FC5 Arkadan Çarpma 80km/h

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaslar bu sitede fc5 kasa şasede kullanilan çelikle alakali bilgiler mevcut fakat site malesef ingilizce .


XT1650 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
2016 Honda Civic, yapısal çelik tasarımlarıyla 'epik' olacak şekilde tasarlandı

Mühendisler, bu yılın başlarında , 2016 Honda Civic’in ultra yüksek dayanımlı çelik bileşenleri içindeki yenilikçi “yumuşak bölge” alanlarının , çarpışma enerjisini yöneten özel yapısal unsurlardan sadece bir tanesi olduğunu söyledi.

Görünüşe göre bu tasarım, IIHS ve NHTSA'nın en popüler otomobil markalarının güvenlik işaretlerini netleştirdi ve sahiplerinin çarpışmada iyi bir ücret alacağını belirttiler. Ama şimdi gerçek dünya geliyor ve otomobillerin ikinci bir çarpışmaya girmesi durumunda yüzbinlerce yeni nesil Civic'in bu puanları almasını sağlamak için oto tamirhaneleri bulunuyor.

Arabada çalışan herkes, her seferinde Honda onarım prosedürlerine bakıp takip etmeden, bir dükkan aracın çarpma enerjisini yönetme biçimini bozma riskini taşır - bu da müşterilerini yaralanma riskine veya daha kötü bir duruma getirme riskine sokar.

2016 Civic gövdesi tasarımcısı Shawn Crichley ve üst gövde tasarımcısı TJ Palesano'nun Çelikte Büyük Tasarımlar'daki sunumunu kullanarak bu unsurlardan bazılarına göz atalım - ve otomobilin renk kodunu alabilecek kadar şanslıydık. Sergi salonundaki slaytlarının ve grafiklerin kesilmiş bir versiyonunun yanı sıra Honda, aşağıdaki galeride görülebilecek şık bir Civic kesit modeli üretti.

Kesitlerin ortaya çıkması durumunda, bu fuarların sonuncusunu kontrol etme fırsatını kaçırmayın. Şimdilik sunum linkinden ve aşağıdaki galerimizden bir zevk alın.

Otomobilin en az yüzde 26'sının (açık ve koyu mor) 980 megapaskallık ultra-güçlü bir çelik olduğunu - tamamen değiştirmenin yanı sıra yapabileceğiniz genellikle çok az şey olduğunu gösterir. Bu UHSS, yüzde 1'den yüzde 14'e yükselen, preslenmiş / sıcak preslenmiş 1.500 MPa çeliğinin bir alt kümesidir.

Otomobilin yüzde 23'ü, 590-780 MPa gelişmiş yüksek mukavemetli çelik ürün yelpazesinde yatıyor ve bu da özel onarım hususları gerektiriyor.

Bir onarım sırasında renk koduna sahip bir gövdeyi kesinlikle görmeyeceksiniz, bu nedenle Honda tamir prosedürlerini el altında bulundurun, böylece ne üzerinde çalıştığınızı ve ne yapmanız gerektiğini öğrenin.

Güvenlik, diğer gövde tasarımı

Crichley, 2016 Civic için genel tasarım hedefinin, dünyanın en iyi C-segmenti aracı olacak bir "epik Civic" olduğunu söyledi. OEM, daha büyük bir Kuzey Amerika büyüklüğüne sahip Avrupa tipi dinamikler aradı. (Ayrıca, Çin pazarı arabaya üç tam boyutlu bagaj sığdırma kabiliyetini talep etti.)

Aslında, Crichley “düşük ve geniş” tasarımın neredeyse OEM'i D segmentine ulaştığını belirtti.

Taşıma elemanları, alt A direğindeki hidrolik burçları içerir ve LX ve EX, Crichley'e göre, önceki nesil 2015 Civic'e göre güç ve tork artırır. Honda ayrıca, mpg liderlerini aşmaya çalışırken, gaz kilometre yolunu takip etti.

“Bu segmentten çıkmaya çalıştık” dedi.

Palesano, sürüş, “tipik olarak daha yüksek sınıf araçlar için ayrılmış” elyaf alt örtülerinin kullanılmasıyla NVH'nin sönümlenmesi açısından daha da gelişiyor.

Diğer büyük ödeme güvenliğidir. Crichley, Honda'nın 1.500 MPa çelikte özel ve temperlenmiş alanlar oluşturmak için Gestamp yumuşak bölge teknolojisini kullandığını söyledi. Bu, aracın B direğinin tabanının yakınında ve arka şasi raylarındaki üç alanın deforme olmasıyla bir miktarenerji emmesini sağlar - ancak çok fazla değil.

Kıvrımdır, ancak düşünce okulunu bozmayın ve Crichley yumuşak bölgelerin “arkada tutarlı bir çarpışma sonucu sağladığını” ve B direğini yolcu kafesine aşırı girmekten koruduğunu söyledi. Ancak arka şasi rayları, yakıt deposunu korumak için yeterince güçlü (1,500 MPa çelik) kalır.

Bu zekice hile, bu bileşenlerin onarım işlemi sırasında doğru bir şekilde kullanılması veya Honda'nın amaçladığı kontrollü imha türlerini atma riskini daha da önemli hale getiriyor.

Crichley'e göre, Honda Civic’in daha kısa çıkmasının 5 yıldızlı bir NHTSA çarpışma derecesini nasıl daha zorlaştıracağı da dahil olmak üzere arabanın önünü de unutmadı.

Tampon kirişlerinin ve ezilme kutularının (her ikisi de alüminyumdan yapılmış), önceki nesil Civic'ten daha güçlü (ve daha hafif) olduğunu söyledi.

Crichley, arabanın aşağıdaki videoda da görüldüğü gibi alt şaside küçük braketler bulunduğunu söyledi. Bunlar alt çerçeveyi aşağı çeker ve daha fazla önden çarpışma enerjisini emmek için stratejik olarak büker.

Eşik, lastik çarpması sırasında eski Civic'ten ayrılmak için kullanılır, ancak Honda, yapıyı sıkıştırmak için üst üste binen kaynaklarla bu sorunu çözdü. Ayrıca, yüksek dayanımlı bir zemin kaplamasının kaynakların sağlam kalmasına yardımcı olduğunu söyledi.

Son olarak, aracın önü, Crichley'nin bir çarpışma durumunda da yardımcı olduğu söylenen çelik ve reçine kompozit bir bölmeye sahiptir. Honda, hasar durumunda tüm bölmenin değiştirilmesi gerektiği konusunda uyardı.

Honda'nın Çelik Sunum Slaytlarındaki Büyük Tasarımları , 2016 Civic Karoseri Onarımı Haberlerine genel bakış ve tabii ki - asıl onarım prosedürleri hakkında daha fazla ayrıntı görün .

Daha fazla bilgi:

“Yeni Global Model Giriş: Yepyeni 2016 Honda Civic”

Honda, Çelikte Büyük Tasarımlarda, 11 Mayıs 2016


Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,746
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Videolara bayıldım. Dışardan tam anlaşılmıyor. Bilgisayar ortamında ne olduğu net şekilde göstermişler. Honda'yı tebrik ediyorum.

Faaliyet ayn-ı lezzettir.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,145
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
2016 Honda Civic, yapısal çelik tasarımlarıyla 'epik' olacak şekilde tasarlandı

Mühendisler, bu yılın başlarında , 2016 Honda Civic’in ultra yüksek dayanımlı çelik bileşenleri içindeki yenilikçi “yumuşak bölge” alanlarının , çarpışma enerjisini yöneten özel yapısal unsurlardan sadece bir tanesi olduğunu söyledi.

Görünüşe göre bu tasarım, IIHS ve NHTSA'nın en popüler otomobil markalarının güvenlik işaretlerini netleştirdi ve sahiplerinin çarpışmada iyi bir ücret alacağını belirttiler. Ama şimdi gerçek dünya geliyor ve otomobillerin ikinci bir çarpışmaya girmesi durumunda yüzbinlerce yeni nesil Civic'in bu puanları almasını sağlamak için oto tamirhaneleri bulunuyor.

Arabada çalışan herkes, her seferinde Honda onarım prosedürlerine bakıp takip etmeden, bir dükkan aracın çarpma enerjisini yönetme biçimini bozma riskini taşır - bu da müşterilerini yaralanma riskine veya daha kötü bir duruma getirme riskine sokar.

2016 Civic gövdesi tasarımcısı Shawn Crichley ve üst gövde tasarımcısı TJ Palesano'nun Çelikte Büyük Tasarımlar'daki sunumunu kullanarak bu unsurlardan bazılarına göz atalım - ve otomobilin renk kodunu alabilecek kadar şanslıydık. Sergi salonundaki slaytlarının ve grafiklerin kesilmiş bir versiyonunun yanı sıra Honda, aşağıdaki galeride görülebilecek şık bir Civic kesit modeli üretti.

Kesitlerin ortaya çıkması durumunda, bu fuarların sonuncusunu kontrol etme fırsatını kaçırmayın. Şimdilik sunum linkinden ve aşağıdaki galerimizden bir zevk alın.

Otomobilin en az yüzde 26'sının (açık ve koyu mor) 980 megapaskallık ultra-güçlü bir çelik olduğunu - tamamen değiştirmenin yanı sıra yapabileceğiniz genellikle çok az şey olduğunu gösterir. Bu UHSS, yüzde 1'den yüzde 14'e yükselen, preslenmiş / sıcak preslenmiş 1.500 MPa çeliğinin bir alt kümesidir.

Otomobilin yüzde 23'ü, 590-780 MPa gelişmiş yüksek mukavemetli çelik ürün yelpazesinde yatıyor ve bu da özel onarım hususları gerektiriyor.

Bir onarım sırasında renk koduna sahip bir gövdeyi kesinlikle görmeyeceksiniz, bu nedenle Honda tamir prosedürlerini el altında bulundurun, böylece ne üzerinde çalıştığınızı ve ne yapmanız gerektiğini öğrenin.

Güvenlik, diğer gövde tasarımı

Crichley, 2016 Civic için genel tasarım hedefinin, dünyanın en iyi C-segmenti aracı olacak bir "epik Civic" olduğunu söyledi. OEM, daha büyük bir Kuzey Amerika büyüklüğüne sahip Avrupa tipi dinamikler aradı. (Ayrıca, Çin pazarı arabaya üç tam boyutlu bagaj sığdırma kabiliyetini talep etti.)

Aslında, Crichley “düşük ve geniş” tasarımın neredeyse OEM'i D segmentine ulaştığını belirtti.

Taşıma elemanları, alt A direğindeki hidrolik burçları içerir ve LX ve EX, Crichley'e göre, önceki nesil 2015 Civic'e göre güç ve tork artırır. Honda ayrıca, mpg liderlerini aşmaya çalışırken, gaz kilometre yolunu takip etti.

“Bu segmentten çıkmaya çalıştık” dedi.

Palesano, sürüş, “tipik olarak daha yüksek sınıf araçlar için ayrılmış” elyaf alt örtülerinin kullanılmasıyla NVH'nin sönümlenmesi açısından daha da gelişiyor.

Diğer büyük ödeme güvenliğidir. Crichley, Honda'nın 1.500 MPa çelikte özel ve temperlenmiş alanlar oluşturmak için Gestamp yumuşak bölge teknolojisini kullandığını söyledi. Bu, aracın B direğinin tabanının yakınında ve arka şasi raylarındaki üç alanın deforme olmasıyla bir miktarenerji emmesini sağlar - ancak çok fazla değil.

Kıvrımdır, ancak düşünce okulunu bozmayın ve Crichley yumuşak bölgelerin “arkada tutarlı bir çarpışma sonucu sağladığını” ve B direğini yolcu kafesine aşırı girmekten koruduğunu söyledi. Ancak arka şasi rayları, yakıt deposunu korumak için yeterince güçlü (1,500 MPa çelik) kalır.

Bu zekice hile, bu bileşenlerin onarım işlemi sırasında doğru bir şekilde kullanılması veya Honda'nın amaçladığı kontrollü imha türlerini atma riskini daha da önemli hale getiriyor.

Crichley'e göre, Honda Civic’in daha kısa çıkmasının 5 yıldızlı bir NHTSA çarpışma derecesini nasıl daha zorlaştıracağı da dahil olmak üzere arabanın önünü de unutmadı.

Tampon kirişlerinin ve ezilme kutularının (her ikisi de alüminyumdan yapılmış), önceki nesil Civic'ten daha güçlü (ve daha hafif) olduğunu söyledi.

Crichley, arabanın aşağıdaki videoda da görüldüğü gibi alt şaside küçük braketler bulunduğunu söyledi. Bunlar alt çerçeveyi aşağı çeker ve daha fazla önden çarpışma enerjisini emmek için stratejik olarak büker.

Eşik, lastik çarpması sırasında eski Civic'ten ayrılmak için kullanılır, ancak Honda, yapıyı sıkıştırmak için üst üste binen kaynaklarla bu sorunu çözdü. Ayrıca, yüksek dayanımlı bir zemin kaplamasının kaynakların sağlam kalmasına yardımcı olduğunu söyledi.

Son olarak, aracın önü, Crichley'nin bir çarpışma durumunda da yardımcı olduğu söylenen çelik ve reçine kompozit bir bölmeye sahiptir. Honda, hasar durumunda tüm bölmenin değiştirilmesi gerektiği konusunda uyardı.

Honda'nın Çelik Sunum Slaytlarındaki Büyük Tasarımları , 2016 Civic Karoseri Onarımı Haberlerine genel bakış ve tabii ki - asıl onarım prosedürleri hakkında daha fazla ayrıntı görün .

Daha fazla bilgi:

“Yeni Global Model Giriş: Yepyeni 2016 Honda Civic”

Honda, Çelikte Büyük Tasarımlarda, 11 Mayıs 2016


Faaliyet ayn-ı lezzettir.
zaten C sütunundaki göçüklerin sebebi de şase ve kaportada kullanılan aşırı detaylı yaklaşımlar, yani bazı yerde çok sert, bazı yerde yumuşak, bazı yerde orta dayanımlı olan çok çeşitli mukavemet yapıları olan bol çeşitlilikte çelik malzeme kullanımı olsa gerek.

Halbuki bütün kaportayı 0,8mm lik DKP sacdan yap geç değil mi:) ama yok işte Japon işi, illa ki incik cincik kurcalayacak detaya inip felsefesini konuşturacak ya:)

tabi bütün kaporta 0,8mm lik DKP imalat çeliğinden olsa idi Civic olurdu en az 1600-1700kg:) RS nin 8,1 saniyede 0-100 bulması da hayal olurdu:)

honda nın Türkiye sitesinde de tuhaf bir bilgi var civic RS 1320 küsür kilogram 8,1 saniyede 100 görüyor ama Civic hatchback ve Civic hatchback sport plus özelliklere baktığımda aynı şekilde ikisi de 1400kg civarı ağırlıkta görünüyor ve bu üç otomobil de de aynı motor ve şanzıman var, motor güçleri de aynı, hatta hb sport plus ve hb sport aero olarak ta aynı kesitte, RS biraz daha ince uzun yapılı bu sebeple tek başına ağırlığı etken değil çünki aerosu elbette hb den daha iyi, ancak hb sportta cam tavan, ayarlı amortisör falan var yani ekstra ağırlık var, o zaman nasıl oluyor da iki otomobil de aynı ağırlıkta oluyor? acaba ballast falan koyup eşitlediler diyecektim ama Hb sport plus ın 0-100 ü 8,4 saniye ve hb sport un 0-100 ü 8,2 saniye oluyor? böyle ilginç bir şey var.

aynı motor ve şanzıman ile 0-100ün 0,2 saniye fazla olması demek en az 60-70kg fazladan bir ağırlık var demek olur. Ancak sport plus ve sport un ağırlık değerleri aynı yazılmış,

ben mi yanlış okudum acaba?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
zaten C sütunundaki göçüklerin sebebi de şase ve kaportada kullanılan aşırı detaylı yaklaşımlar, yani bazı yerde çok sert, bazı yerde yumuşak, bazı yerde orta dayanımlı olan çok çeşitli mukavemet yapıları olan bol çeşitlilikte çelik malzeme kullanımı olsa gerek.

Halbuki bütün kaportayı 0,8mm lik DKP sacdan yap geç değil mi:) ama yok işte Japon işi, illa ki incik cincik kurcalayacak detaya inip felsefesini konuşturacak ya:)

tabi bütün kaporta 0,8mm lik DKP imalat çeliğinden olsa idi Civic olurdu en az 1600-1700kg:) RS nin 8,1 saniyede 0-100 bulması da hayal olurdu:)

honda nın Türkiye sitesinde de tuhaf bir bilgi var civic RS 1320 küsür kilogram 8,1 saniyede 100 görüyor ama Civic hatchback ve Civic hatchback sport plus özelliklere baktığımda aynı şekilde ikisi de 1400kg civarı ağırlıkta görünüyor ve bu üç otomobil de de aynı motor ve şanzıman var, motor güçleri de aynı, hatta hb sport plus ve hb sport aero olarak ta aynı kesitte, RS biraz daha ince uzun yapılı bu sebeple tek başına ağırlığı etken değil çünki aerosu elbette hb den daha iyi, ancak hb sportta cam tavan, ayarlı amortisör falan var yani ekstra ağırlık var, o zaman nasıl oluyor da iki otomobil de aynı ağırlıkta oluyor? acaba ballast falan koyup eşitlediler diyecektim ama Hb sport plus ın 0-100 ü 8,4 saniye ve hb sport un 0-100 ü 8,2 saniye oluyor? böyle ilginç bir şey var.

aynı motor ve şanzıman ile 0-100ün 0,2 saniye fazla olması demek en az 60-70kg fazladan bir ağırlık var demek olur. Ancak sport plus ve sport un ağırlık değerleri aynı yazılmış,

ben mi yanlış okudum acaba?
Birinde olan donanım diğerinde olmayabilir yada katalog hatası da olabilir :unsure:
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,133
Tepki puanı
1,463
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Vay be, işi bilmeyen anlamayan adamda, bu ne kağıt gibi ezildi der. İşin boyutunun kabini korumak olduğunu anlamazlar
Öyle maalesef, uzun süredir Civiclerde hep kabin koruma konusu öncelik (y)
 
Geri
Üst