S
Silinen üye 20336
Guest
hocam tesekkurler detaylica aciklamissiniz. peki neden hb sport plus degil de rs? hb'ler ingiltere uretimi, daha kaliteli olmaz mi? rs'in ne farki var?
Rica ederim. Birbirimize yardımcı olmak için burada olduğumuzu düşünüyorum.
İki araç arasında ciddi bir fark var. Biri sedan diğeri hb. Bu öncelikle görsel bir tercih bana göre.
Bununla birlikte en büyük fark bagaj hacmi. HB olan belki de HB otomobiller içinde en büyük bagaj hacmine sahip araçlardan birisidir ama yine de sedanın bagajı daha büyük. Ayrıca belirgin donanım farklılıkları var bildiğim kadarıyla. Bazı donanımlar HB’de sunulurken RS’de sunulmuyor bazıları da RS’de var HB’de yok. Donanım farklılıklarını detaylı bilmiyorum. Sizin önemsediğiniz donanım özellikleri seçiminizde etkili olabilir.
Türkiye’de üretilen bir civic ile ingilterede üretileni malzeme ve işçilik hususlarında inceleyip mukayese etmedim. Ancak internetten Türkiye’de üretilenlerin üretim kalitelerinde zayıflıklar olduğuna dair görüşler okudum.
Aracı alma sürecinde farkkettiğim şeyler var; Motor kaputunun ucundaki fitilde ek yeri vardı. Bayide iki tane sedanın arka kapılarında ayarsızlık olduğunu gördük. Ayrıca bir aracın tampon rengiyle kaporta renginde dikkatli gözlerle bakılınca farkedilebilen ton farklığı gördüm. Bunlara benzer belki bir kaç tane daha kalite hissini törpüleyen madde eklenebilir. Honda’ya yakıştırmadım. Ancak bütün bunlar sıfır sedan almama mani olmaya yetmedi!
Araçtan beklentilerim ve bunun için ödediğim ücret orantısını mukayese ettiğim diğer marka model araçlara göre daha uygun buldum ve aldım. Bu göreceli bir şey. Kimisi için güç pek bişey ifade etmezken kimisi için iç mekan sessizliği en önemli kriter olabilir. Yada kimisi için en önemli şey yakıt tüketimiyken kimisi otomatik şanzımanı sevmeyebilir. Beklentiler kişiye göre farklı olabiliyor. Kimisi için otomobil sadece bir ihtiyaçken kimisi için çok daha fazla şey ifade ediyor.
Hb’nin İngilterede üretilmiş olması daha çok güven veriyor bazılarına. Ancak arabanın bir markası var ve bu marka dünyanın en iddialı motor üreticileri listesinin en başlarında geliyor. Ayrıca Civic, BMW 3’ten bile daha eski bir model hatırladığım kadarıyla. Oturmuş bir alt yapı ve yılların tecrübesi var Civic’te.
Türkiye’de üretiliyor diye fabrika yönetiminin kafasına göre araç üretmesine müsaade edeceğini düşünmüyorum Honda’nın.
Ayrıca her ne kadar Türk malı olmasa da Türkiye’de üretilip ülkemize çeşitli faydalar sağlamış ve ülke vatandaşlarına ekmek kapısı olmuş. Bu da işin olumlu taraflarından bir tanesi
Almanyada üretilen bazı BMW’lerin geri çağırıldığını okumuştum. Hatalı ve/veya eksik üretim sonucu araçların geri çağrılma durumlarını çeşitli markalarda duyduk. VW’nin Dsg’siyle ilgili de çok şikayet duyduk. Otomobile verdiğimiz çok yüksek paralara rağmen üretimle ilgili hatalarla karşılaşmak can sıkıcı ama maalesef olabiliyor.
Sizin otomobilden ne beklediğinizi bilmiyorum. Ben büyük otomobil seviyorum. Sert süspansiyon sevmiyorum. Manuel şanzımanlı bir aracı kullanırken kendimi araca daha hakim hissetsem de otomatik şanzımanı tercih ediyorum vb.
Otomobil alacağım aşamada eğer;
Ford Mondeo 1.5 yada 1.6 dizelin otomatiği olsaydı ben o aracı alırdım.
Yoksa 1.5 ecoboostu performans ve yakıt tüketimi hususlarında Civic RS’den daha başarılı bulsaydım onu alırdım.
Kişisel görüşüm Türkiye’de parasını en çok hakettiğini düşündüğüm otomobillerin en başında 2. el Ford Mondeo var. Bir Passat kadar hızlı alınıp satılmıyor hatta alım satımının yavaş olduğunu farklı insanlardan işittiğim bir araç Mondeo. Sık araç değiştiren birisi için uygun bir tercih olmayabilir.
Hakkınızda hayırlısı olsun...
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.