2019 Makyajlı Eco Exe.
Araçtan genel olarak memnunum.
Yol tutuş, konfor, donanım vs harika, sadece oturumu biraz alçak kalıyor özellikle inerken bir tık zorluyor fakat tabanı şehir içinde kolay kolay sürtmüyor,
yol sesine falan da takılmıyorum, inanın hiç rahatsız etmiyor hatta, buna takılanlar sanırım daha üst segment araçtan fc5 e geçtikleri için böyle hissediyorlar diye düşünüyorum.
Benim takıldığım tek nokta;
Araçta 1500-2000 devir aralığında bir yerde bir silkme, kerkinme yapıyor, LPG ya da benzinde olması da farketmiyor.
Ayrıca özellikle sabahları motor soğukken, tatlı bir yokuşta, gaza sabit basıyor olmama rağmen devir kısa süreli gidip-gelme yapıyor, gazı kesip ya da biraz daha yüklendiğimde ise bunu bırakıyor ve hemen normale dönüyor.
1000km kontrolünde bunları Mutluhan servise aktardığımda cevaben, “vtec silkelemesi, bunlar normal” falan diyerek geçiştirdiler. Servis notu olarak dahi yazılmadı yani maalesef.
Forumda da benzer problemi yazanlar oldu fakat herkes normal falan diye cevaplıyor, bence normal değil ama en fazla ‘standartı böyle’ denilebilir maalesef.
Bunun dışında gayet güzel bir araç, memnunum.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Benim tespitim soğuk havalarda araç ilk çalıştığında rölanti devri yüksek olduğundan bir kararsızlık yaşıyor, hafif bir sallantı gibi yapıyor ama genel bir durum zannediyorum. Onun dışında bende boya inceliği konusunda sizlere hak veriyorum önde ki kamyondan ufak bir taş çarptı ve boya ufak da olsa attı ve ince olduğunu bende gördüm. Boya koruma belki faydalı olabilir. Onun dışında iç hacim genişliğini beğeniyorum koltuklar alçak konumlansa da sportif bir his veriyor ama inip binmesi biraz zorlaştırıyor. Ford focus kullanmış biri olarak orada direksiyon tepkilerini daha çok alıyordum burada daha az hissediyorum ancak sert ve hızlı girdiğim virajlarda özellikle yağmurlu havalarda focus arkayı hafif bırakıyordu ama civic daha hissis olduğundan mı nedir bana arada çok bir fark yok gibi geldi. Bağımsız süspansiyon yeni focusda yok ayrıca civic tarafı bu yönden daha iyi. İç malzeme kalitesi kesinlikle boya ve dış aksam malzemesine kıyasla daha kaliteli.Led farlar bence yeterli aydınlatmayı sağlıyor. Yine aracın konumlandırılmasından dolayı yüksek hızlar daha az hissediliyor, araca binen herkes şu an 100 km ile gidiyoruz dediği yerlerde aslında 150 km gibi hızlarla ilerliyordum.aracın 0-100 hızlanmasına nazaran 100-150 arası geçişi kesinlikle daha seri. Yalıtımı ön tarafta bence başarılı ancak arka lastik üstlerinden başarısız, belki o ses kapılardan da geliyor olabilir. Geyik testlerinde gayet iyi sonuçlar veriyor araç ani manevralarda çizgisini kolay kolay bozmuyor. Yakıt konusunda 1000 km şehir içi trafiğinde benzin ile kullandım ortalama 27-30 km hız gösterirken yakıtta 8-8.2 civarını gösteriyordu. Ancak boş bulduğum yerlerde kesinlikle 50-60 değil 100 km hızlarla ilerledim. Lpg de ise yine şehir içi yoğun trafikte 350-360 km yol alıyorum.(Başarılı). Lpg performası ile benzin arasında farkı hissetmek neredeyse imkansız. Şanzımana artık alıştım doğrusal hızlanması beni mutlu ediyor. Geçmişten gelen vites atarken devir değişmesi hissini insan civic kullandıkça gereksiz olduğunu anlıyor. Ben eco exe aracı 3 ay önce 10.000 kmde 135 bine aldım şimdi 150 bantlarında değişiyor bence ciddi bir kazanım. Servis masrafları evet yüksek ama focus da jetta da bununla emin olun aynı masraflara çıkıyorsunuz servisden, Sonuç olarak civic beni şu ana kadar boya konusu dışında mutlu etti.