Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Hibritlerle ilgili önemli bir bilgi hakkında bilgi sahibi değilsiniz sanırım, hibrit sistemlerde elektrik motoru sadece elektrikli şehiriçi kullanım için değil, aynı zamanda yüksek tork ile düşük devir bantlarında tüketimi azaltmak ve aracın çekişini arttırmak için kullanılıyor.
Hyundai'nin hibritinde güç 140 iken tork'un 260 civarı olmasına dikkat edin.
En güzel anlatımı için linkteki videoyu 6.33den sonra izlemenizi tavsiye ederim.
Tesekkurler.Iste tam istedigim arac.Arac atmosferik ama turbolu gibi hareket cekis ve esneklik var.Yakit ekonomoisi de cabasi.Ne zaman gelecek bu araba ve fiyati nasil olacak acaba.Bugunku dizel fiyatindan asagi olmaz herhalde.
Tesekkurler.Iste tam istedigim arac.Arac atmosferik ama turbolu gibi hareket cekis ve esneklik var.Yakit ekonomoisi de cabasi.Ne zaman gelecek bu araba ve fiyati nasil olacak acaba.Bugunku dizel fiyatindan asagi olmaz herhalde.
Bende hibritlerin şehiriçinde istenildiğinde tasarruf, şehirdışında istenildiğinde güç verebileceğini düşündüğüm için 1.5 Turbo FC5 almak yerine 2021 kasayı beklemekteyim
İnş yeni Civic'te izolasyon ve montaj işçiliği konusunun üzerine biraz daha giderler
Fiyatlarla ve donanımlarla ilgili bilgi sahibi oldukça forumda paylaşırız ama tahminimce ülkemizde gelmesi 2021 sonunu bulur.
Kafama yatarsa hibritler ilk geldiğinde ilk sahibi olanlardan olurum inş diye düşünüyorum İncelemesini de yayınlar ve sizlerin de taleplerine göre aracın olumlu-olumsuz yönlerini incelerim.
Türkiye Honda Fabrikasının kapanmasını da gözönüne alırsak yeni Civic'in daha geç gelmesi de olası.
Yeni civici 2022 den önce beklemeyin derim. Ayrıca ülkemizin ekonomi şartları düşünürsek, şuan FC5 almayanda pişman olur ilerde keşke alsaydım diye. Yeni civici almayı düşünenler varsa bile arabasız sakın kalmayın derim. Her türlü FC 5 den yeni kasaya geçmek daha makul fiyatta olacaktır, arabasız kalıp yeni kasayı almaya göre.
Yeni civici 2022 den önce beklemeyin derim. Ayrıca ülkemizin ekonomi şartları düşünürsek, şuan FC5 almayanda pişman olur ilerde keşke alsaydım diye. Yeni civici almayı düşünenler varsa bile arabasız sakın kalmayın derim. Her türlü FC 5 den yeni kasaya geçmek daha makul fiyatta olacaktır, arabasız kalıp yeni kasayı almaya göre.
Yeni civici 2022 den önce beklemeyin derim. Ayrıca ülkemizin ekonomi şartları düşünürsek, şuan FC5 almayanda pişman olur ilerde keşke alsaydım diye. Yeni civici almayı düşünenler varsa bile arabasız sakın kalmayın derim. Her türlü FC 5 den yeni kasaya geçmek daha makul fiyatta olacaktır, arabasız kalıp yeni kasayı almaya göre.
Honda geçmişte de fd kasalarda hibritleri denedi ancak yeteri verimi alamadı diye düşünüyorum az da olsa zaman zaman malum SARI sitede bu hibrit araçlara rastlıyorum. İkinci elde piyasası oldukça düşük seyrediyor. Bu hibrit teknoloji sanayiye inmeden, sanayiye girmeden değer kazanacağını düşünmüyorum. Herkes temkinli yanaşıyor. Birde yeni kasanın insanlara kendini kabul ettirene kadar (fc5 lerde başlangıçta olan göçük problemininde etkisi sebebiyle) geçeceği süre göz önünde bulundurulursa ülkemizde bu makyajlı kasanında içinde bulunduğu fc5 reşat altını olacak diye düşünmekteyim. Yeni kasa üretimi Türkiye de gerçekleşmeyebilir diyede düşünmekteyim. Çünkü; 2021 de kapanacak fabrikaya yarı sezon için fabrika bandında değişiklik olmaz diye düşünüyorum. Ha fabrika kapanmaz ayrı mesele
FC5 Türkiye de son üretim olursa son kasa kodu ne olursa artık ACCORD gibi yolunu gözleriz
Aslında O hibritler zamanına göre oldukça iyi araçlardı ancak ülkemizdeki LPG sisteminden ve o hibritleçıktığında dünyada dizeller revaçta olduğu için ülkemizde yaygınlaşmadı ve tutulmadı.
Tutulmayan araçlarında kronik sorunu olan parça sıkıntısı ortaya çıktı ve zamanla ölen pillerin yedek parçaları ülkemize gelmedi.
Mesela Amerika’da çok tutulan Toyota Prius’un pilleri uygun fiyatlara kolayca bulunuyor.
Güncel otomotiv gelişiminde şu anda bütün üreticiler elektrikli ve hibritlere yöneldiler.
Bu konuda yeni nesil Civic'te ne tip hibrit motorlar olabileceği konusunu konuştuktan sonra bugün müsait vaktimde Honda'nın kompakt araçlarda ne tip hibritler kullandığını araştırdım.
FB7 kasada eski FD6lardaki Hibrit'in daha yeni jenerasyonunun kullanıldığını ve Amerika gibi pazarlarda satıldığını biliyordum.
Bu hibrit sistemde FD6 kasada bulunan versiyondaki gibi elektrik motoru hiçbir zaman tek başına çalışmıyor ancak şehiriçi dur-kalk ve düşük devirlerde destek amaçlı benzinli motorla sürekli entegre halde çalışıyordu. Hacim olarak benzinli motor 1.4 yerine 1.5 tercih edilmişti (CR-Z ile aynı motor) 110 bg gücün yanında 1000 devirde bile hazır 174 nm tork veriyordu. Ülkemizde bu hibrit versiyon hiç gelmedi (Muhtemelen FD6lardaki satış düşüklüğünden ve ülkemizde üretimi olmadığı için).
Aracı merak edenler için, http://www.oneshift.com/car-reviews/1056/honda-civic-hybrid-1.5/2
Acaba günümüzdeki hibritler gibi şehiriçinde elektrik motorun kullanılabildiği hali hazırda başka bir Honda modelinde kullanılan bir hibrit sistem varmı diye araştırdığımda ilk örnek olarak karşıma ülkemize getirilmeyen kasa Honda City çıktı
Transmission: 7-speed Dual-Clutch Transmission with Integrated High-Power Motor
Muhtemelen bu City'deki sistem yeni neslin ilk 1.5 lt.hibrit jenerasyonuydu.
İkinci jenerasyon olarak düşündüğüm hibrit ise ülkemize yine getirilmeyen ve Honda Civic FC5 kasa altyapısı üzerine üretilen, Honda Insight ismi ile satılan araçta kullanılan sistemmiş.
Discover the advanced technologies and benefits of a Honda electrified vehicle. Compare the stylish and elegant electrified lineup from Honda and take our quiz to see what electrified vehicle is right for you.
automobiles.honda.com
Honda insight'ın teknik verileri açıkçası gayet güzel görünüyor, benzin+elektrik motor kombine çalıştığında 151 bg güç ve 267 nm tork elde edilebiliyor.
Honda'nın Toyota Prius modeline rakip olarak ürettiği Insight baştan aşağı yenilendi. Yeni Honda Insight, gerek sahip olduğu yeni hybrid motor sistemi gerekse de tasarım özellikleri ile markanın diğer modellerine artık fazlasıyla benzedi ve Toyota Prius benzeri kambur görünümden de kurtuldu.
www.sekizsilindir.com
Sonuç olarak bu sistemin 3. jenerasyon daha gelişmiş bir versiyonunun 2021 Civic'te gelmesini bekliyorum, yeni jenerasyon sadece optimize bir sistem olacaksa bile bu güç değerleri kağıt üstünde gayet güzel görünüyor diyebilirim
Arkadaşlar bu hibrit motor atkinson çevrimli oluyor genelde.Benim kafami şu kurcaliyor.Atmosferik güçleri 100 bg civari işte tork da misal insight da 134 Nm deniyor.Bu motorlar sehir ici avantajli tamam ancak sehir disi gene benzin yakacak.Peki ani sollamalarda rampalarda bu guc ve tork nasil yeterli gelecek?Misal arac yuklu 130 la gidiyorsun hizlanma geregi duydun gaza bastin nasil hizlanacak?Ya da rampada yavaslaman gerekti.3. vitese dustun kamyonu sollamaya ciktin gaza yuklendin nasil olacak?Bu zamanlarda ek guc ve tork icin kisa sureli elektrik motoru da mi devreye mi giriyor acaba?Bu sorular isiginda bu yil icinde fiyatlar normale donunce 2.el ya da sorunsuz surekli kullanirim adina 0 lpg li otm. Civic alinir mi?Yeni kasa cikinca cok zarar ettirir mi?
Yeni kasa cikacak.2021 ya da 2022. Bir 2 sene bakilacak arac yeni cikti sorunu olur mu diye.Motorlar belli degil dizel son hibrit kesin lpg uyumlu motoru olacak mi fabrikasyon mu olacak?Ben pimpirikliyim fabrikasyon lpg li olmasini istiyorum.Su an fiyat 186 hibrit yeni kasa 250 civari olur muhtemelen.Biri sehirici az sehirler arasi benzin (hibrit),su anki Civic de sehirici agirlikli kisa mesafede benzin sehirlerarasi lpg yakacak.Sonucta ayni hesaba gelecek.Ama yukarida sordugum gibi performansi zayifsa ben direk simdiki Civic i tercih ederim.Yalniz millet hurra hibrit furyasina yonelip te lpg liler ayvayi yer mi?Sorum bunlar.Simdiden tesekkurler.
Şehir dışı olayı hibrit teknolojisine bağlı. Ama dediğiniz gibi çoğunda şehir dışında sürüş zevki iyi değil.
Fakat LPG’li modelden daha kötü olur mu emin değilim. LPG + atmosferik benzinli, dolayısıyla Torku 135 değil 150Nm. Biraz daha gücü düşük ama 130km/s hızda etkisi olmaz.
Hibrit şehir içinde belki LPG kadar yakacak (LPG’nin düşük fiyatından ötürü) ama uzun yolda LPG yine daha az yakar. O yüzden ekonomik olarak pek avantajı kalmıyor.
Hibritin tek avantajı fren balatalarının çok daha uzun sürelerde değişmesi olabilir.
Aynen öyle. Bende Toyota bayisinde 1.8 hibrid ch-r test etmiştim ve önceki aracım olan 1.4 Opel Corsa ile arasında performans olarak bir fark hissedememiştim. Gazı köklesen bile tatmin edici bir ivmelenme yok.
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.