Şimdi diskler balatalar vs takım olarak değişecek.Yan sanayi de olsa.
Ancak amortisör, helezon, teker rulmanı, vs Orjinal değişirse hasarlı olan taraf sadece değişir. Neler orjinal olsun listeye göre hamid hocam. Yan sanayi takım olarak amortisör ve helezonlar değişim yapılabilir deniyor ama orjinal olmaz.
Ekli dosyayı görüntüle 263740Ekli dosyayı görüntüle 263741
Disk-balata yan sanayi olsun sorun olmaz hocam, TRW-Valeo-Blueprint seçtirebilirsiniz, sizinde bu parçalarda kendi deneyiminiz var.
Alt takım parçaları olarak kaliteli yan sanayiler 555 ve Blueprint ürünleri en kaliteli yan sanayilerdir diyebilirim. Amortisörler KYB olabilir.
Teker teker parçalar üzerinden gidecek olursam,
Amortisör olarak 4'ünü de değiştireceklerse KYB orjinale yakın bir üründür, kullanılabilir. (Bilgi olarak yazıyorum orjinalleri NISSIN SHOWA ve bu markanın Türkiye distribitörü yok, piyasada satılmıyor).
KYB is one of the world’s largest suppliers of original equipment (OE) shock absorbers to vehicle manufacturers. Over 1 million KYB shock absorbers are manufactured every week from factories across the world.
kyb-europe.com
Yay olarak bildiğim kadarı ile FB7lerin MAHER marka yan sanayi Türk üretim harici yayı yok, eğer KYB marka üretim yay varsa olabilir ama ben yok diye biliyorum, sizde internette pazar araştırması yapın hatta gerekirse distribitörü ile de görüşün, eğer KYB marka yay var ise onu tercih edin, diğer türlü orjinal yay isteyin.
Şöyle bir durumda aktarayım, yaylar zamanla yüksekliğini kaybeden malzemelerdir, sadece tek taraflı yay değişimi sonrası aracın tamir görmeyen kısmı biraz daha inik gibi durabilir, bu nedenle KYB yay varsa 4ünü değiştirmeniz en iyisi.
Unutmadan eğer değişecekse amortisör rulmanı da SKF marka olabilir ama orjinali de pek pahalı değildir diye düşünüyorum.
Alt takım parçalarında z rotlar, rot kolu ve rot başları yan sanayi olarak 555 veya Blueprint marka kabul edilebilir (ancak bunlar pahalı olduğu piyasada pek yok), eğer kafanıza yatıyorsa TEKNOROT'un ürünlerini de 20-30bin km.de bir değiştirme amaçlı kullan-at taktırabilirsiniz, şahsi tercihim ise orjinali olacaktır çünkü orjinalin dayanıklılığı çok iyi. Ama geçen yıl sorduğumda Blueprint Z rot 120 lira iken orjinal z rot 650 lira bir fiyata satılıyordu. Eğer yan sanayi z rotlardan taktıracaksanızda çift olarak değiştirtin, bari aracın konforunu da arttırsın
Teker bilyası olarak orjinalinde de NSK veya NTN geliyor, başka bir konuda da söylediğim gibi ön için NTN AU-0933 kodlu ürün orjinalle birebir aynı ve kaliteli, NTN'nin arka teker bilyası zaten porya ile birlikte ve NTN marka kullanbilirsiniz, bence aynı parçaya orjinal adı altında 2 kat paraya pekte gerek yok (hatta hazır değiştiriliyorken sol taraf bilyalarını da değiştirin, zaten 120bin km.deki bilyalar yavaş yavaş ses yapmaya başlamıştır.)
Davlumbaz plastik bir parça ve hacim açıkçası çok küçük, yan sanayi olsa da bir fark olmaz düşüncesindeyim ama yan sanayi parçayı görmek lazım, orjinalden çok kötü ise orjinale yönelin.
Taşıyıcı, salıncak ve özellikle aksları mutlaka orjinal isteyin, özellikle aks olarak orjinalinin dayanıklılığına yan sanayi kesinlikle yaklaşamıyor.
Airbag gibi emniyet unsurlarının zaten değişmesi şart ve esas masraf isteyen bu parçalar olacak (keşke yan airbaglar açmasaydı ancak bunlar açılmış artık), ama bunlarda da orjinal harici tercih edilemez.
Benim nacizane düşüncelerim bunlar
Kafanıza takılan soru olursa istediğiniz zaman sorabilirsiniz