bilgisini servis verdi.)
- Tırnakla bile çizilen boya münferit!.. (Yıllardır hondanın boyası tartışılır bu kasada da çözememişler maalesef)
- Cam motorlarından gelen ses münferit!.. (Yetkili servis kronik problem olduğunu söyledi ve ikiletmeden garantiden değiştirildiğini söyledi, değişti.)
- Direksiyon kutusu problemi münferit!.. (Bu kronik sorun nedeni ile ABD de geri çağırma programı uygulandı. Senin ülkende insana değer verilmediğinden kaza riski yaratabilecek bir durum için honda türkiye kılını bile kımıldatmıyor..)

Konunun açılış yazısını okumadığın belli. Ben orada münferit olduğunu düşündüğüm problemleri yazdım. Ama yazdıklarımın büyük bir kısmı "Üretim Kaynaklı Genel Sorunlar" Honda da bunun farkında ama siz değilsiniz..

ABD Direksiyon kutusu sorunu geri çağırma programı bilgilendirmesi :



en iyisi siz renault yada Octavia alın hocam kurtulun gitsin
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ağu 2024
Mesajlar
14
Tepki puanı
5
Konum
Bursa
Ad Soyad
Mehmet Beşler
Yaş
37
Aracınız
Civic FE1 2022
Haklısın hocam yazdıklarım münferit problem,

- Aracın ses yalıtımı münferit!.. (forumda okuduğuma göre 2023 sonrasında revizyon yapılmış ve alt kısma izolasyon eklenmiş)
- Ön kaput sacının çarşaf gibi dalgalanması münferit!.. (2022 3. çeyrekten sonra üretilen araçlarda revizyon yapıldı düzeltildi bilgisini servis verdi.)
- Tırnakla bile çizilen boya münferit!.. (Yıllardır hondanın boyası tartışılır bu kasada da çözememişler maalesef)
- Cam motorlarından gelen ses münferit!.. (Yetkili servis kronik problem olduğunu söyledi ve ikiletmeden garantiden değiştirildiğini söyledi, değişti.)
- Direksiyon kutusu problemi münferit!.. (Bu kronik sorun nedeni ile ABD de geri çağırma programı uygulandı. Senin ülkende insana değer verilmediğinden kaza riski yaratabilecek bir durum için honda türkiye kılını bile kımıldatmıyor..)

Konunun açılış yazısını okumadığın belli. Ben orada münferit olduğunu düşündüğüm problemleri yazdım. Ama yazdıklarımın büyük bir kısmı "Üretim Kaynaklı Genel Sorunlar" Honda da bunun farkında ama siz değilsiniz..

ABD Direksiyon kutusu sorunu geri çağırma programı bilgilendirmesi :


Yav ne anlatıyon sen Allah aşkına? Yok boyası ince yok ses yalıtımı bilmem ne. Yaşadığın münferit sorunları gündem etmekten vazgeçtin en azından. Bu da bir gelişme...
 
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
32
Tepki puanı
35
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut Mesut
Yaş
38
Aracınız
Civic FE1 2021
Yav ne anlatıyon sen Allah aşkına? Yok boyası ince yok ses yalıtımı bilmem ne. Yaşadığın münferit sorunları gündem etmekten vazgeçtin en azından. Bu da bir gelişme...
Ben bir şeyler anlatıyorum yazdıklarım ortada da sen ne anlatıyosun ben onu anlamadım? Konu açılış mesajını okursan genel ve münferit olarak tanımladığım problemleri detaylı görebilirsin. 4 mesaj önce yazdığım problemleri ben kendi deneyimlerim olarak yazdım (direksiyon, amortisor, cam, akü, gergi kütüğü, android auto vs..) bunlara genel problem demedim zaten ama bunlarla ilgili de forumda açılmış bir çok başlık var yüzlerce kişi bu konulara yorum yapmış. detaylı incelerseniz görürsünüz. Yazdıklarımı ya okumuyorsunuz yada laf olsun diye yazıyorsunuz..

Dreksiyon problemi

Android Auto Sorunu

Akü Sorunu

Cam Sorunu

Bu konuları ben açmadım :) Benim ilk bakışta gördüklerim bunlar aynı konular farklı farklı başlıklarda açılmış herkes çözüm arıyor MÜNFERİT PROBLERİNE!..
 
Katılım
6 Ağu 2024
Mesajlar
14
Tepki puanı
5
Konum
Bursa
Ad Soyad
Mehmet Beşler
Yaş
37
Aracınız
Civic FE1 2022
Ben bir şeyler anlatıyorum yazdıklarım ortada da sen ne anlatıyosun ben onu anlamadım? Konu açılış mesajını okursan genel ve münferit olarak tanımladığım problemleri detaylı görebilirsin. 4 mesaj önce yazdığım problemleri ben kendi deneyimlerim olarak yazdım (direksiyon, amortisor, cam, akü, gergi kütüğü, android auto vs..) bunlara genel problem demedim zaten ama bunlarla ilgili de forumda açılmış bir çok başlık var yüzlerce kişi bu konulara yorum yapmış. detaylı incelerseniz görürsünüz. Yazdıklarımı ya okumuyorsunuz yada laf olsun diye yazıyorsunuz..

Dreksiyon problemi

Android Auto Sorunu

Akü Sorunu

Cam Sorunu

Bu konuları ben açmadım :) Benim ilk bakışta gördüklerim bunlar aynı konular farklı farklı başlıklarda açılmış herkes çözüm arıyor MÜNFERİT PROBLERİNE!..
Hiçbir marka yok ki forumlarında araç sorunları tartışılıyor olmasın. Neyin tartışılıyor olmasını bekliyorsun. Cart sorunu curt sorunu diye attığın şeylerin tamamı münferit sorunlardır. Her marka ve modelde de mevcuttur. Kronik sorun diyebileceğimiz direksiyon sorunu harici civic'in bir problemi olmamakla beraber onu da servisler zaten değiştirmekte. Ki bende o problem de yok. Boya inceliği, kaporta zayıflığı vs markanın tercihidir. Değişime gider gitmez yine markanın tercihidir. Bunlar markanın karakteristik özelliklerini yansıtmakta ve herkes tarafından bilinmektedir. Rahatsız olduğun durumları bile bile aracı almayı tercih ettiysen bu da senin problemin, kimsenin değil! Aracı satıyor musun, münferit problemlerine serviste çözüm mü arıyorsun ne yapıyorsan yap umurumda da değil. Sana MÜNFERİT PROBLEMLERİNLE mutluluklar diliyorum. Sen araç karalamakla vakit harcayacak kadar boş biri olabilirsin ama inan benim işim gücüm var. Sana bu yolda başarılar dilerim.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
32
Tepki puanı
35
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut Mesut
Yaş
38
Aracınız
Civic FE1 2021
Hiçbir marka yok ki forumlarında araç sorunları tartışılıyor olmasın. Neyin tartışılıyor olmasını bekliyorsun. Cart sorunu curt sorunu diye attığın şeylerin tamamı münferit sorunlardır. Her marka ve modelde de mevcuttur. Kronik sorun diyebileceğimiz direksiyon sorunu harici civic'in bir problemi olmamakla beraber onu da servisler zaten değiştirmekte. Ki bende o problem de yok. Boya inceliği, kaporta zayıflığı vs markanın tercihidir. Değişime gider gitmez yine markanın tercihidir. Bunlar markanın karakteristik özelliklerini yansıtmakta ve herkes tarafından bilinmektedir. Rahatsız olduğun durumları bile bile aracı almayı tercih ettiysen bu da senin problemin, kimsenin değil! Aracı satıyor musun, münferit problemlerine serviste çözüm mü arıyorsun ne yapıyorsan yap umurumda da değil. Sana MÜNFERİT PROBLEMLERİNLE mutluluklar diliyorum. Sen araç karalamakla vakit harcayacak kadar boş biri olabilirsin ama inan benim işim gücüm var. Sana bu yolda başarılar dilerim.
Öncelikle yazdığın ifadelere dikkat et!.. Ben burada kimseye hakaret etmiyorum ve saygısızca bir kelime söylemiyorum. Herkesin fikrine saygı duyup karşılığında görüşlerimi ifade ediyorum. O lafını sana aynen iade ediyorum.
Rahatsız oluyorsan bu konuyu takipten çıkar gidersin. Kimse kimseye zorla bir şey okutmuyor. Bir konunun münferit mi genel mi olduğunun karar mercisi sen değilsin. Herkesin aklı var fikri var okuyan arkadaşlar kendine göre yorumlar bunları. Sen git değerli vaktini boşa harcama buralarda.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
27 Haz 2024
Mesajlar
47
Tepki puanı
26
Konum
Gonen
Ad Soyad
Cihan Tosunoglu
Yaş
35
Aracınız
Civic FE1 2024
Merhaba Arkadaşlar,
Öncelikle 10 Aylık bir Honda kullanıcısı olduğumu belirtmek isterim. Daha öncesinde hiç Honda sahibi olmadım. Geçen sene performans nedeni ile "Civic 1.5L VTEC Turbo Benzin Otomatik Executive+" aracımı ikinci el olarak aldım. Aldığımda araç 8 ay önce trafiğe çıkmış ve sadece 4.000km kullanılmıştı. Poşetlerini falan ben söktüm sıfır sayılır anlayacağınız. Daha önce Alman ve Fransız araçlarını kullandığım için Honda'yı kullandıkça aracın özelliklerini, malzeme kalitesini, kaportasını kıyaslamaya başladım. Araçta gördüğüm bariz hatalar var. bunlara üretim hatası demek yanlış olmaz. Aracı almak isteyen arkadaşlara yol göstermesi açısından bu noktaları sizlerle paylaşmak istedim.

1 - Kaporta : Aracın kaporta sacını ölçme imkanımız yok ancak şunu net bir şekilde söyleyebilirim aracın sacı ya çok ince yada sac iskeleti çok zayıf konumlandırılmış. Tavan, ön kaput ve ön kapılar başta olmak üzere aracın bir çok noktasına serçe parmağınızla bile dokunduğunuzda yarım santim esneme yapıyor. Özellikle ön kaput ciddi almada zayıf. Kaputun sağ ve sol taraflarında alttan geçen direkler bunların dışında kalan orta kısım çarşaf gibi sallanıyor resmen. Oto yıkama tabancasının su taziği ile kaputumun orta kısmında hafif bir göçük oluştu. Fransiz arabalarının en düşük segmentinde bile bu zayıflıkta bir kaporta görmedim açıkçası. Alman araçları ile kıyaslamıyorum zaten. Beni ciddi anlamda hayal kırıklığına uğrattı diyebilirim.

2 - Boya : Aracın boyası içinde kaportadan çok farklı bir şey söyleyemeyeceğim arkadaşlar. Boya o kadar hassas ki en ufak bir temasta çizik oluşuyor. daha önce kullandığım 4 yaşındaki Honda aracımda 10 ayda kapı kollarının altında ciddi tırnak çizikleri oluşmaya başladı, daha önce kullandığım 4 yaşındaki Alman aracımın kapı kol altında bunun yarısı kadar bile çizik oluşmamıştı. yoldan geçerken bir ot, ağaç dalı falan aman değmeyin yumuşak olduğuna aldanmayın hemen çizik oluşuyor. Aracımın ön kaput, tampon ve çamurluklarında kaput koruma filmi var. Filmin üzerine sıçrayan taş parçaları filme zarar vermiyor ancak alttaki kaputun boyasının atmasına neden oluyor. Özetle önerim aracı çok iyi korumanız lazım.

3 - Camlar : Aracın ön camları problemli. Ön camı açıkken dış kısımdan camın bitiş noktasına parmağınızla bastırdığınızda kapı sacının yarın santim ileri geri hareket ettiğini göreceksiniz. Clio da bile böyle bir şey göremezsiniz. Bundan sebep camları açıp kapattığınızda kapı sacı esniyor ve kapılardan takır tukur sesler çıkıyor. Servise gittiğimde 2 defa bu problemi anlattım ve kendilerine de gösterdim. Servisteki yetkili evet böyle bir sorun var bu araçlarda ama yapabileceğimiz bir şey yok dedi. :) Camlar demişken aracın tüm camlarının kalınlıklarının Avrupa araçlara göre daha ince olduğunu düşünüyorum ölçmedim ama gözle kıyasladığım da fark olduğunu görüyorum. Bundan sebep özellikle yüksek hızlarda araç içeriye çok rüzgar sesi alıyor.

4 - Plastik aksamlar : Aracın içinde kullanılan plastik aksamların C segment bir araca uygun olmadığını düşünüyorum. Özellikle kapı içleri çok zayıf bir malzemeden yapılmış. Yine yukarıda bahsettiğim cam kapatıp açınca olan esnemeler kapı içindede oluyor. Ön konsol kaplaması yumuşak malzemeden yapılmaya çalışılmış ama bu kısımda aslında muadillerinden çok zayıf kalmış yarı-yumuşak diyebiliriz belki.

5 - Hız ve Performans : Aracı aldığımdan beri 25.000km yol yaptım. Aracın mekanik aksamı ile ilgili hiç bir sorun yaşamadım. Şanzıman, motor ve diğer tüm aksamlar saat gibi çalışıyor. Aracın şanzımanı eski CVT lere göre çok daha tutarlı bir hale gelmiş. Özellikle eko modda motor 2.000 devri görmeden yolculuk yapıyorsunuz. Sakin kullanımda araç şehir içi 5-6lt yi geçmiyor. Hızlanma ve durma performansı gayet tatmin edici. %10-12 eğimli yokuşları tırmanırken düz yolda hızlanıyormuş gibi 12sn de 0-100 yapabiliyorsunuz. Bu kısım gerçekten beni tatmin etti diyebilirim. Ancak burada da gördüğüm bazı hatalar var. 120 yi geçince ciddi bir rüzgar sesi alıyor araç ve 150km sonrasında yan aynalarda titreme başlıyor. 200km ye geldiğinizde bu titremeler ayna görüşünüzü etkileyecek seviyeye çıkıyor. Titremenin nedeni yine aynaların bağlı olduğu ön kapı saclarının esnemesinden kaynaklı. Rüzgar aynaya çarpınca bir baskı uyguluyor ve ayna kökünün bağlı olduğu sac esneyince başlıyor titreme..

6 - Ses Sistemi : Aracın ses sistemi ciddi anlamda kötü. Muadili araçlarla kıyasladığınızda aralarında bariz bir fark var. Özellikle baslar boğuk geliyor EQ ayarından tizi arttırdığınızda da yine boğuk ve kötü bir ses alıyorsunuz. Bu araca yakışmamış açıkcası. Müzik meraklılarının bu tarafa biraz para harcayıp bir revizyon yapması şart yoksa keyif almak mümkün değil.

Buraya kadar yazdıklarım araçla ilgili gördüğüm genel kusurlar ve yorumlarımdı. Bundan sonrası ise araca göre değişkenlik gösterebilecek problemler. Benim aracımda yaşadığım ancak genelleyemeyeceğimiz sorunlar diyebiliriz.

7 - Bagaj Kapagı : Kullanma kılavuzuna göre bagaj kapağı kumandadan açılıyor. (kilit açma değil tamamen kapağın açılmasından bahsediyorum.) aldığımdan beri benim aracımda bu özellik düzgün çalışmıyor. 2 defa servise belirttim ancak çözüm bulunamadı.

8 - Android Auto : Araçta kablolu ve kablosuz bir şekilde android auto bağlantısı kurduğunuzda sürekli kopmalar yaşanıyor. Bağlandığında da sık sık "GPS Sinyali kayboldu" uyarısı veriyor ve sağlıklı bir şekilde navigasyonu kullanamıyorsunuz. Aldığımdan beri bu özelliği verimli bir şekilde kullanmadım. Servise son bıraktığımda belirtmiştim ama herhangi bir çözüm sağlanmamış.

Arkadaşlar, samimiyetle araçta gördüğüm kusurları ve problemleri yazdım. Her aracın eleştirilecek yada eksik olmuş denecek bir çok yönü olabilir. Torpito çok küçük, saklama gözü yok, bagaj askısı yok, arkada USB soket yok vs.. vs.. Yüzlerce yazarız buraya ama bunlar kimileri için sorun bile değildir kişiye göre değişen opsiyonel özelliklerdir. Bunları kusur olarak göremeyiz. Bu nedenle ben bu detaylara girmedim ve aracın sürüşü ve konforunu ciddi anlamda etkileyen problemlere değindim. Almayı düşünen arkadaşlara katkısı olur umarım. Herkese mutlu günler dilerim.

Not: Talep gelirse bu tespitlerimi videoya çekip yayınlamaya çalışacağım.
merhaba;

2 temmuz 2024 te Honda Civic Eco Executive Plus model araç almıştım. aracım şuan 4000 km 'de videoları aşağıya bırakıyorum. Geçeb hafta bursa inallar honda servisine gittim. direksiyonda takılma , atma , sanki sürtüyormuş gibi hareket ediyor tespitlerimi bildirdim. ve bunu her zaman yapmadığını söyledim. servisteki kişi araç ile sadece 1 tur attı ve direksiyonda gördüğüm birşey yok deyip beni gönderdi. ancak ben yolda giderken bazen aracı şeritte tutmak için bile ufak ufak düzeltmeler yapmak zorunda kalıyorum. direksiyon tek bir açı da kalıp aynı istikamete gittiği oluyor. virajlarda sürtünme ve zorlanma devam ediyor. en son çare olarak bugün Honda Türkiye'ye şikayet ettim. pazartesi günü servise çağırdılar tekrar. bu kadar basit olmamalı bu iş. iyice kontrol edilmeden iş yoğunluğundan dolayı sepetleme derdinde servisler. 2021 ve 2022 model araçlarda direksiyon kutusu problemini herkes biliyor. ama 2024 model araçta bunun olması çok üzücü. gerçekten zevkle isteyerek aldığım araca keyifle binemiyorum.

Video linkleri aşağıda. sesi açarak veya kulaklık ile dinlerseniz daha iyi anlarsınız. ben buna arıza sorun gözüyle bakıyorum. yorumu sizlere bırakıyorum. acaba benmi manyağım ! gereksiz yere mi uğraşıyorum sorun var diye. 2024 model aracı keyiftenmi servise götürüyorum lütfen sizde bakın.

video 1 : https://streamable.com/dwumvh

video 2 : https://streamable.com/d1th2p
 
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
32
Tepki puanı
35
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut Mesut
Yaş
38
Aracınız
Civic FE1 2021
merhaba;

2 temmuz 2024 te Honda Civic Eco Executive Plus model araç almıştım. aracım şuan 4000 km 'de videoları aşağıya bırakıyorum. Geçeb hafta bursa inallar honda servisine gittim. direksiyonda takılma , atma , sanki sürtüyormuş gibi hareket ediyor tespitlerimi bildirdim. ve bunu her zaman yapmadığını söyledim. servisteki kişi araç ile sadece 1 tur attı ve direksiyonda gördüğüm birşey yok deyip beni gönderdi. ancak ben yolda giderken bazen aracı şeritte tutmak için bile ufak ufak düzeltmeler yapmak zorunda kalıyorum. direksiyon tek bir açı da kalıp aynı istikamete gittiği oluyor. virajlarda sürtünme ve zorlanma devam ediyor. en son çare olarak bugün Honda Türkiye'ye şikayet ettim. pazartesi günü servise çağırdılar tekrar. bu kadar basit olmamalı bu iş. iyice kontrol edilmeden iş yoğunluğundan dolayı sepetleme derdinde servisler. 2021 ve 2022 model araçlarda direksiyon kutusu problemini herkes biliyor. ama 2024 model araçta bunun olması çok üzücü. gerçekten zevkle isteyerek aldığım araca keyifle binemiyorum.

Video linkleri aşağıda. sesi açarak veya kulaklık ile dinlerseniz daha iyi anlarsınız. ben buna arıza sorun gözüyle bakıyorum. yorumu sizlere bırakıyorum. acaba benmi manyağım ! gereksiz yere mi uğraşıyorum sorun var diye. 2024 model aracı keyiftenmi servise götürüyorum lütfen sizde bakın.

video 1 : https://streamable.com/dwumvh

video 2 : https://streamable.com/d1th2p
Hocam bizim yasadigimiz sorunun aynisina benziyor. Direksiyon bir yere takılıyor gibi ve cevirmeye çalıştığınızda birşey tutuyor gibi. Özellikle yüksek hızlarda çok tehlikeli bu durum. Ama 2024 te olması çok enterasan. Bence mutlaka duzelttirin. Bende 25 binden sonra hafif hafif başladı giderek arttı. Servis bir işlem yaptı sonrasında düzeldi. Geçmiş olsun.
 
Katılım
27 Haz 2024
Mesajlar
47
Tepki puanı
26
Konum
Gonen
Ad Soyad
Cihan Tosunoglu
Yaş
35
Aracınız
Civic FE1 2024
Hocam bizim yasadigimiz sorunun aynisina benziyor. Direksiyon bir yere takılıyor gibi ve cevirmeye çalıştığınızda birşey tutuyor gibi. Özellikle yüksek hızlarda çok tehlikeli bu durum. Ama 2024 te olması çok enterasan. Bence mutlaka duzelttirin. Bende 25 binden sonra hafif hafif başladı giderek arttı. Servis bir işlem yaptı sonrasında düzeldi. Geçmiş olsun.
çok teşekkür ederim. işte bu çektiğim videoyu telefondan bakan biri bile bu direksiyonda sorun olduğunu anlayabiliyor ama servis ilk gittiğimde sorunu göremedi çok enteresan birşey.

ve daha da ilginç olanı benim aracım şuan 4000 km de. serviste ne işlem yaptılar sizin aracınıza ?
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Arkadaşlar, lütfen kırmadan dökmeden tartışmaya devam edin, konuyu kilitlemek zorunda kalmayalım.
@mtysum Mesajının bir kısmını düzenledim.
 
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
32
Tepki puanı
35
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Mesut Mesut
Yaş
38
Aracınız
Civic FE1 2021
çok teşekkür ederim. işte bu çektiğim videoyu telefondan bakan biri bile bu direksiyonda sorun olduğunu anlayabiliyor ama servis ilk gittiğimde sorunu göremedi çok enteresan birşey.

ve daha da ilginç olanı benim aracım şuan 4000 km de. serviste ne işlem yaptılar sizin aracınıza ?
Direksiyonla ilgili kronik bir problem var öncelikle direksiyon kutusunda bir revizyon işlemi yapacağız yüksek ihtimalle düzeliyor eğer düzelmezse mutlaka getirin direksiyon kutusunun değişimi yapılacak garantiden dediler. 30.000 bakımında oldu bu olay. Yaptıkları işlemin tam detayını bilmiyorum ama sonrasında düzeldi şu an araç 44.000'de bir sıkıntı yaşamadım.
 
Geri
Üst