Honda Civic vs. Passat

Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
xaok71a12
Aracınız
Honda Jazz
Öncelikle merhabalar, belki de klişe bir başlık oldu ancak cidden ikilemde kaldım;
1-Honda Civic 2018 model 1.5 Turbo benzin Sport Plus = 139.000 TL
2-Vw Passat 2018 model 1.4 TSI Trendline DSG = 143.000 TL
Açıkçası volkswagen'in piyasaya hakimiyeti ve Passat'ın D segmenti oluşu insanı Passat'a kaydırıyor ancak Honda markasını seviyor ve gönlüm boş passat almak yerine dolu civic almamı söylüyor.
a)Siz olsanız hangisini seçerdiniz?
b)1.5 Turbo Civic 182 beygir'in şehir içi sakin kullanımda yakıtı ne kadar( yakıt benim için biraz önemli)?
c) İlginç ama İngiltere, Almanya vs. ülkelerdeki Honda Civic'lerde 240 tork varken Türkiye'dekilerde 220 tork var, bunun sebebi nedir, dezavantajı var mıdır?
Merak ettiğim herşeyi sordum umarım açık olabilmişimdir, şimdiden teşekkürler. Umarım aranıza katılırım :)
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
A) Şuanda da kullandığım RS i seçerdim.
B) Şehir içi gazlamadan 7-8 lt geçmesi imkansız
C) Aynı motorun Sİ modellerinde turbo basıncı yükseltilmiş ve krank çubukları değişik olması lazım. Motor bloğu çubuklar haricinde aynı.
 
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
xaok71a12
Aracınız
Honda Jazz
A) Şuanda da kullandığım RS i seçerdim.
B) Şehir içi gazlamadan 7-8 lt geçmesi imkansız
C) Aynı motorun Sİ modellerinde turbo basıncı yükseltilmiş ve krank çubukları değişik olması lazım. Motor bloğu çubuklar haricinde aynı.
RS ile Sport Plus'ın ne farkı var hocam? Ayrıca bu tork farkının sebebini anlamadım açıklayabilir misiniz
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
RS ile Sport Plus'ın ne farkı var hocam? Ayrıca bu tork farkının sebebini anlamadım açıklayabilir misiniz
Honda Civic Si'nin 1.5 litrelik turbo motoru, Avrupa 1.5T VTEC Turbo motor özelliklerini kopyalar. 5,700 rpm'de 205 hp ve 2,100 rpm'de 192 lb-ft (260 Nm) üretir. 20.3 psi - Daha fazla performans emme eksantrik mili ve daha yüksek yükseltme basıncı kullanılarak güç kazanılması sağlandı. Yükseltilmiş takviyeyi kaldırabilmek için, bu model diğer pistonlara bağlı olarak 10.3'ten 10.6'da daha düşük bir sıkıştırma oranına sahiptir. Standart bağlantı çubukları güçlendirilmiş olanlarla değiştirildi. Daha fazla hava daha fazla yakıt gerektirir - bu durumda, Si motorunda daha verimli yakıt doğrudan enjektörleri bulunuyordu.

Alıntı ve çeviridir. Tork farkını açıklıyor.

RS ve sport plus arasında da bazı donanım farklılıkları var.
 
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
xaok71a12
Aracınız
Honda Jazz
Honda Civic Si'nin 1.5 litrelik turbo motoru, Avrupa 1.5T VTEC Turbo motor özelliklerini kopyalar. 5,700 rpm'de 205 hp ve 2,100 rpm'de 192 lb-ft (260 Nm) üretir. 20.3 psi - Daha fazla performans emme eksantrik mili ve daha yüksek yükseltme basıncı kullanılarak güç kazanılması sağlandı. Yükseltilmiş takviyeyi kaldırabilmek için, bu model diğer pistonlara bağlı olarak 10.3'ten 10.6'da daha düşük bir sıkıştırma oranına sahiptir. Standart bağlantı çubukları güçlendirilmiş olanlarla değiştirildi. Daha fazla hava daha fazla yakıt gerektirir - bu durumda, Si motorunda daha verimli yakıt doğrudan enjektörleri bulunuyordu.

Alıntı ve çeviridir. Tork farkını açıklıyor.

RS ve sport plus arasında da bazı donanım farklılıkları var.
hocam peki bu kötü birşey mi iyi birşey mi türkiye modeli adına
 
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,928
Tepki puanı
2,189
Yaş
32
Konum
Aydın
Ad Soyad
Gökhan Bakkal
Yaş
31
Aracınız
Civic FC5 2017
Bence kötü birşey değil. Motorun ve turbonun uzun ömürlü olmasını sağlamak adına daha düşük tutulmuş. Yazılım vs ile bu değer yükseltilebilir ama uzun vadede illa ki ömür kısalmalarına sebep olacaktır.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,939
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
DSG de zaman ayarlı bomba gibi bir şey yalnız. Düzgün otomatik vites kullanmayı bilmeyenler (şu motoru önce boşa alıp, sonra el freni çekip sonra normal freni bırakıp P ye almayanlar) bu aracı çok rahat 40bin'e gelmeden bozmaktalar. Ona göre bu dsg şanzıman arıza durumunu düşünün, çünkü istanbul gibi yoğun trafikte de çok ısınan bir şanzıman.

Civic RS'i HB harici ben önermem. Bizim ülkede üretilen sedanları önermem. Civic HB olarak kıyaslarsam araç TSI'dan daha seri. Konfor olarak passat önde olsa da passat'a göre dış ve iç tasarımı ben daha çok beğenmekteyim ve daha sportif, daha iyi yol tutuşuna sahiptir civic. Güvenlik olarak da daha üstün civic. Trendline = boş line. Boş araba alacağınıza hiç almayın daha iyi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Öncelikle merhabalar, belki de klişe bir başlık oldu ancak cidden ikilemde kaldım;
1-Honda Civic 2018 model 1.5 Turbo benzin Sport Plus = 139.000 TL
2-Vw Passat 2018 model 1.4 TSI Trendline DSG = 143.000 TL
Açıkçası volkswagen'in piyasaya hakimiyeti ve Passat'ın D segmenti oluşu insanı Passat'a kaydırıyor ancak Honda markasını seviyor ve gönlüm boş passat almak yerine dolu civic almamı söylüyor.
a)Siz olsanız hangisini seçerdiniz?
b)1.5 Turbo Civic 182 beygir'in şehir içi sakin kullanımda yakıtı ne kadar( yakıt benim için biraz önemli)?
c) İlginç ama İngiltere, Almanya vs. ülkelerdeki Honda Civic'lerde 240 tork varken Türkiye'dekilerde 220 tork var, bunun sebebi nedir, dezavantajı var mıdır?
Merak ettiğim herşeyi sordum umarım açık olabilmişimdir, şimdiden teşekkürler. Umarım aranıza katılırım :)

a) Seçimimi yaptım ben Honda Civic RS (Sedan).
Alternatif olarak; Ford Mondeo (Şanzımanın otomatik olması şart değilse öncelikle 1.5 dizel olmadı 1.6 dizel olanını seçerdim, şanzıman otomatik olmalıysa ve yıllık 10-15 bin km’yi geçmiyorsam ayrıca çok rampalı bir şehirde kullanmayacaksam ve şehir içi kullanımım az olacaksa 1.5 ecoboost 160 hp olanını seçerdim.

b) Yol bilgisayarında 9435 km’lik ortalama yakıt tüketimim 7,8 lt gösteriyor. Bunun en az %70’i şehirler arası kullanım olmalı.
Dur kalk olmazsa akıcı trafikte ve az tüketme odaklı bir sürüşle 5,küsur’lara bile düşürdüğüm oldu Bursa’da.
Şehir içi trafiğin çok fazla değişkeni oluyor. Yaşadığınız yer bildiğimiz bir yerse daha isabetli tüketim değeri tahminleri yapılabilir. Ama yoğun dur kalk ve rampalı yerlerde 8,5 lt üzeri olur.

c) Honda markasının bunu neden yaptığını bilmiyorum. Ancak forumlardan ve internetten edindiğim bilgilere göre cvt şanzımanın yüksek torklara uygun olmadığı yönünde görüşler var. Bahsettiğiniz 240 nm tork olan manuel şanzımanla üretiliyor sanırım.

Şanzıman ve diğer aktarma parçalarından bağımsız olarak, düşük devirlerde yüksek tork üretilmesi ve bu torkun yüksek devirlere kadara üretilmeye devam edilebilmesi elbette avantajdır. Civic 1.5 T 182 hp motorun 220 nm torku ben dahil bir çok kişiye keşke daha yüksek tork üretseydi dedirtse de avantajlı olduğu husus; O çok tatmin edici bulmadığımız 220 nm’yi 5500 devire kadar üretmeye devam ediyor olmasıdır. Bu sebeple üst devirlerde soluğu kesilmeden hızlanmaya devam ediyor. Hızlanma videolarını izleyebilirsiniz.

Ayrıca 2.000 cc 143 hp BMW E46 318 200 nm torka sahiptir.
220 nm tork değeri genelde benzer cc’deki (1.4-1.5-1.6) benzinli turbo motorlardaki 250nm değerine göre düşük olsa da küçümsenecek bir değer değildir. Honda, Mazda ve bir çok 2000 cc benzinli atmosferik motorun torku 200’ün altındadır. Özetle; Mukayese ettiğiniz Passat’a Honda’nın dikiz aynasından bakarken aynada sürekli küçüldüğünü görürsünüz:)
 
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
xaok71a12
Aracınız
Honda Jazz
a) Seçimimi yaptım ben Honda Civic RS (Sedan).
Alternatif olarak; Ford Mondeo (Şanzımanın otomatik olması şart değilse öncelikle 1.5 dizel olmadı 1.6 dizel olanını seçerdim, şanzıman otomatik olmalıysa ve yıllık 10-15 bin km’yi geçmiyorsam ayrıca çok rampalı bir şehirde kullanmayacaksam ve şehir içi kullanımım az olacaksa 1.5 ecoboost 160 hp olanını seçerdim.

b) Yol bilgisayarında 9435 km’lik ortalama yakıt tüketimim 7,8 lt gösteriyor. Bunun en az %70’i şehirler arası kullanım olmalı.
Dur kalk olmazsa akıcı trafikte ve az tüketme odaklı bir sürüşle 5,küsur’lara bile düşürdüğüm oldu Bursa’da.
Şehir içi trafiğin çok fazla değişkeni oluyor. Yaşadığınız yer bildiğimiz bir yerse daha isabetli tüketim değeri tahminleri yapılabilir. Ama yoğun dur kalk ve rampalı yerlerde 8,5 lt üzeri olur.

c) Honda markasının bunu neden yaptığını bilmiyorum. Ancak forumlardan ve internetten edindiğim bilgilere göre cvt şanzımanın yüksek torklara uygun olmadığı yönünde görüşler var. Bahsettiğiniz 240 nm tork olan manuel şanzımanla üretiliyor sanırım.

Şanzıman ve diğer aktarma parçalarından bağımsız olarak, düşük devirlerde yüksek tork üretilmesi ve bu torkun yüksek devirlere kadara üretilmeye devam edilebilmesi elbette avantajdır. Civic 1.5 T 182 hp motorun 220 nm torku ben dahil bir çok kişiye keşke daha yüksek tork üretseydi dedirtse de avantajlı olduğu husus; O çok tatmin edici bulmadığımız 220 nm’yi 5500 devire kadar üretmeye devam ediyor olmasıdır. Bu sebeple üst devirlerde soluğu kesilmeden hızlanmaya devam ediyor. Hızlanma videolarını izleyebilirsiniz.

Ayrıca 2.000 cc 143 hp BMW E46 318 200 nm torka sahiptir.
220 nm tork değeri genelde benzer cc’deki (1.4-1.5-1.6) benzinli turbo motorlardaki 250nm değerine göre düşük olsa da küçümsenecek bir değer değildir. Honda, Mazda ve bir çok 2000 cc benzinli atmosferik motorun torku 200’ün altındadır. Özetle; Mukayese ettiğiniz Passat’a Honda’nın dikiz aynasından bakarken aynada sürekli küçüldüğünü görürsünüz:)
hocam tesekkurler detaylica aciklamissiniz. peki neden hb sport plus degil de rs? hb'ler ingiltere uretimi, daha kaliteli olmaz mi? rs'in ne farki var?
 
Geri
Üst