Yok diyen ya yalan soyluyodur, ya farkedemiyodur (yolda durdurduklarim da farketmemis oluyor, ya da bakip gorememis) ya da fanboydur ve cektirip cektirip duruyodur.
Aracin butun kaportasinda gocukler oluyor. Problem c stunu degil birtek. Guvenlik tarafinda dahi zaafiyet olabilir.
Bunun yani sira, 20bin fazla olsun ama problemsiz olsun diye dusunuyorum. 4 kisi duydum cvt sanzimani asagi inen ve garantiden degisen. Bir de bu cikti yetmezmis gibi.
CVT bu ara başa bela oldu.
Sosyal medyada fazlaca FC5 var şanzımanı değişen. Hepsi de çok az km'de. Birinin 400 km'de değiştiğini gördüm inanamadım. Bu da korkutmaya başladı açıkcası.
Araç virajı iyi dönüyor demek nasıl bir şase anlayışıdır. Onlarca etki var viraj dönerken. Lastik, yol, hava, aerodinami vs. vs.
Ben peugeot 206 ile de 190 km hızla viraj döndüm, araba beş para eder mi. Kesinlikle etmez. Şase'nin S'si yok araçta. Altında 18 inch 235 yanak lastik vardı da ondan tutunuyordu yere. Yani şase ile viraj işini kıyaslamak için F1 pistinde ortalama 150 km hız ile 40-75 derece arası virajları arka arkaya 50 kez dönmen gerekir. Ondan sonra esniyor mu esnemiyor mu bakarsın araca. Ayrıca onu anlayabilecek donanımda insanlar değiliz biz, bu işin uzmanı değiliz çünkü.
Ayrıca üstteki Honda fanı arkadaşlara ithafen, ben 4-5 nesildir honda kullanıyorum. Kullanıcı olmak başka, fan olmak başka.
Ben premium marka, c segmenti anlamam, madem öyle 20 bin tl fazla fiyat biçip sağlam araç yapacaklardı. "Az para verip anca bu aracı alırsınız" demek ne çözümdür ne mantıklı bir açıklamadır.
Biz demedik ki "120 bine araç yap, 1 kuruş fazla vermeyiz" diye.. Adamlar yaptı, fiyat biçti biz de aldık.
Piyasadaki c segmenti araçların kronik sorunları olması herkesin sorunlu araç üretip milleti salak yerine koyabileceği anlamına gelmez. Herkes işini doğru yapacak.
Özel hastanede ameliyat olurken para veriyoruz en iyi operasyonu bekliyoruz, devlet hastanesinde ameliyat olurken "Burası premium hastane değil, zaten para vermedik ölsek de sorun değil" mi diyelim? Böyle bir anlayış olamaz.
Yani anlatmak istediğim, az para verilen malda sorun çıkabilir, çok para veriyorsak kusursuz olmalı tamamen yanlış bir düşünce.
Mala değer biçen tüketici değildir. Esas olan üretici firma kusursuz ve etik değerler çerçevesinde bir mal yapmasıdır.
Honda'nın kusurlu mal üretmesi bir sorundur. Farklı bir örnek ile BMW'nin de kusursuz d segmenti araç üretip 100 bine satması etik olarak bir sorundur. Piyasayı bitirir. Hepsinde bir denge var.
Uzatmadan özetleyeyim, Burada yapılacak şeyler belli, Honda çıkıp 3-4 seçenek sunacak. İsteyene aracın para iadesi, isteyene değer kaybı, isteyene onarım ve ya farkını ödeyerek yeni araçla değişimi yapmalıdır.